Käykö lestadiolaiset hedelmöityshoidossa?
Siis saavatko käydä?
Kommentit (29)
ja meillä on hyviä ystäviä ja hyvä tukiverkko. Ei meidän usko ole kiinni siitä että pitäisi tehdä lapsia joka vuosi. Toivoisin vaan että muutkin ymmärtäisivät sen että ei ihmisen tarvitsisi synnyttää itseänsä kuoleman kieliin ennen kuin voi lopettaa lastenteon.
Salliiko vl-oppi "lopettaa lastenteon"? Vai keksitkö tuo itse?
kun toisaalta SRK:n kanta sanoo: "Mitkä tahansa keinot syntyvyyden säännöstelemiseksi on nähty aina synniksi Jumalan valtakunnassa."
”Jumalalla on valta antaa elämä ja ottaa se. Siksi ehkäisy ei ole asia, johon ihmisellä olisi oikeutta missään olosuhteissa.”
Ajattelevat, että Jumala siunaa lapsia jos siunaa. Ja jos siis ei siunaa niin se on Jumalan tahto.
Itse kyllä ajattelen myös niin, että Jumala on suonut lääketieteen kehittyä noin pitkälle et hoidot on mahdollisia, niin saa niitä silloin hyödyntääkin.
Itse varmasti kävisin hoidoissa jos ei muuten lapsia saisi. Vaikka siis vl olenkin.
HÄH?? Miksi saavat käydä. Jumalahan sen lapsimäärän piti määrätä eikä ihminen???
Olen vl ja hyväksyn myös ehkäisyn käytön.
Siksi mun mielestä on tekopyhyttä heiltä jotka hyväksyvät hedelmöityshoidot mutta pitävät ehkäisyä syntinä.
Itse siis hyväksyn molemmat.
T:uusimaalainen äippä
täysin siinä luulossa, että he kunnioittasivat ottamaansa linjaa tässäkin asiassa.
täysin siinä luulossa, että he kunnioittasivat ottamaansa linjaa tässäkin asiassa.
Naurettavaa miksi kuulua koko yhteisöön jos ajattelee asioista erillä tavalla kuin yhteisö opettaa? Sana tekopyhyys tulee ekana mieleen kun kuule jonkun lestan kertovan uskostaan ja hyväksyvän esim ehkäisyn. Ei ummarra ei.. :D
terv.ex-vl
Mikset siis voi käyttää ehkäisyä?