Hyvä esimerkki mieheni kakaramaisuudesta, joka tapahtuu meillä JUST NYT
Mä oon ollut ihan järkyttävän väsynyt tänään, niin väsynyt että kaikkien hommieni jälkeen lösähdin tähän tietsikan eteen jo ennen yhdeksää.
Ja normaalista tavastani poiketen EN ole ollut nyt patistamassa lapsia (joista toinen alakoululainen) iltapalalle, hammaspesulle ja nukkumaan.
Mieskin on hereillä, ja tietää kyllä, että toinen lapsistamme on kouluikäinen ja menee siis aamulla kouluun (tai miehen ainakin LUULISI tietävän) mutta mitäpä mies tekee? Leikkii leikkipyssyillä lasten kanssa, juoksivat juuri olkkaria ympäri. Täysi vauhti vielä päällä.
ei minkäänlaista elettäkään, että mies puuhaisi mitään lasten nukkumaanmenon eteen. Ja kello kuitenkin on ihan just puoli yksitoista!
No, minä tästä kohta nousen ja menen hoitamaan taas nämä iltatouhut.
Voi kun joskus voisi näin oikeasti väsyneenä vaan istahtaa, ja luottaa siihen että se toinen hoitaa. Mutta ei.
t. kolmen.. eikun siis kahden lapsen äiti
Kommentit (7)
ois kiva joskus testata mihin aikaan mies tajuaa etta nukkumaankin pitaisi menna. luulen etta poika itse menis omintoimin ennen isan patistusta.
itse huomata tilanne. Vaikka ei ne kyllä aina mitään huomaa. Toinen mitä olen ihmetellyt on se, että vaikka olis kuinka hyvä isä- jos on ollut monta päivää poissa- niin voi tullessaan lähteä harrastuksiin, bilettämään tms. Kuinka moni äiti, oltuaan vaikka 3 päivää työmatkalla, kotiin tullessaan moikkaa lapsiaan ja lähtee sitten samantien johonkin harrastukseen?? Ei siis kukaan.
itse huomata tilanne. Vaikka ei ne kyllä aina mitään huomaa. Toinen mitä olen ihmetellyt on se, että vaikka olis kuinka hyvä isä- jos on ollut monta päivää poissa- niin voi tullessaan lähteä harrastuksiin, bilettämään tms. Kuinka moni äiti, oltuaan vaikka 3 päivää työmatkalla, kotiin tullessaan moikkaa lapsiaan ja lähtee sitten samantien johonkin harrastukseen?? Ei siis kukaan.
Kävin äsken laittamassa kakarat nukkumaan. Sitä ennen viittilöin kädelläni kelloa seinältä ja sanoin miehelleni että viiden pisteen vihje..
Siinä vaiheessa mies oli että täh, ja hetken lisäviittilöimisen jälkeen sanoi että "no siellähän säkin vaan olit tietsikalla!"
hoooohhoijaa. miehet.
ap
Vaikka sanoisin, että nyt pitäis kyllä lapsen olla nukkumassa jo, niin sanoo vaan että joo-o, niinpä. Sitten lapsi hakkaa työhuoneen ovea ja märisee siellä äitiä (on siis aika pieni vielä), ja kun mitään ei piiiitkään aikaan tapahdu, minä huudan miehelle oven takaa että anna sille iltapalaa ja vie iltapesulle ja nukuta se, mun täytyy tehdä nämä hommat nyt! No, laittaa jugurttipurkin pöydälle ja menee itse katsomaan telkkaria, ja kahdenkymmenen minuutin päästä lapsi juoksee edelleen ympäri kämppää tai on taas hakkaamassa ovea äiti äitii. Kysyn taas että söikö se jo iltapalan? Vastaus on että no ei oikein. No syötä se! Sitten isi käy hakemassa lapsen ja kuuluu "isi syöttää, tules tänne" :D...
Puoli minuuttia kestää syöttämistä, pari lusikallista menee alas, sitten varmaan kuuluu joku mainoskatkon päättymismelodia, isän huomio herpaantuu ja lapsi juoksee taas hakkaamaan ovea. Kun en jaksa muutaman minuutin kuluttua enää kuunnella oven paukuttamista, huudan taas että nyt vie se iltapesulle, pese pylly, kädet, naama ja hampaat, laita vaippa ja pue pyjama, niin minä tulen nukuttamaan! Isi huutelee lasta ja hetki on hiljaista. Sitten taas kiljuminen ja oven hakkaaminen. No onko se NYT pesty?! Eeei kun ei hän halunnut tulla pesulle, minä avaan tän oven ja päästän hänet sinne. Lapsi itkee ja huutaa äitiä. "Voi jeesus, ei kai se haluakaan pesulle, sinä silti viet sen, näin," nostan lapsen isän syliin ja työnnän jonkun lelun käteen, ihan tyytyväisenä ja hiljaa pääsevät siitä kylppäriin.
Taas menee pari minuuttia, lapsi on taas hakkaamassa ovea, nyt menen sitten avaamaan, sillä on hammasharja kädessä ja pylly on kyllä pesty, muttei vaippaa laitettu, otan sitten lapsen, puen pyjaman ja pesen ne hampaat ja menen nukuttamaan, vien syömään sen jugurtin loppuun kun on niin kova nälkä ja annan vettä kun on janokin, menen uudestaan nukuttamaan, puolen tunnin päästä menen sohvalle istumaan miehen viereen, en saa niitä hommia tehtyä tänään, ihan sama.
Mutta ei tämäkään isä, vaikkei kovin itseohjautuva olekaan, mihinkään bilettämään tai harrastuksiin lähde matkalta palattuaan :O !
kesti yli 2 tuntia kun keskeytyi niin monta kertaa. Mies ei tajua tehdä yhtään mitään, ihan joka jumalan asiaan tarvitaan minun käteni.
Miksi hemmetissä teillä on lapsia tollasten kanssa? Ja sitä rataa :D
Kuulostaa kovin tutuilta kaikkien teidän tarinat. Miehet on niin miehiä!
Huuda siitä koneelta miehellesi, että laittaa kakarat petiin.