Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mikä lääkäri hoitaa peräpukamia?

Vierailija
28.04.2011 |

Aijaij kun on kipeät peräpukamat!

Olen häpeillessäni viivyttänyt vaivaa jo todella pitkään ja alkavat olla jo aika ärtyneitä. Pukamat ovat sisäisiä (?) juuri ennen aukkoa ja vuotavat kirkasta verta ja sattuvat ulostaessa. Olen ujoudeltani vasta miehelleni tunnustanut tilanteen ja nyt pitäisi lääkäriin mennä. Ensinnäkin hävettää, toiseksi pelkään, että tutkimus/toimenpide sattuu suunnattomasti ja kolmanneksi pelkään, että tilanne vaatii leikkausta. Jos niin käy, pitää taas koko tarina selitellä sukulaisille, enkä todellakaan halua jakaa intiimejä asioitani!!

Pukamat alkoivat jo ennen synnytystä kovan ummetuksen johdosta ja olivat välillä parempia ja välillä huonompia. Sektion jälkeen suoli oli niin lukossa, että kovat ponnistelut saivat ne taas oireilemaan ja tällä kertaa eivät ole helpottaneet...

Kysynkin, mille lääkärille aika tulisi varata ja tekeekö jo ensimmäisellä ajalla jotain toimenpiteitä vai pitääkö varata uusi aika itse hirttämiseen/johonkin muuhun toimenpiteeseen? Tulee aika hinnakkaaksi muutoin.. mites julkisella sektorilla?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
29.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämänlaatu paranee varmasti kympillä kun saan asian pois päiväjärjestyksestä, mutta edes jokapäiväinen kipu isolla hädällä ja sen jälkeinen jomotus eivät meinaa saada minua liikkeelle.

Onneksi mies tukee ja koittaa patistella minua, ehkä joskus vielä taivun :D Toisaalta asia on intiimi, mutta silti leikkimielistä herjaa lentää miehen suusta. Voisihan (ja varmaan pitääkin) ottaa asia huumorilla, mutta kun herra ei taida itse tajuta, kuinka piinallisesta vaivasta on kyse.

Voidaanko kumilenkkihoito suorittaa siltä seisomalta kun lääkärille olen vaivani kertonut, vai pitääkö varata taas uusi aika?

Vierailija
2/12 |
29.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleislääkärit EIVÄT tee hirttoja vaan erikoislääkärit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppista

Vierailija
4/12 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

puuduttavaa peräruisketta, jonka avulla on helpompi käydä näin akuutissa vaiheessa isolla hädällä.

Kannattaa laittaa myös vatsan toiminta kuntoon ettei vatsa ole kovalla, ettei joudu pinnistelemään ja ponnistelemaan. Itse tykkään pellavansiemenistä liotettuna veteen ja luumuista.

Myös apteekista saa erilaisia rakeita esim Aciocur jotka pehmentävät vatsaa.

Kun nyt menet sinne lääkäriin niin pyydä reseptillä saatavia voiteita ja peräpuikkoja, helpottavat haavojen parantumista ja puuduttavat kivun pois.

Kumilenkkihoitoon voit mennä parin kuukauden päästä, jos lääkäri katsoo lähetteen tarpeelliseksi.

Vierailija
5/12 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hävetti niin maan perusteellisesti. Määräsi vaan peräpukamavoidetta. Sitten kävin samalla lääkärillä kun vauva oli kipeä (en muistanut aikaa varatessa lääkärin nimeä). Häpeilin että hyi hitto, toi äijä on nähnyt mun persreiän :-(

Vierailija
6/12 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhistuttaa kyllä ajatus lääkäristä, mutta oon koittanu nyt jonkin aikaa reseptivapailla supoilla (hädensa)ja ne lievittävät kyllä kipua ja mahdollista tulehdusta, mutta itse vaiva ei ole mihinkään kadonnut. Kun lopetan käytön, joidenkin päivien päästä haava taas aukeaa isolla hädällä. :(

Meillä poitsun neuvolalääkäri ens tiistaina ja ajattelin siltä vähän kysäistä, jos olis antaa vinkkejä ja sais vähän liekkiä perseen alle, jotta menisin viimein hoidattaa vaivan pois.. Harmittaa kun en jälkitarkastuksessa saanut suutani auki, olisi lääkäri ehkä tuolloin jo voinut jotain tehdä eikä tilanne olisi pitkittynyt. Raskaudestahan nämä pukamat tulivat.

Vierailija
7/12 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mm. kumilenkkihoidon (se hirttäminen). Vaiva on TODELLA yleinen ja kokemusta yleislääkäreillä on.

Jos on jotain suurempaa vaivaa, siis oikeasti leikkausta vaativaa tms., niin sitten gastroenterologin konsultaatioon.

Vierailija
8/12 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2011 klo 10:41"]

ja hävetti niin maan perusteellisesti. Määräsi vaan peräpukamavoidetta. Sitten kävin samalla lääkärillä kun vauva oli kipeä (en muistanut aikaa varatessa lääkärin nimeä). Häpeilin että hyi hitto, toi äijä on nähnyt mun persreiän :-(

[/quote]Kuule lääkärt näkee työssään melkoisen paljon persereikiä. Hän ei varmaan edes muistanut nähneesi sinun persereiän. 

Vierailija
9/12 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kysyin gynekologisen tutkimuksen yhteydessä, että viitsiikö lääkäri vilkaista (mulla myös ulkoisia pukamia) ja hän vilkaisi ja sanoi että laittaa lähetteen kirurgiseen sairaalaan, siellä sisäiset hirtettiin julkiset roikkuu mukana edelleen. Toimenpiteestä nyt noin viisi vuotta, ja uusia sisäisiä on myös tänä aikana tullut. Ruokavalion kanssa saa olla tarkkana, ettei pukamat ala taas vaivata eli ei ummetusta!!

Vierailija
10/12 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Doctor of rectum

Vierailija
11/12 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri hirttää pukamat.

Vierailija
12/12 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta ac3 comfort voidetta. Se auttaa parhaiten. Lisäksi vatsantoiminta kuntoon.

Kuinka kauan synnytyksestä on? Voi mennä aikaa ennenkuin pukamat paranevat. Ja lääkärissä käynnissä ei oo mitäön hävettävää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän