Bussissa ollessamme 2 lasta rattaissa ja
Kuulin äitien juttelevan niitä näitä ja tutustuvan sun muuta...
Saman ikäiset lapset heillä olivat ja toinen oli pieni kuin mikä ja toinen oli suuri kuin mikä...
Huhhuh, miten voi olla niin erikokoiset vaikka ovat samanikäisiä??
Kommentit (9)
Meidän köykäisin yksivuotias on ollut 9,5 kg ja painavinkin 10,7 kg.
Oma 2,5-vuotiaani on jo yli 95cm ja painaa ehkä 13kg. On päätään pitempi monia päiväkotikavereita, jotka ovat 3-vuotiaita (kirppuja siis minun mielestäni). En näe siinä mitään ihmeellistä.
Ihan samalla tavalla voisin sitten ihmetellä MITEN IHMEESSÄ joillain 2-vuotiailla voi vielä olla vaipat? Miten ihmeessä kaikki 2-vuotiaat eivät pue ja riisu itse ja syö itse? Eivät osaa puhua jne.
Minun 5kk ikäinen poika painaa hieman enemmän kuin tyttöni painoi 1v-ikäisenä. Tytön ollessa 5kk oli myös 4cm lyhyempi ja painoi pari kiloa vähemmän.
Mutta saman sukupuolenkin sisällä on tietenkin eroja, tyttö on pienikokoinen. Poikakaan ei mikään jätti, mutta ennemmin vähän iso kuin pieni.
sen isomman lapsen äiti huijasi vaan! Oikeasti on jo ainakin 5v!
Mulla on 2-vuotias, joka on 83 cm pitkä ja painaa 10 kg. Tasan saman ikäinen (laskettu aika oli päivälleen sama ;-)) serkkunsa, jonka kanssa siis jopa sukua, myös tyttö, on 93 cm pitkä ja painaa 15 kg. Molemmat ovat normaaliarvojen sisällä ikään ja sukupuoleen nähden käyrillä.
nyt 5-vuotiaana on hoikka poika.
Itse tunnen sisarukset joilla on 2,5 v ikäeroa, tällä hetkellä 5-vuotias tyttö on samankokoinen kuin 2,5-vuotias pikkuveljensä!
Ja painaa 16kg :O. Ihme kyllä, neuvolassa ei ole sanottu mitään...ei, meillä ei syödä herkkuja päivittäin! Teen itse ruoan ja tiedän ravitsemuksestakin jotain, koska opiskelen kokin tutkintoa. Miksi siis poika on tuossa kunnossa..? En tiedä.
Ehtaa sokeria ja mässyäkö te niille "pikku" pilteille syötätte ?
helpoti voivat olla eri kokoisia; kas kun lapset syntyvätkin eri kokoisina toiset jopa keskosina, ei pienet ehdi ihan hetkessä saada niitä yli 5kg painoisina syntyneitä suursyömäreitä. Kyllä se sitten myöhemmin tasoittuu, jos lapsella ei ole isompia terveysongelmia.
Oma 2v lapseni painaa 11,5kg, saman painoisia löytyy jo 6kk ikäisistäkin, kyllä lapsissa on eroja!