Luonnonkiharat & otsatukka?
Miten luonnonkihariin hiuksiin saisi nätin otsatukan? Oon kyllästynyt mun ruman korkeaan otsaan ja haluaisin peittää sen hiuksilla. Ongelmana on, että otsatukka menisi varmasti todella kiharalle... Mitään suoristusrautaakaan ei huvittaisi joka päivä käyttää, kun kuluttaa hiuksia. Ei mistään muotovaahdosta tai geelistä ole apua?
Kommentit (14)
koska siitähän leikataan huonot pois 3 - 4 viikon välein joka tapauksessa.
Minusta sellainen lyhyt otsis on nätti kiharien hiusten kanssa.
sillä otsis on pystyssä ja kiharalla joka aamu.Mutta on se niin kiva että on ok nähdä se vaiva.
eikä haittaa vaikka vähän kihartuuki.miksi suoristaa jos omistaa luonnonkiharan joka on upea,kun käytät oikeita tuotteita!mulle leikataan huomenna taas kevät otsis=)hyvä kampaaja osaa!
2,5-vuotiaalla tyttärelläni on luonnonkihara tukka. Aamulla ja päiväunien jälkeen hiukset on takaa ihan takussa. Vaikka yritän hyvin hellävaraisesti selvittää takkuja, hiukset katkeilevat ja on tosi kuivan ja hamppumaisen näköistä. Auttaako mikään hoitoaine vai onko ainoa keino käydä leikkauttamassa lyhyeksi? Tyttö on myös äärimmäisen allerginen joten pitäisi olla hajusteeton tuote.
Kiitän neuvoista jo etukäteen.
mutta hiustyylini on "kleopatra".
Ja tämähän tarkoittaa sitä, että aina hiustenpesun jälkeen VÄLITTÖMÄSTI tömäkät muotoilutuotteet hiuksiin ja föönaus suoraksi. Ja joka aamu suoristus vaikka hiuksia ei pesisikään. Otsatukkaa saa suoristaa aina ulkona käynnin jälkeen jos on vähänkään kosteampi ilma.
Rasittavaahan se on. Ja koska otsis on minulla niin lyhyt, on se naurettava jos pääsee kihartumaan. Työllistää paljon, mutta se on minun tyylini, ollut jo pitkään. Ja kyllä hiukset sen suoristuksen kestää kun käyttää hyviä aineita.
luonnonkiharalla tukalla ihan normaalia ja tulee vaikka olisi lyhyt tukka (jos nyt ei ihan siilistä puhuta)
kerroksittain leikkaaminen auttaa hieman ja takaraivolta on leikattava n. kerran kuussa hiuksia :D mutta luonnonkihara on muutenkin karheampi ja kuivempi luonnostaan kuin suora tukka niin se vaatii enemmään hoitoa ja leikkaamista kuin suora tukka.
nimim. luonnonkiharan tukan kanssa elänyt 21 vuotta ja rapiat
luonnonkiharalla tukalla ihan normaalia ja tulee vaikka olisi lyhyt tukka (jos nyt ei ihan siilistä puhuta)
kerroksittain leikkaaminen auttaa hieman ja takaraivolta on leikattava n. kerran kuussa hiuksia :D mutta luonnonkihara on muutenkin karheampi ja kuivempi luonnostaan kuin suora tukka niin se vaatii enemmään hoitoa ja leikkaamista kuin suora tukka.nimim. luonnonkiharan tukan kanssa elänyt 21 vuotta ja rapiat
kunnossa että takaraivon takkuun menevät hiukset on ehkä 2-3cm juuresta paremmassa kunnossa ja loppu on ihan hamppua. Kuiva hamppuhius kai menee vielä helpommin takkuun? Nyt olen miettinyt että jos leikkauttaisi kokonaan lyhyet hiukset (2-3cm pitkät) tytölle ja jollakin huippuhyvällä hoitoaineella yrittäisi ettei hiukset menisi niin takkuun ja saisivat rauhassa kasvaa. Jos nyt sinnikkäästi yritän hoitaa (ilman hiustenleikkuuta), eikä mahdollisesti auta. Mites sitten jos tytön ollessa 6-vuotias joutuu leikkaamaan poikatukan että pääsee hampusta eroon? Nyt tytöllä on noin leuan tasolle yltävät hiukset, paitsi tietysti siinä takaraivon kohdalla on monta senttiä lyhyempää hiusta.
luonnonkiharalla tukalla ihan normaalia ja tulee vaikka olisi lyhyt tukka (jos nyt ei ihan siilistä puhuta) kerroksittain leikkaaminen auttaa hieman ja takaraivolta on leikattava n. kerran kuussa hiuksia :D mutta luonnonkihara on muutenkin karheampi ja kuivempi luonnostaan kuin suora tukka niin se vaatii enemmään hoitoa ja leikkaamista kuin suora tukka. nimim. luonnonkiharan tukan kanssa elänyt 21 vuotta ja rapiat
kunnossa että takaraivon takkuun menevät hiukset on ehkä 2-3cm juuresta paremmassa kunnossa ja loppu on ihan hamppua. Kuiva hamppuhius kai menee vielä helpommin takkuun? Nyt olen miettinyt että jos leikkauttaisi kokonaan lyhyet hiukset (2-3cm pitkät) tytölle ja jollakin huippuhyvällä hoitoaineella yrittäisi ettei hiukset menisi niin takkuun ja saisivat rauhassa kasvaa. Jos nyt sinnikkäästi yritän hoitaa (ilman hiustenleikkuuta), eikä mahdollisesti auta. Mites sitten jos tytön ollessa 6-vuotias joutuu leikkaamaan poikatukan että pääsee hampusta eroon? Nyt tytöllä on noin leuan tasolle yltävät hiukset, paitsi tietysti siinä takaraivon kohdalla on monta senttiä lyhyempää hiusta.
Kunnon hoitoaineita käyttöön vaan. Pese lapsen hiukset harvoin, itse aikuisenakaan en pese kuin 2xviikossa. Lasten hiukset pesen kerran kahdessa viikossa tai jos on likaiset (kiharat myös). Hoitoainetta pitää käyttää ja vielä hyvää sellaista. Löytyy varmasti hajusteettomiakin. Itselläni on jojobaöljypohjaista kiharanelvyttäjää, jota laitan hiuksiin päivittäin, on hajustettua, mutta tuota öljyä sellaisenaan voisi kokeilla tuohon takkukohtaan laittaa (hiukset eivät olisi enää niin hauraat ja kuivat). Lisäksi lapsille löytyy suihkutettavia hoitoaineita, jotka auttavat selvittämisessä, hajusteista en tiedä. Tukkaa ei kannata harjata, silloin hamppuisuus on varmaa, vaan sormilla erotella kiharat toisistaan joka päivä.
Mulla on kiharan vahvuus vaihdellut hiuksissa, mutta päälaella kasvaa haurasta, todella kiharaa ja takkuuntuvaa hiusta, hiukseni on kerrostetusti leikatut juuri tuon takkuuntuvan päälaen takia, mutta lyhimmätkin hiukset tulevat leuan tietämille, pisimmät kainalon kohdille, vaatii vaan hoitoa ja oikeita tuotteita.
Otsatukkaa saa suoristaa aina ulkona käynnin jälkeen jos on vähänkään kosteampi ilma. Rasittavaahan se on. Ja koska otsis on minulla niin lyhyt, on se naurettava jos pääsee kihartumaan.
Otsis+kiharat on todella työläs yhdistelmä. Jos tuon tyylin haluaa, pitää varautua siihen, että otsista saa olla suoristamassa monta kertaa päivässä. Ilman kunnon suoristusrautaa ja aineita otsatukka on aivan järkyttävä pörröpallo.
Käytä tosiaan hoitoainetta. Kampaamosta saa kiharalle tukalle tarkoitettua. Muistaakseni Cutrinilla oli jopa ihan hajusteeton(?) Jois ei hoitoainetta, niin sellaista selvityssuihketta meillä on ainakin ollut.
Meillä käytetään Kerastasen (ällökallista, mutta toimivaa) kiharan tukan shampoota ja tehomaskia. Lisäksi vielä tarvittaessa hiuksiin jätettävää hoitoainetta (aamuisin tukkaa laitettaessa joutuu vähän takkuja availemaan tällä)
luonnonkiharalla tukalla ihan normaalia ja tulee vaikka olisi lyhyt tukka (jos nyt ei ihan siilistä puhuta) kerroksittain leikkaaminen auttaa hieman ja takaraivolta on leikattava n. kerran kuussa hiuksia :D mutta luonnonkihara on muutenkin karheampi ja kuivempi luonnostaan kuin suora tukka niin se vaatii enemmään hoitoa ja leikkaamista kuin suora tukka. nimim. luonnonkiharan tukan kanssa elänyt 21 vuotta ja rapiat
Kunnon hoitoaineita käyttöön vaan. Pese lapsen hiukset harvoin, itse aikuisenakaan en pese kuin 2xviikossa. Lasten hiukset pesen kerran kahdessa viikossa tai jos on likaiset (kiharat myös). Hoitoainetta pitää käyttää ja vielä hyvää sellaista. Löytyy varmasti hajusteettomiakin. Itselläni on jojobaöljypohjaista kiharanelvyttäjää, jota laitan hiuksiin päivittäin, on hajustettua, mutta tuota öljyä sellaisenaan voisi kokeilla tuohon takkukohtaan laittaa (hiukset eivät olisi enää niin hauraat ja kuivat). Lisäksi lapsille löytyy suihkutettavia hoitoaineita, jotka auttavat selvittämisessä, hajusteista en tiedä. Tukkaa ei kannata harjata, silloin hamppuisuus on varmaa, vaan sormilla erotella kiharat toisistaan joka päivä.
Mulla on kiharan vahvuus vaihdellut hiuksissa, mutta päälaella kasvaa haurasta, todella kiharaa ja takkuuntuvaa hiusta, hiukseni on kerrostetusti leikatut juuri tuon takkuuntuvan päälaen takia, mutta lyhimmätkin hiukset tulevat leuan tietämille, pisimmät kainalon kohdille, vaatii vaan hoitoa ja oikeita tuotteita.
varasin huomiseksi ajan kampaajalle, saa katsoa mitä tukalle tehdään. Että onko pakko leikata vai saisiko tuosta vielä siistimmän hoitoaineilla.
tv. takkutukan äiti
Ei minusta kulumisen takia kannata huolestua. Otsis on kuitenkin niin pieni osa hiuksista.