Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin pukeutua klassisemmin, hyvä esimerkki oli

Vierailija
28.04.2011 |

uusimmassa Stockmann Exlusive-lehdessä ollut valkea henri Lloydin neuletoppi ja jakku, mutta kuka ihme pystyy maksmaan pelkästä topista 90€? Mistä siis edullisesti klassisia, pitkäikäisiä vaatteita, mitä merkkejä voisit suositella?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tarkoita koko valikoimaa, mutta jotain tiettyjä tuotteita. KappAhlin valikoima on myös kiva. Ja edullisia suoria housuja löytää mistä tahansa alerekistäkin.

Vierailija
2/10 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten en ole aikoihin siellä käynyt, kun tuntuu että ne vaatteet on jo kertaalleen pidetyn näköisiä. KappAhlista olen jotain joskus löytänyt.

t.ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nythän on niin, että näistä klassisista merkeistä tai ainakin niiden päätuotteista on Stockalla itsellään " edullisempi kopio" Global mallistossa. Myös esim August silk on aika edullinen vastaava mitä kuvittelen sun hakevan. Sokoksella house collectionin silkkineuleet ja topit on ihan ok laadultaan.

Käytännössä sun kuitenkin pitää vaan mennä ja kierrellä kauppoja ja hypistellä vaatteita ja vertailla hintoja. Näin löytyy se sulle sopivin yhdistelmä.

Vierailija
4/10 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko saumat hyvin ommeltu, roikkuuko lankoja jne. Materiaaleissa luonnonkuituja ja viskoosia. Valitettavasti nämä yleensä myös maksavat. Mun lemppareita on espritin collection mallisto, armani jeans, boden, north sails.

Vierailija
5/10 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelen niin, että ostan harvoin mutta laatua ja tismalleen (tai ainakin melkein) sellaista kuin haluan. Kalliissa tuotteissa maksaa merkin lisäksi parempi leikkaus ja laadukkaat materiaalit. Esimerkiksi H&M:n ym. "angoraneuleissa" on usein akryylia, joka saa vaatteen nyppyyntymään ja vanumaan alta aikayksikön. Maksan siis mieluummin enemmän neuleesta, joka saattaa kestää hyvinkin sen 5-10 vuotta.

Zarasta, Mangosta ja Benettonilta saattaa löytyä vähän kestävämpääkin klassisen tyylikästä tavaraa, mutta suosittelen syynämään tarkasti, mitä materiaalia tuotteissa on... Siitä kaikki lähtee. Myös Stockan Cristelle & Co. -merkki on aika laadukkaan oloinen ja edullisempi kuin monet muut.

Vierailija
6/10 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa kiinnittää huomiota materiaaleihin ja työn jälkeen

H&M:stäkin löytyy täyspuuvillaisia vaatteita niiden halpisrytkyjen seasta!

Vierailija
7/10 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää silmät auki niin vaatteita löytää mistä vaan. Itsekin olen löytänyt monta hyvää ja kestävää vaatetta H&M:ltä, lisäksi mm. Anttilasta, Sokoksen alesta, kirppareilta. Suurin osa vaatteistani taitaakin olla kirppareilta, eikä kukaan sitä arvaisi.

Vierailija
8/10 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon Ritva Fallan suunnittelemia vaatteita (Marimekko). Stockalla myös hyvät, laajat ja monenhintaiset valikoimat. Takit, pikkutakit, housut jne saavat maksaa ja pidän niitä vuosikausia. Paidat, topit, kesämekot yms voivat sitten olla vaikka H&M:stä. Kivoimmat kesähousuni löysin aikoinaan kympillä Tarjoustalosta :)

Vierailija
9/10 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole twinset -ihminen, mutta vinkki: alennusmyynteihin kannattaa singahtaa heti ensimmäisen päivän ekana aamuna. Esim. Stockmannilla tuolloin -40%. On ihan eri asia maksaa 54 € kuin 90 € laatuvaatteesta.

Osa H&M:n vaatteista ei kestä kovinkaan kauaa siisteinä, kertakäyttökulttuuria ja huonoja materiaaleja.

Vierailija
10/10 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa H&M:n vaatteista ei kestä kovinkaan kauaa siisteinä, kertakäyttökulttuuria ja huonoja materiaaleja.

mutta ei suinkaan kaikki!

Mulla on paljon henkkamaukkaa, joka on kestänyt vuosia siistinä..

Eli kuten tuo yksi sanoi, joka paikasta löytää kun pitää silmänsä auki.

Lisäksi paljon on kiinni siitä, miten vaatteita ja kenkiä hoitaa. Itse en esim. koskaan pakkaa kausivaatteita ja kenkiä säilöön hoitamatta niitä. Vaihdan vaatteet heti tultuani kotiin, joten "ulkovaatteisiini" ei tule kotona tahroja ja käyttöaika päivässä on lyhyempi joten ne säilyvät pidempään vähempien pesujen ja päälläoloajan takia.