4-6-vuotiaiden synttäriherkut - mistä lapset pitävät?
Omani on melko nirso ja on toivonut tarjottavaksi jotain tiettyjä keksejä. Kakku tietenkin, mutta mitä muuta voisi tai pitäisi olla, mitä suolaista? Ja ihan lapsivieraille vaan:-) Kiitos!
Itse en ole kutsuilla ollut, joten ei ole kokemusta...
Kommentit (7)
Mutta, mitä niiden nakkien pitäisi olla? Meillä ei syödä nakkeja juuri ollenkaan... lihapullia sentään:-)
ap
Jäätelö annoksia 7 vuotiaan siskoni syntymäpäiville, ja oli tosi suosittua.jokainen lapsi sai itse valita mitä jäätelöä/kastiketta/muita lisukkeita ottaa. kakku ei ole meidän perheessä tehnyt kauppaansa lasten keskuudessa :) suolaiseksi tarjottavaksi laittaisin:poppareita, sipsiä, pitsa paloja.
popsi grillinakki. Lihapullat kannattaa laittaa puoliksi, niin tikku pysyy hyvin pystyssä, jos lihapulla on alimmaisena. (tai sit tökkää ne siihen kaalinpuolikkaaseen)
Kirsikkatomaattia kokeilin joskus, mutta ei niitä hirveesti syöty, ja jotenkin liian isoja niihin tikkuihin. Paprikaakin voisi kokeilla. Saisi vähän väriä :)
Mä tein kerran ekaluokkalaisen synttäreille tikkuja, joissa oli tuoretta ananasta ja vesimelonia. Jokaikinen (13 tyttöä) narisi, että ananas on pahaa. No, sain yksin herkutella koko ananaksen, kun jättivät syömättä :D
sen päällysteestä. Joten kakki olkoon se. Kuopuksen ristiäisiin tein macaron-leivoksia, menisköhän ne? Vai muffinsit?
ap
Jäätelö annoksia 7 vuotiaan siskoni syntymäpäiville, ja oli tosi suosittua.jokainen lapsi sai itse valita mitä jäätelöä/kastiketta/muita lisukkeita ottaa. kakku ei ole meidän perheessä tehnyt kauppaansa lasten keskuudessa :) suolaiseksi tarjottavaksi laittaisin:poppareita, sipsiä, pitsa paloja.
päiväkoti-ikäisille kovin hyvin. Jätskiä söivät mielummin. Mä tein litran jätskeistä kakun (1 vanilja, 1/2 mansikka, 1/2 suklaa) ja yritin tehdä jonkunnäköisen auton, jossa oli "pyörinä" dominokeksit. Lisäksi jotain karkkeja koristeeksi. Taisi olla vielä suklaakastikkeella tehdyt ikkunoiden ääriviivat.
Itse muistelen, että lastenkutsuilla olisi ollut kymmenisen vuotta sitten tarjolla pieniä pitsapaloja, cocktailtikkuja, sipsiä, poppareita, suolatikkuja... Kakkuakin tarjottiin mutta sitä syötiin aika vähän mutta syötiin kumminkin. Usein kakku tehtiin perhosen muotoiseksi ja se lisäsi kiinnostusta kakkua kohtaan. Silloin nämä auto- yms kakut olivat vähän harvinaisempaa sorttia.
Meillä noihin coctailtikkuihin laitettiin lihapullan puolikkaita, nakkeja, oltermannia, viinirypäleitä, kurkkua, puolikas kirsikkatomaatti yms. Kirsikkatomaatti toimi parhaitan lihapullan kaverina kun puolikkaat sai laitettua vastakkain.
cocktailtikkuihin 2-3 sorttia/tikku. Eli: juusto, nakki, lihapulla, viinirypäle. Nämä on sellasia perinteisiä, jotka menee aina. Joskus teen puolikkaasta kaalista "siilin", johon tökkään tikut pystyyn.
Voit toki laittaa pieniä voileipiä, kinkku-juustokolmioita tms. mutta voin kokemuksesta sanoa, että ne vain kuivuivat pöydällä.
Vesimelonia oon myös laittanut, ja hyvin uppoaa.
Ja lisäksi pari erilaista keksiä, 1-2 sorttia sipsejä/poppareita.