G: Minkä ikäisenä lapsesi oppi ajamaan pyörää ilman apupyöriä?
Kommentit (34)
Keskimmäinen 3v 9kk. Nuorimmainen 2v 9kk. Kaikki oppivat tosi helposti 12" pyörällä. Nuorimmainen lähti ajamaan ilman apupyöriä heti ensi yrittämällä :-)
ja heti alkoi ajaa. Oli harjoitellut paljon ajamista kolmipyöräisellä ja kokeillut serkun pyörää aiemmin.
seli seli
Sanoinhan, että tuossa iässä pitäisi osata.
11
se on joku, jonka lapsi pyöräili jo synnytyslaitokselta kotiin ja haluaa näpäyttää sinua. Jokaisen perheessä on omat tilanteet ja se pitää hyväksyä. Ymmärrän 100% hyvin, ettet pysty opettamaan lastasi pyöräilemään. Itse en pysty omasta terveydentilastani johtuen. Jos ei olisi miestä, joka opetti, ei lapseni varmaan oppisi ollenkaan pyöräilemään. Kaikki aikanaan! (Tosin, voisi kai joku sukulainen sua auttaa, jos on rankkaa muutenkin)
Meillä asuu kaikki sukulaiset 300 kilometrin päässä. Ovat nuo lasta ajeluttaneet aina kun kylässä käyvät, mutta ei se oikein riitä.
Opin minä itsekin tosin vasta juuri ennen koulun alkua. :)
11
Pyörän kokoa en muista, mutta pieni se oli.
Sillä ajoi vuoden appareilla ja 3-vuotiaana ilman appareita. Nyt 5,5v ajaa 20 tuumaisella pyörällä.
Sai papaltaan 16 tuumaisen, jossa ei ollut apurattaita. Siellä papan luona halusi kokeilla ilman niitä ja siitä se sitten lähti..=)
Tyttö täyttää pian 4v., ollaan kokeiltu ilman appareita nyt keväällä, mutta halusi ne takaisin. Ei yhtään osannu vielä pitää pyörää pystyssä.
Ei ole motorisesti mitenkään kömpelö, mutta pelkää kovasti kaatuvansa, joten ei kauheasti uskalla kokeillakaan ellemme pidä tiukasti häntä tasapainossa. Mikä on aika raskas homma ;)
Mitenköhän lasta voisi opastaa, että se ajaminen alkaisi luonnistumaan?
keskimmäinen hieman alle 6v. En osaa sanoa minkäkokoinen pyörä, mutta toi vanhempi opetteli sopivalla pyörällä ja nuorempi aluks ihan pienellä. Toi nuorempi oli vähän arempi alkamaan ajaan siksi kokeiltiin ensin pienellä. Sitten vaihdettiin isompaan koska pienellä ei saanut tarpeeksi vauhtia, mutta siis idean oppi sellasella ihan pienellä pyörällä.
Tyttö nyt 3,5v ja ajelee vielä appareilla, ehkä tänä kesänä sitten kokeillaan jo ilman.
Minun 4v 4kk ei vielä viime kesänä ollut kovin kiinnostunut pyöräilystä, vaikka hieno pyörä hänelle viime keväänä hommattiin. Pakottaa en halua, mutta toivon, että tänä keväänä ja kesänä pyöräillään jo innokkaammin. Apparit saa olla vielä pitkään tällä menolla.
se on joku, jonka lapsi pyöräili jo synnytyslaitokselta kotiin ja haluaa näpäyttää sinua. Jokaisen perheessä on omat tilanteet ja se pitää hyväksyä. Ymmärrän 100% hyvin, ettet pysty opettamaan lastasi pyöräilemään. Itse en pysty omasta terveydentilastani johtuen. Jos ei olisi miestä, joka opetti, ei lapseni varmaan oppisi ollenkaan pyöräilemään. Kaikki aikanaan! (Tosin, voisi kai joku sukulainen sua auttaa, jos on rankkaa muutenkin)