Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lihavuus / laihuus - kaksi näkökulmaa - ov

Vierailija
27.04.2011 |

Jokainen voi mun puolesta olla niin lihava tai laiha kuin tahtoo. Jos mä siitä ärsyynnyn, se on mun ongelma - eikös niin?

MUTTA voisiko nämä tietentahtoen itsensä lihaviksi syöneet ja sen vuoksi sairastuneet myös sitten luopua vaatimasta kallista julkista sairaanhoitoa ongelmiinsa jotka ovat seurausta itse aiheutetusta lihavuudesta? Sama koskee tietysti laihoja myös.

Eli jos sulta posahtaa sydän koska olet vuosikausia tunkenut varoituksista huolimatta suuhusi kaikkea makeaa (karkea esimerkki, mutta toimiva) niin sori, julkinen puoli ei hoida vaan mars yksityiselle puolelle hoidattamaan sydän kuntoon.

Sama koskee tietysti myös niitä jotka ovat tahalla laihduttaneet itsensä sairaiksi.

Tässä maassa on nimittäin tuhansittain ilman omaa tahtoaan ja vaikutustaan sairastuneita, joiden hoitoon voitaisiin näin vapauttaa yhteiskunnan varoja.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikki jotka vetää kännit, kirjooittaa sitoumuksen, ettei kunnallisessa hoideta jos kännissä itsensä teloo.

Ja ilman kypärää pyöräilijät, sama juttu!

Ja ilman turvavyötä ajavat, sama juttu, itse aiheutettua, yksityiselle mars!

Vierailija
2/13 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikki jotka vetää kännit, kirjooittaa sitoumuksen, ettei kunnallisessa hoideta jos kännissä itsensä teloo.

Ja ilman kypärää pyöräilijät, sama juttu!

Ja ilman turvavyötä ajavat, sama juttu, itse aiheutettua, yksityiselle mars!

Koska jostain on pakko aloittaa, niin mitä jos alotettas tuo julkisen hoidon purkaminen tosiaan narkomaaneista ja tupakoitsijoista ja alkoholisteista sekä lihavista. Ryhmät ovat helposti määriteltävissä ja kun jostain on aloitettava, niin tässäpä tämä.

Olen itse ylipainoon taipuvainen ja takuulla tämä olisi paras kimmoke laihduttamiseen ja liikkumiseen! Miten muilla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei taida olla ihan yksiselitteinen juttu. Onko alkoholisteilla oikeus veroeuroin tuotettuun hoitoon? Entä raskaana olevilla, onhan sekin itseaiheutettu tila? Entä liikenneonnettomuuksissa loukkaantuneet, ne hurjastelijat? Aika monen kolarin olisi voinut vältää tilannenopeuden huomioimisella ja ennakoinnilla. Vai päätetäänkö, että sääntö koskee vain lihavia/laihoja?

ps. ylipaino vaikuttaa myös joidenkin syöpien ilmaantumiseen.

Vierailija
4/13 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikki jotka vetää kännit, kirjooittaa sitoumuksen, ettei kunnallisessa hoideta jos kännissä itsensä teloo. Ja ilman kypärää pyöräilijät, sama juttu! Ja ilman turvavyötä ajavat, sama juttu, itse aiheutettua, yksityiselle mars!

Koska jostain on pakko aloittaa, niin mitä jos alotettas tuo julkisen hoidon purkaminen tosiaan narkomaaneista ja tupakoitsijoista ja alkoholisteista sekä lihavista. Ryhmät ovat helposti määriteltävissä ja kun jostain on aloitettava, niin tässäpä tämä. Olen itse ylipainoon taipuvainen ja takuulla tämä olisi paras kimmoke laihduttamiseen ja liikkumiseen! Miten muilla?

Narkomaanit ja juopot, siis tosijuopot.

Enkä mä mitään liioittele, ihan kuule verrattavissa oleva asia.

Vierailija
5/13 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin luuletteko oikeasti, että ryhmät jäis lihaviin, narkkareihin ja alkkareihin?

Seuraavaks tulis yli 60v, yli 35v raskautuneet, maalarit (ovathan koko ajan tekemisissä liuottomien kanssa, joten itse aiheuttavat astmansa ja reumansa ja dementiansa), röntgenhoitajat (kaikkihan tietää, et säteily altistaa syöville), kampaajat (kemikaalimäärä aiheuttaa työperäisiä syöpiä) ym ym.

Mikä olis sitten se eliittiryhmä? 25v normaalipainoinen, tupakoimaton, absolutisti, joka harrastaa vaan vesiliikuntaa (siinä pieni loukkaantumisriski) ym ym..

Vierailija
6/13 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin luuletteko oikeasti, että ryhmät jäis lihaviin, narkkareihin ja alkkareihin?

Seuraavaks tulis yli 60v, yli 35v raskautuneet, maalarit (ovathan koko ajan tekemisissä liuottomien kanssa, joten itse aiheuttavat astmansa ja reumansa ja dementiansa), röntgenhoitajat (kaikkihan tietää, et säteily altistaa syöville), kampaajat (kemikaalimäärä aiheuttaa työperäisiä syöpiä) ym ym.

Mikä olis sitten se eliittiryhmä? 25v normaalipainoinen, tupakoimaton, absolutisti, joka harrastaa vaan vesiliikuntaa (siinä pieni loukkaantumisriski) ym ym..

natsi-Saksa. Hyvinvointiyhteiskunnan merkki on, että kaikista pidetään huolta.

Vierailija
7/13 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltatko ap? Marssi sinäkin yksityiselle.itseaiheutettua köh köh

Vierailija
8/13 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ne jotka jättävät ottamatta rokotukset tai osallistumatta joukkoseulontoihin

Vierailija
9/13 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

samalla julkinen terveydenhoito kaikilta niiltä jotka tuhoavat terveyttään:

* tekemällä liikaa töitä

* juomalla alkoholia

* tupakoimalla

* liaallisella liikunnalla

* holtittomalla liikennekäyttäytymisellä

*

*

*

listaa saa jatkaa ihan vapaasti ;)

Vierailija
10/13 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muut, joilla on korkean loukkaantumisriskin harrastuksia, kuten esim. ratsastus, laskettelu, luistelu tai telinevoimistelu saavat hoidattaa vammansa myös muilla kuin yhteisillä varoilla, tietenkin.

Vierailija
11/13 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikaansaadut vammat. Siinä vasta itseaiheutettu jos jokin kun tuloksen näkee heti. Eikä kenenkään ole pakko jäädä nyrkkisäkiksi, ekasta läimäyksestä kupit jakoon. Sillä lailla säästettäis heti valtion menojakin yli 90 miljoonaa, mitkä on perheväkivallan arvioidut _suorat_ kustannukset valtiolle.

Vierailija
12/13 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka avulla erotellaan vaikkapa lihavat, jotka ovat masennuksensa takia syöneet paljon. Silloinhan ylipaino on sairauden oire. Et mitenkään jos kyseinen lihava ei ole hakeutunut hoitoon. Olet siis joko provo tai ihan vaan hölmö.

Vierailija
13/13 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää lisääntyä, jos suvussa on ties mitä diabetesta, sydän ja verisuonitautia, ADHD:ta, ties mitä.

Eli mä jättäisin ekana nämä vastuuttomasti lisääntyneiden sairaat pennut hoidotta.

T: Terveiden lasten terve lihava äiti.