Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lenkkeilijät! Miten mulla voi joka kerta lenkille lähtiessä särkeä

Vierailija
27.04.2011 |

sääriin. siis noihin isoihin lihaksiin. alkulenkki on inhottavaa mutta kun pääsee vauhtiin niin sitten särkykin häviää. Enkö venytä kunnolla säärilihaksia vai mistä johtuu?

tuntuu että muuten olisi intoa ja tahtoa sekä voimaa hölkätäkkin mutta tuntuu että jalka ei jaksa nousta.

Tänäänkin lenkin puolivälissä tuntui että pääsi jo hyvin eteenpäin.

Ennen lenkkiä mielestäni venyttelin hyvin.

Mulla oli sauvat mukana ja väliin hölkkäsin.

Tuntuu ihan oudolle koska mitään muuta lihasta ei ole koskaan kolottanut.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei pitäisi ottaa niin paljon jalkoihin ja kannattaa lämmitellä jalkoja hyvin ennen ja jälkeen, voi olla, että vedän liian pitkiä lenkkejä näin alussa...

Vierailija
2/8 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun juoksin säännöllisen epäsäännöllisest. Sitten kun aloin juosta säännöllisesti, niin jalat alkoivat (vähitellen) tottua juoksemiseen, eivätkä enää kipeydy.

En tiedä mistä johtuu, mutta minulla siis oli tuota ihan samaa. Monesti kellosta seurasin ajan kulumista ja odotin että 25-30 min tulee täyteen ja kipu loppuu. Loppulenkki oli aina helppo juosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://fi.wikipedia.org/wiki/Penikkatauti_%28ihmisell%C3%A4%29

Tosin sillä tarkennuksella, että tuo menee yleensä itsekseen ohi, jos vaan jalkineet on kunnolliset suhteessa alustaan eli ei tarvitse lopettaa liikuntaa, jollei kipu ylly sietämättömäksi.

Vierailija
4/8 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että ei ole penikkatautia, koska mulla ei ole sääret kipeät. Ainoastaan lenkin alussa tuntuu kireältä. Kuulostaa niin tutulle että 25-30min menee ennenkuin pääsee hyvään lenkkeilyn makuun. Just kuin minulla.

Mulla on uudet asicsin juoskukengät. hyvät on jalassa. Jalat pitäis olla ihan normaalit eli en tarvi erityisiä tukiia jalkapohjiin.

Ajattelinkin että seuraavaksi meen tuonne pururadalle. toisaalta hölmöä lähteä autolla sinne, mutta voishan sitä koittaa;)

niin mulla se särky ei ole säären sisäpuolella vaan lähinnä sääriluun ulkopuolella.

ap

Vierailija
5/8 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että ei ole penikkatautia, koska mulla ei ole sääret kipeät. Ainoastaan lenkin alussa tuntuu kireältä. Kuulostaa niin tutulle että 25-30min menee ennenkuin pääsee hyvään lenkkeilyn makuun. Just kuin minulla. Mulla on uudet asicsin juoskukengät. hyvät on jalassa. Jalat pitäis olla ihan normaalit eli en tarvi erityisiä tukiia jalkapohjiin. Ajattelinkin että seuraavaksi meen tuonne pururadalle. toisaalta hölmöä lähteä autolla sinne, mutta voishan sitä koittaa;) niin mulla se särky ei ole säären sisäpuolella vaan lähinnä sääriluun ulkopuolella. ap

-3

Vierailija
6/8 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim: oikeassa jalassa sääriluusta koilliseen: ja vasemmassa jalassa sääriluusta luoteeseen:)

Jos nyt näin havainnollistaisi. saattaa myös tuntua siitä alaspäin nilkkaa kohden.

Joskus vaan tuntuu että nilkka ei meinaa taipua koska tuntuu lihaksessa.

toivotaan että menee ohi.

ap

Vierailija
7/8 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosin lenkkeillut, mutta kävelin n. 10 kilsan reippaita lenkkejä. Mulle autto parhaiten tauko kovan vauhdin kävelystä, täydelliset lenkkarit ja aika.

Vierailija
8/8 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muu kuin ottaa rauhallisemmin jonkun aikaa. Harrastaa vaikka jotakin muuta liikuntamuotoa.

uimahalliinkin voisin suunnata...

ap