Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset luulee, että halutaan antaa KAUNIS nimi?

Vierailija
27.04.2011 |

En minä ainakaan halunnut antaa lapsilleni kaunista nimeä. Kauniit nimet ovat mielestäni tyyliin Frans, Emil, Vanessa, Isabella, Benjamin jne.. Mutta meidän Holopainen-tyyliseen sukunimeen ei tasan sovi tuollainen kaunis nimi, vaan valittiin REIPAS, jämäkkä suomalainen nimi. Se ei kuitenkaan ole KAUNIS.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri tuollaiset nimet. Enkä halua lapselleni mitään pliisua kaunista nimeä.

Vierailija
2/4 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vahvoja suomalaisia nimiä. Nimen äänneasun pitää toki olla mieleinen, rumalta kuulostavaa nimeä en siis valitsisi, mutta se, että nimi on mahdollisimman nätti, ei ole ykköskriteerini.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mun mielestä osa nimen kauneudesta syntyy myös sen merkityksestä, siksi olen ehkä eri linjoilla kanssasi siitä, mitkä ovat kauniita nimiä.

Kun lapselle valitaan nimeä, niin tärkeintähän on tietysti valita sopiva nimi, mutta tuskin kukaan antaa sellaista nimeä lapselleen, joka omaan korvaan kuulostaa rumalta. Sikäli siis kaikki valitsevat nimen, jossa on jotakin kaunista. Kauneutta vaan on niin monenlaista. Mielestäni määritelmäsi on kovin tiukkaan rajattu.

Vierailija
4/4 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhditelmä fr tekee nimestä aika karkean.

Kansainvälisesti kauniina pidetään yleensä pehmeitä vokaalivoittoisia nimiä, joissa ei ole kovia konsonantteja.

Tyttöjen nimistä hyviä esimerkkejä supersuositut Emma ja Emilia eri muunnoksineen.

Poikien nimissä ei yleensä edes pyritä hakemaan kauneutta vaan enemmin juuri reippautta ja jämäkkyyttä. Poikien nimet ovat myös eri kulttuureissa yleensä lyhyempiä kuin tyttöjen nimet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän