Sijoitusasuntoa kenelläkään?
Missä kaupungissa? Kauanko on ollut? Onko ollut "vaivaa"? Onko apunasi ollut välitysfirma?
Kommentit (11)
Ja kymenlaakson alueella kerrostalo-kaksio.
En koe että siitä vaivaa olisi ollut. Ihan tyytyväinen olen ratkaisuun.
Välittäjää käytin ekan vuokralaisen etsinnässä mutta sen jälkeen olen hoitanut uuden vuokralaisen etsinnän ja vuokrasopimuksen teon itse. On ollut näin helpompaa ja ei ole iso homma löytää uutta vuokralaista.
Vuokralaiset olen valinnut kai sitten niin hyvin, kun ei niistä mitään negatiivista ole sanottavaa.
Ja asunto on ollut 11 vuotta.
vanhimman ostin 1987 omaksi kodiksi, muutin sitten sieltä miehen luokse ja asunto jäi "tarpeettomaksi". Ei ole ollut vaivaa kuin yhdestä tytöstä, joka ei maksanut vuokriaan. Välitysfirmaa en käytä, ottavat palkkion sekä vuokralaiselta että vuokranantajalta.
Meillä on ollut kakkosasunto, jossa siis ei ole ollut koskaan vuokralaista eli ei nyt varsinaisesti sijotusasunto oikeastaan, mutta kuitenkin. Oli meillä 7 vuotta, just myytiin. Taloyhtiö oli erittäin hyvin hoidettu, mutta sen seurauksena tuohon 7 vuoteenkin mahtui pari pienempää remonttia, joista sitten tuli pientä haitaa ja rahanmenoa, mutta mikään niistä ei olisi ollut niin suuri, että olisi vuokranmaksua katkaissut tai edes vähentänyt, jos siellä siis olisi vuokralainen ollut. Vaivaa on ollut omista remontoinneista, mutta nekin maksoivat varmasti itsensä aika hyvin takaisin nousseena hintana. Myytiin siis asunto tässä vasta. Hyvänä indikaattorina asialle voi pitää sitä, että täällä aletaan kysellä sijoitusasunnoista, että silloin on hyvä aika myydä ;-) Monet suuret sijoittajat ovat jo myyneet paljolti asuntojaan.
ollut vasta tän vuoden, toistaiseksi ei ole ollut vaivaa, vuokrat on tullu tilille ajallaan, ei käytetty välitysfirmaa
Tilanne on se, että olen 35v ja meillä on velaton talo. Olen jo pitkään haaveillut hankkivani sijoitusasunnon, mutta liekö turha toivo 3500€ kuukausituloilla? Kämppä olisi siis pelkästään minun, ei mieheni. Mietityttää juuri tuo, että jos asuntoon pitää ruveta putkiremppaa ym sitten makselemaan...
molemmat Tampereella, yksiö Armonkalliolla ja kaksio Kalevassa. Yksiö ollut kuutisen vuotta, kaksio kohta 15 vuotta. Vaivaa ei ole koskaan ollut ja itse on aina vuokrattu. Välitysfirmaa en ole koskaan käyttänyt, vaan tosiaan itse aina vuokrannut. Meillä on ollut hyviä vuokralaisia, pääosin yliopisto-opiskelijoita, jotka ovat viihtyneet asunnoissa opiskelun alusta loppuun. Ihan hiljan oltiin yhden vuokralaisen häissäkin. :=D
Tilanne on se, että olen 35v ja meillä on velaton talo. Olen jo pitkään haaveillut hankkivani sijoitusasunnon, mutta liekö turha toivo 3500€ kuukausituloilla? Kämppä olisi siis pelkästään minun, ei mieheni. Mietityttää juuri tuo, että jos asuntoon pitää ruveta putkiremppaa ym sitten makselemaan...
Mikä pakko se asunto on ostaa talosta, johon on putkiremppa tulossa????
Vierailija - 27.04.11 10:31 (ID 12561156)
jos ei tänä vuonna niin noin 50 vuoden sisään kuitenkin.
Siellä on ollut toiseksi kovin hinnannousu asunnoissa, nehän olisi ehdottomasti kannattanut myydä jos haluaa kunnon tuottoa asunnoille!
Voi pyhä sylvi, tää on taas tätä tyhmän palstamamelon touhua....
50v ehtii maksamaan lainan pois, niin voi sitten niillä vuokratuloilla maksaa sitä putkiremppaa, ja tosiaan osa vuokratuloista kannattaa säästää juuri noita mahdollisia remontteja varten
Pk-seutu. Ollut n.3v. Vaivaa silloin kun vuokralainen vaihtuu tai tulee jokin yllättävä menoerä, esim joku kodinkone hajoaa ja pitää uusia. Lisäksi vuokralaisia on monenlaisia, kannattaa valita semmoinen joka tod.näk maksaa vuokrat ja vielä ajallaan.
"Apuna" olleesta välitysfirmasta ei ollut kun harmia. Kun laitoin itse ilmoituksen oikotielle ja hoidin esittelyn alkoi homma toimia. Välitysfirma saa vuokra-asunnoista niin pienen palkkioin ettei niitä oikeastaan kiinnosta koko touhu, saati sitten se minkälainen vuokralainen siihen on tulossa.