Keksittekö yhtään positiivista puolta siitä asiasta, että
kolmekymppinen opiskelisi amiksessa juuri peruskoulusta päässeiden teinien seassa?
Siis sen kolmekymppisen kannalta?
Kommentit (11)
voi vikitellä nuoria opiskelijatyttöjä. Jos se on nainen, voi puumailla. ;D
sillä on nätimpi ja kehittyneempi käsiala
sillä on enemmän elämänkokemusta
sillä on kypsemmät ajatukset
sillä on motivaatiota hankkia ammatti
se on kiinnostunut siitä mitä tekee
se ei välttämättä ryyppää joka vkl vaan opiskelee
Kolmekymppinen saattaa "nuortua" (seura tekee kaltaisekseen).
Kolmekymppinen tuntee itsensä äärettömän fiksuksi.
PS: Olisin itse joutunut samaan tilanteeseen muutama vuosi sitten, mutta onneksi koulun opinto-ohjaaja osasi kertoa, että on mahdollista käydä sama linja aikuisten seurassa ja vielä vuotta nopeammin!
on olemassa ammattikorkeakouluja ja yliopistojakin?
on olemassa ammattikorkeakouluja ja yliopistojakin?
Ja haluan tehdä työtä nimenomaan "ruohonjuuritasolla", joten siksi ammattikorkeakoulu/yliopisto ei käy.
ap
voi niiden nuortenkin ajatukissta oppia jotain :)
ota niistä selvää. Monbi yo-pohjainen linja tai aikuisopiskelulinja vedetään läpi kahdessa vuodessa. On myös työn ohella käytäviä aikuisopiskelulinjoja (ilta- ja viikonloppuopiskelua). Näissä on motivoitunutta porukkaa.
Eivät ole kaavoihinsa kangistuneita ainakaan, kuten monet vanhemmat. Eivät koko ajan ole pätemässä. Ovat idealistisia ja innostuneita. Opetan amislukiolaisia.
ota niistä selvää. Monbi yo-pohjainen linja tai aikuisopiskelulinja vedetään läpi kahdessa vuodessa. On myös työn ohella käytäviä aikuisopiskelulinjoja (ilta- ja viikonloppuopiskelua). Näissä on motivoitunutta porukkaa.
Päästäkseni aikuisopiskelemaan tätä haluamaani alaa, mun tarvitsisi lähteä kouluun kauemmas (jolloin aikaa menisi koulumatkoihin joka päivä yli tunnin verran, ja myös bensaa, julkiset kulkevat huonosti!) Tähän nuorisopuolen kouluun kävelymatkaa 5 min.
TAI sitten mun pitäis odottaa epämääräinen aika, 1-4 vuotta (ei kuulemma tarkkaa alkamisajankohtaa vielä tiedossa), ennenkuin aikuispuolen opiskeluina tuo linja täällä jälleen alkaa.
ap
kun opiskelumotivaatio on eri syistä kuin niillä muilla.
Enpä juuri muuta. :D