Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä apua ruokaholistille???

Vierailija
26.04.2011 |

Onko syöpöille olemassa jotain samantyylistä kuin AA alkoholisteille? Alkaa nimittäin tuntua siltä, että omin voimin tämä mättäminen ei lopu. Olen mielestäni ihan fiksu, koulutettu nainen, mutta ruoka on mulle ongelma ja herkut. Mulla on ihan kieroutunut suhde syömiseen, joko olen tosi tiukalla 'kuurilla' tai mätän kaksin käsin kaikkea eteeni sattuvaa, ja painokin on sitten sen mukainen.

Haluaisin niin laihtua ja elää terveellisesti, mutta en pysty. Nytkin olin päättänyt, että mättäminen loppuu, mutta lähdinkin pyörällä parin kilsan päähän kauppaan hakemaan suklaata, ihan kui en hallitsisi lainkaan itseäni,tässä asiassa.

Kokemuksia, vinkkejä, epätoivo iskee!!!!!!!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömishäiriöitä, varsinkaan ahmimishäiriöitä tai ortoreksiaa, ei oteta vieläkään tosissaan monessa paikassa. Siinä missä mm. anoreksia tunnistetaan tappavaksi sairaudeksi, ahmimishäiriöinen saa käskyn ulkoilla enemmän ja "olla ajattelematta ruokaa". Niinpä niin, onhan se helppoa kun sen osaa...

Vierailija
2/6 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina sanotaan, että ala vain syömään terveellisesti ja liikkumaan. No mä liikun paljon, mutta ei se mitään auta, kun mätän ruokaa aina niin että napa rutisee. Toinen vaihtoehto on syömättömyys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä opiskeluaikoina puhuin tästä ongelmasta terkkarille, mutta totesi vain, että 'eihän tuo nyt paljolta kuulosta', kun kerroin syöväni karkkipussin ja suklaalevyn joka päivä.... haluaisin niin tietää, voisiko jostain saada oikeasti apua, olisin valmis kokeilemaan melkein mitä vaan (ehkei nyt ihan mitä vaan..)

ap

Vierailija
4/6 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoittautuu !

EN oksenna tmv. eikä tulis mieleenkään yrjötä . Syön vain liikaa, yli tarpeen ja usein isoja annoksia. Olen tehnyt ravitsemusterapeutin luona testejä ja liikun siinä ja rajoilla olenko syömishäiriöinen.

Joitakin ryhmiä kai kokoontuu ongelmasyöjille.

Voidaanhan me perustaa vaikka oma nettiryhmä ?

Vierailija
5/6 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juoksen, kävelen, jumppaan yms. Sekin olisi paljon kivempaa, jos painoa olisi vähemmän. On tosiaan tullut todettua, ettei liikunta laihduta, jos vetää kaksin käsin ruokaa ja herkkuja..

ap

Vierailija
6/6 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset