Työttömät kertokaa, miksi ette mene töihin!?!
Kommentit (41)
tarvii olla kokopäivä homma jotta saataisiin laskut ja lainanlyhennykset maksettua.
arvaa onko tää stressaavaa istuskella vaan kotona 4, jän seinän sisällä hullux tulee ja ahistukset lisääntyy :(
äitix2
Firma ajettiin just konkurssiin:(
Ei kuitenkaan onnista kun on aina hakijoita liikaa, vaikka kaikki tietää palkan liikkuvan siellä 6.80e/ tunti paikkeilla. Vielä kun löytyis pienipalkkaisempi työ niin jos hakijoita olisi vähemmän.
Kokeilin kerran, vartija kantoi ulos.
-työtön
Ei jaksa, mukavampi köllötellä kotosalla.
Töissä käynti haittaisi kaljan juontia. Menes nyt kiltti lammas takaisin töihin jotta saan lisää tukirahaa kaljan ostoon.
Hopi hopi.
Hei AP viisas, olen työtön ja teen pimeänä, saan työttömyyskorvausta ja Kela tukee myös anteliaasti n 7000 € JK sekä minulla on autismi ja asberger diagnoosit. Oletpa hyvä vastauksesta.
Itse olisin valmis tekemään kokoaikatyötä se 40 h viikossa ja siihen päälle vielä viikonlopputyöt toisessa yrityksessä. Minulla oli jopa haut tälläisiin, mutta en päässyt kumpaankaan edes haastatteluun.
En tiedä. Onhan tää elämä paskkaaa. Vaikka kuinka haluais tehdä töitä, ja jättää kaiken muun elämässä pois, mutta kun ei kelpaa. :(
Vartija suuttuu jos menee vain töihin. Vartija suuttuu myös jos ei mene töihin
Kerro nyt hyvä ihminen, että missä niitä palkkatöitä on?
Mä oon yrittänyt mutta vartijat raahaa aina ulos! Pitäisi kuulemma firman ensin palkata.
Vierailija kirjoitti:
olen työtön työnhakija, ja minä käyn työssä.!!!
Mulla on osa-aikatyö ollut reilun vuoden. Ihan kivasti on mennyt ja tuntejakin on ihan mukavasti kertynyt. Nyt kesällä on reilut 30 tuntia viikossa ja talvikaudella vähän vähemmän.
Eikä ole kerran kertaa vuoden aikana tarjottu kokoaikatyötä työkkäristä. Työhakemuksenkin voin uusia puhelimitse.
Sama!
Tein keikkaduunia viime vuonna 41000e vuosibruton. Suomen systeemissä olen silti työtön, kun ei ole työsopimusta vakkarina tai määräaikaisena. Tänä vuonna painan täysillä juhannukseen ja kesälomailen tuet lisälomarahoina syyskuuhun asti. Sit taas keikoille.
- sotekeikkaa pukkaa
Työkkärin cv:n katsottuaan työnantajat luulee mun olleen viimeiset 5 vuotta työtön, kun eivät katso erikseen ilmoitettuja keikkatyötunteja. 30h viikkoja vuodesta toiseen keikkalaisena.
Mutta.
Niistä kun ei ole työsuhdetta, niin eiväthän he mua enää noteeraa.
Edellinen määräaikainen työsuhde on vuodelta 2021. Se kyllä siellä ekana loistaa.
52 -vuotias
(...tosin en kyllä IKINÄ ENÄÄ vakkariksi haluakkaan. Näin olen paljon VAPAAMPI ja PÄÄTÄN ITSE LOMISTANI ja VAPAISTANI...)
Kun olen työtön, meidän ansiosidonnaiset tukemme liikkuvat jossain 1.500-2.000 euron välillä. Tämä riippuu kuukauden laskuista ja siitä, miten toimeentulotuessa ne lasketaan. Kun olin töissä ja bruttopalkkani oli 3.000 euroa, nettona käteeni jäi alle 1.900 euroa. Elämä on huomattavasti helpompaa näin ja saa samat tulot kuitenkin.
Toisaalta luin äskettäin lehdestä, että niistä töistä, mitä minä haen ja missä olen aiemmin töissä, miehet saavat juuri tuollaiset 3.500 euroa, kun naiset saavat alle 3.000 euroa. Eli naiseksi olen ollut ihan hyväpalkkainen, mutta miehet saavat silti enemmän. Mielestäni on tyhmää mennä töihin, jos naapurissa istuva mies saa samasta työstä paljon enemmän rahaa. Tehkööt he sitten töitäkin, jos kerran saavat kunnon palkankin.
Suunnittelemme yritystoimintaa mieheni kanssa. Jos se onnistuu, niin en ole ihan toimettomana kuitenkaan istunut kotona:)