Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä odottaisit, jos miehesi olisi ollut yksin kotona kolme päivää?

Vierailija
25.04.2011 |

Onko ihan ok odottaa, että koko talo olisi siivottu, kuivumaan jääneet pyykit laitettu kaappeihin...? Olen jotenkin tosi pettynyt, että kun tulen lasten kanssa reissusta, niin mies ei ole saanut mitään siivouksia eteenpäin. Kovasti kehui siivonneensa koko päivän, oli saanut imuroitua ja lattiat luututtua. (Minä imuroin ja moppasin lähtiessä). Vessa siivoamatta, pyykit koneessa, pyykit narulla, pölyt pyyhkimättä... Puhumattakaan siitä, että olisi mitään ns. ekstraa edes yrittänyt. Kaverin mies oli pessyt niiden ikkunat, olen kateellinen. Mutta pimppaa ois heti pitänyt antaa, kun on ollut niin ikävä. Niin varmaan on ollut ikävä tätä kodin vähiten arvostettua yleiskonetta.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätä samaa märehdin edelleen. Olisin arvostanut edes yhtä vapaapäivää kotitöistä.

Vierailija
2/39 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, olisi itseänikin harmittanut, mutta olisin kyllä ollut onnellinen siitäkin, ettei ole sotkenut, jos kerran itse siivosin lähtiessä. :)

Äläkä vertaa kaverin ikkunoita pesevään mieheen, teillä on joku muu asia paremmin! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kuivat viikattuna kaappiin. Mies olisi varmaan myös korjaillut jotain, mikä on pitänyt korjata jo kauan. Jos olisin lähtiessäni pyytänyt siivoamaan, olisi varmasti myös siivonnut.

Vierailija
4/39 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä saisi tiskinsä koneeseen, mutta tuskin konetta päälle. Märät pyykit ripustaa jos erikseen sanon, kuivia ei ihan taatusti viikkaa. Pöytiä ei osaa pyyhkiä itsenäisesti, joten keittiö olis paskaisen näköinen. Saattaisi imuroida, mutta ei pesisi lattioita. Pölyjä ei ole pyyhinyt koskaan. Jos multa olis jäänyt sotkua tai tiskiä, niin ne odottaisi paluutani.

Vierailija
5/39 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis just näin on meilläkin! Tiskikone olis ehkä pyörinyt, tai sitten ei.

Ehkä saisi tiskinsä koneeseen, mutta tuskin konetta päälle. Märät pyykit ripustaa jos erikseen sanon, kuivia ei ihan taatusti viikkaa. Pöytiä ei osaa pyyhkiä itsenäisesti, joten keittiö olis paskaisen näköinen. Saattaisi imuroida, mutta ei pesisi lattioita. Pölyjä ei ole pyyhinyt koskaan. Jos multa olis jäänyt sotkua tai tiskiä, niin ne odottaisi paluutani.

Vierailija
6/39 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai mitä touhua se on kun mitään ei saa aikaiseksi.. Jos kämppä no kuin kaatopaikka ja minä töissä mies kotona odotan, että mies on päivän aikana tehnyt siellä jotain.. Esim. pessyt pyykit, ripustanut, pyyhkinut keittiön tasot leivänmuruista (jotka mies on itse sotkenut), vienyt koirat ulos ja samalla roskiksen roskiin.. Tuo ei ole ole paljon vaadittu. Mutta ei liian vaikeaa.. Valittaa, että ompa ollut tylsä päivä kun tulen kotiin ja ehdottaa jotain ulos lähtemistä tms. No ei kai siinä voi mitään ulos lähteä kun pitää alkaa siivoomaan vaikka herralla olisi ollut koko päivä aikaa.. NIin ja sitten ihmetellään miksi ei kiinnosta olla räntty levällää kun mies vähän kyselee.. No jotain sen eteen voisi tehdä, että olisi edes hyvällä tuulella !

Vierailija
7/39 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteistuumin laitettiin perheenä koti kuntoon, ennen kuin lasten kanssa lähdettiin. Mieheni ei jäänyt kotiin kotipiiaksemme, vaan jäi viettämään omaa joutoaikaansa, jota me vietimme lasten kanssa reisussa.

Vierailija
8/39 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis just näin on meilläkin! Tiskikone olis ehkä pyörinyt, tai sitten ei.

Lehden lukuun telkkarin tuijotukseen ja siemailuun olisi keskittnyt täyspäiväsesti.

Vierailija
9/39 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos saa edes imuroitua ja mopattua. Kaikki muu on plussaa.

Vierailija
10/39 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteistuumin laitettiin perheenä koti kuntoon, ennen kuin lasten kanssa lähdettiin. Mieheni ei jäänyt kotiin kotipiiaksemme, vaan jäi viettämään omaa joutoaikaansa, jota me vietimme lasten kanssa reisussa.

Niin mutta jos kämppä olisikin kaksin verroin sotkettu kun palaat kotiin. Ei ole pyyhkinyt sotkujaan jne.. Olisi varmaan mukava tulla sikolättiin reissusta..?

Vierailija
11/39 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiskit tiskattuna, imuroidut lattiat, kaupassa käyty. Pyykkejä tuskin olisi muistanut pestä koska se on täysin minun vastuulla... toki pyykkäisi jos muistutan.

Vierailija
12/39 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätän miehen aina muutamaksi päiväksi kotiin ihan omaan rauhaan ja menen lasten 4kpl mun vanhemmille.Oon sanonu että kerankin vaan ois rauhassa kun on yksin kotona,mutta ensin se puunaa koko kämpän katosta lattiaan=)Itse jos jäisin yksin kotiin en tekis mitään..syljeskelisin kattoo=)

Vierailija
13/39 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mutta jos kämppä olisikin kaksin verroin sotkettu kun palaat kotiin. Ei ole pyyhkinyt sotkujaan jne.. Olisi varmaan mukava tulla sikolättiin reissusta..?

Ei mies yksinään saa sellaista sotkua aikaiseksi, että olisi vessaa tarvinnut puunata tai edes imuroida, pyykätä jne...

Vierailija
14/39 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saisin suuni auki...

En ymmärrä naisia, jotka pitää miehiä ajatustenlukijoina.

Vierailija
15/39 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenkään että se siivoaisi mun poissa ollessa tai viikkaisi vaatteita.

Mut olenkin oolut kauan yksinhuoltaja, ja ehkä siksi arvostan sitä että on se rakastava mies. Piikaa en ole nainutkaan.

Vierailija
16/39 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin, olisi ehkä levitellyt tärkeät paperinsa ympäriinsä, kun lapset eivät ole olleet sotkemassa niitä.

Vaikea sanoa laittaisiko edes omia astioitaan koneeseen. Ei ole koskaan tainnut olla sellaista tilannetta, että minä ja lapset oltaisiin poissa ja mies yksin kotona kolme päivää.

Jos jotain hommia tekisi, niin omaan yritykseensä liittyviä töitä. Muu aika menisi tv:n töllötykseen (purkaisi digiboksille nauhotettuja filmejä), lehtien lukemiseen ja tietokoneeseen. Projektiluontoisesti saattaisi raivata ullakon tai kellarin tms, mutta varsinaisiin kotitöihin ei koskisi.

En naputtaisi asiasta, koska tiedän että kun työt vaativat, hän paiskii töitä vaikka vuorokaudet ympäri. On aikaansaava ja ahkera, mutta vain töissä!

Vierailija
17/39 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkään ei tuollaista tilannetta usein eteen tule, siis niin, että jompikumpi vanhemmista olisi useita päiviä yksin kotona.

Kaksi kertaa muistan näin tapahtuneen vuosien varrella. Toisella kertaa mies remontoi suunnitellusti eteisen ja portaat.

Toisella kertaa mies sairastui ja jäi pois jostain reissusta. Ihan normaalisti kai toipui, ei mitään valtavia puuhia.

Minustakin on outoa, että noista odotuksista ei voi puhua.

Vierailija
18/39 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta pidän itsestäänselvyytenä että koti on puhdas ja siisti kun tulen kotiin. Näin meillä on aina, olin kotona tai en. Mä en hyväksy aikuisen ihmisen loisimista kotona tekemättä tavallisia kotitöitä.

Vierailija
19/39 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pommin jäljiltä... mitähän noista miehistä nyt voi odottaa , EI MITÄÄN!!! ;D

Vierailija
20/39 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi luultavasti aloittanut jonkun projektin, kuten autotallin siivoamisen tai pienen remonttihomman, mutta ei olisi saanut sitä loppuun. Olisi ehkä huomannut käynnistää tiskikoneen, mutta ei olisi missään tapauksessa pessyt lattioita.