Oletteko olleet nuorena töissä Norjan kalatehtailla?
Oi ihana villi nuoruusaika! Ja norjalaiset pojat😍
Kommentit (11)
Olen ollut, ei se nyt itsellä mitään älyttömän villiä ollut
Ollaan Suomessa, nyt setä pistää kullin takaisin housuun ja lopettaa TV sarjat, joissa norjalaisia poikia
Ja ikä olisi hyvä saada aloitukseen näkyviin
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta oli tosi villiä. Norjalaisten kanssa tuli bailattua ja oli tosi hauskaa. Porukat keitteli pontikkaa vaatehuoneessa ja villit bileet pystyyn.
Olen nyt 55-vuotiasta ja tuosta on yli 35 vuotta aikaa jo, mutta Norja on kyllä jäänyt mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta oli tosi villiä. Norjalaisten kanssa tuli bailattua ja oli tosi hauskaa. Porukat keitteli pontikkaa vaatehuoneessa ja villit bileet pystyyn.
Olen nyt 55-vuotiasta ja tuosta on yli 35 vuotta aikaa jo, mutta Norja on kyllä jäänyt mieleen.
Joo viiniä ja pontikkaa tekivät. Koko kylässä ei ollut Alkoa. Oli yks pubi ja tanssipaikka. Olutta sai ostaa olutkaupasta. Norjalaiset pojat tykkäs suomalaisista tytöistä. Välillä lumimyrskyn takia ei aina saanut kaikkia elintarvikkeita kaupasta.
Poromiehet tuli pubiin käkteissään vai mitä ne on moottorikelkoillaan ja laittoivat suopungit naulakkoon.
Kivaa oli n 10 v sitten, toki idylli särkyi jo silloin kun tuli näitä huumeveikkoja myymään aineita, olin tuolloin kolmatta kertaa siellä. Tavallaan hyväntahtoinen biletys ja seurustelu loppui siihen. Ja toinen näistä aineen myyjistä oli suomalainen. Tää toinen, niin, hänellä oli yhteys paikkakunnan pubiin/pizzeriaan, en sano tarkemmin, ettei tule paikkakunta esiin.
Ihan suomalaisella kalajalostamolla olin.
Olin tyttökaverin kanssa Kjöllefjordissa Nordkapin tuntumassa. Tyttökaveri fileoi, minä ripustelin turskaa kuivumaan ja keräsin kuivuneita. Pinottiin myös kuutiometrin suolakalamöykkyjä Afrikkaan lähetettäviksi. Kesä oli viileä, lunta satoi kesäkuussa vielä monta kertaa. Korkeimmat puut puolimetrisiä. Hurtigruten-laiva herätti aamuyöllä satamaan tullessaan. Mieleenjäävä kokemus.
Kauhean villiä ei ollut, paikallisessa käytiin juomassa Mackia. Suomalaiset, norjalaiset ja saamelaiset pitkälti omissa porukoissaan.
En ollut kalatehtaalla ,mutta hotellissa olin siivoojana, aamiastarjoilijana sekä tiskarina. Hyvä palkka, ja mukavaa oli.