Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka toimia, kun siivousfirma vahingoitti omaisuuttamme?

Vierailija
25.04.2011 |

Mitä tehdä kun siivousfirma on vahingoittanut ruokapöytäämme? Meillä oli siivouspäivä ja ku tulin kotiin, huomasin välittömästi, että pöydän pinta on jotenkin vaurioitunut. Pöytä on umpipuinen ja ilmaisesti petsattu. Pinta pöydästä on jotenkin haalistunut. Vika on selvästi nähtävissä ja huomasin sen välittömästi kun tulin. Vika oli sen verran suuri, että olisin sen kyllä huomannut jos se olisi aikaisemmin sellainen ollut.

Soitin välittömästi siivousfirmaan ja sitä tuli henkilö katsomaan. Tämä henkilö sanoi, että pöytää oli kuulemma voimakkaammin pesty ja totesi, että pinta on haalistunut ja virhe on tapahtunut ja heillä on tapana kyllä korvata aiheuttamansa vahingot.

Nyt kuitenkin asiaa selvittää eri henkilö ja hän taas väittää, että pöytä on normaalistu puhdistettu miedolla aineella. Pöydän kansi on alle vuoden tai korkeintaan vuoden vanha, joten mistään 10 vuotta vanhasta pöydästä ei ole kyse. Nyt tämä henkilö haluaa tulla uudelleen kokeilemaan heidän ainettaan pöytään. Mistä minä voin tietää puhdistaako hän varmasti samalla lailla pöydän, en jaksa uskoa että hän ainakaan voimakkaasti pöytää käsittelee, jotta voi todeta, ettei se ole heidän vikansa.

Sanoin, että tervetuloa vaan kokeilemaan ja en halua olla hankala, enkä valittaa turhasta, mutta aiheesta kyllä sanon. Tuntuu oudolta, että ko. firmassa toinen puhuu toista ja toinen toista. Vika on jo kertaalleen todettu niin nyt tuntuu kun he koittaisivat päästä hommasta kuin koira veräjästä.

En ole mikään tappeluhenkinen, enkä haluaisi asiasta ruveta vääntämään, mutta on kohtuutonta jos selkeästi vauriota on tapahtunut niin sitten se pitää vääntämällä vääntää läpi. Laskuakaan en haluaisi maksaa, ennen kun asia on selvä. He ovat sitä mieltä, että maksu on maksettava ajallaan. Mutta koen, että maksamalla laskun ikäänkuin hyväksyn tämän.

Tämä ei ole ensimmäinen kerta kun ko. fiman kanssa on tullut sanomista, mutta viime kerralla en jaksanut sen enempää ruveta tappelemaan, vaan mainitsin vaan asiasta (kyseessä oli siivoukseen liittyvä asia tai pikemminkin siivoamaton asia, vaikka sopimuksessa lukee,mitä kaikkea heidän tulee tehdä)

Mutta nyt kyseessä on sen verran isompi vahinko, että en halua jättää asiaa sikseen. Jos he nyt kieltävätkin siivonneensa voimakkaammin kun yksi jo sanoi, että olivat siivonnut voimakkaammin niin miten minun tulee toimia? Soitanko kuluttajavirastoon vai mihin? Pöydän valmistaja ilmoitti, että mitä maksaisi uusi kansi (muutaman satasen) ja että se on todennäköisesti edullisempi kun kannen uudelleen käsittely. Nostanko sitten kamalan äläkän muutaman satasen takia? Mielestäni tämä on myös periaatekysymys.

Joten toivoisin neuvoja, kuinka minun tulee toimia tästä eteenpäin. Haluaisin, että asia ratkeaisi hyvässä hengessä, mutta en myöskään voi hyväksyä vahinkoa ja etenkään sitä jos he eivät myönnä virhettä. On vain minun sanani heidän sanaa vastaan.

Onko kenelläkään ollut vastaavaa?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilanne on se, että kun he lähettivät henkilön toteamaan vian niin nyt reklamaatioista vastaakin toinen, joka haluaa tutkia asian perusteellisesti ja dokumentoida sen.. Ihme juttu, että sieltä lähetettiin ensin joku muu sitä katsomaan.. Jos ei kerta vastaa reklamaatoista eikä hänen sanallaan ole merkitystä.

Ihmetyttää, että haluavat pestä uudelleen jo kertaalleen vioittuneen pöydän... Eihän se pinta siitä enää pilalle mene kun on jo kertaalleen mennyt pilalle. Eihän esim. kolaroitua autoakaan kolaroida uudelleen. Ja ihan kiinnostaisi tietää, että jos he olisivat tyätavoillaan rikonut vaikka lampun niin tulevatko he uudelleen kuvaamaan tilanteen jossa tiputtavat lampun uudelleen?

Kuluttajavirastosta ihmeteltiin tätä samaa.

No senkus tulevat ja todennäköisesti puhdistavat pumpulilla ja toteavat, ettei vika ole heidän aiheuttama.. =( Katsotaan sen jälkeen, miten etenemme asiassa, mutta tähän se ei jokatapauksessa jää.

ap

Vierailija
22/34 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teknostel*a?

Heidän toimistaan minulla ainakin on vain huonoja kokemuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaalilla kotisiivous keikalla.

Ja ei niillä yleispuhdistusaineilla mitään vahinkoa saa aikaan, ne on puskuroituja aineita, joissa ei teho parane vaikka kuinka paljon laittaisi. Ainoa vahinko on sellainen että märkä pullo jää pöydälle ja siitä tulee rinkula tai pöytä jää märäksi ja puun syyt nousee ylös.

T: siivousteknikko /siivouspalveluliikkeen palveluesimies

Vierailija
24/34 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole yhteydessä kuluttajansuojeluun ja kysy heiltä, päästätkö kokeilemaan aineita ja puhdistamaan pöytää uudelleen ja videoimaan jne.

Soita, ennenkuin sovit yhtään mitään tämän siivousfirman kanssa! Vasta kuluttajansuojelun konsultaation jälkeen sovit mitään. Jos siivousfirmasta soitetaan ennenkuin olet saanut selvitettyä asiaa kuluttajansuojelun kanssa ja kysytään, mitä olet päättänyt uudelleen pesun ja testauksen ja videoinnin kanssa, sano, että ilmoitat, kun saat ko. konsultaation. Tämäkin voi jo nopeuttaa asian sinulle myönteistä käsittelyä siivousfirmassa.

Vierailija
25/34 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole yhteydessä kuluttajansuojeluun ja kysy heiltä, päästätkö kokeilemaan aineita ja puhdistamaan pöytää uudelleen ja videoimaan jne. Soita, ennenkuin sovit yhtään mitään tämän siivousfirman kanssa! Vasta kuluttajansuojelun konsultaation jälkeen sovit mitään. Jos siivousfirmasta soitetaan ennenkuin olet saanut selvitettyä asiaa kuluttajansuojelun kanssa ja kysytään, mitä olet päättänyt uudelleen pesun ja testauksen ja videoinnin kanssa, sano, että ilmoitat, kun saat ko. konsultaation. Tämäkin voi jo nopeuttaa asian sinulle myönteistä käsittelyä siivousfirmassa.

itseasiassa sinun kannattaisi heti olla yhteydessä siivousfirmaan ja sanoa, että palaat asiaan heti kun olet saanut asiasta konsultaation kuluttujaasiamiehen (tai mikä lie se onkaan) kanssa - voipi olla, että siivousfirmaan tulee vauhtia ja myöntävät virheensä.

Tällä hetkellä ko. firman toiminta kuulostaa lähinnä kyykytykseltä ja asiakkaan kuse**kselta. Firma on kertaalleen virheensä myöntänyt ja nyt tulee uusia selityksiä jne. Ei kovin luotettavaa toimintaa. Voisitko hieman vinkata mikä firma kyseessä (missä päin suomea ja vinkkiä nimestä), jotta tiedän kiertää kaukaa vastuutaan karttelevan yrityksen.

Vierailija
26/34 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella erikoiselta ja vastuun karttamiselta. Kyseessä ei kuitenkaan ole monen tuhannen euron juttu. Lisäksi heillä PITÄISI olla vakuutus.

Itse en päästäisi ketään videoimaan. Ovat myöntäneet virheen, se riittää.

Ota yhteys kuluttajavirastoon tms. pikaisesti ja kysy heiltä neuvoa, niin saat tukea mitä sanot heille ja tiedät oikeutesi. Nyt on oltava jämäkkä :)

Vierailija
27/34 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

he haluavat tulla uudelleen testaamaan, miten heidän aine vaikuttaa pöydän pintaan ja se henkilö joka ensimmäisen kerran kävi on tulossa mukaan. Nyt he tosin kysyvät, että sopiiko, että testi videoidaan???!! Siis joo senkun videoivat, mutta mistä voin olla varma, että varmasti pesevät samalla voimakkuudella ja täysin samalla aineella??? Ja itse en halua ääntäni videolle, toki voivat kuvata testin ja kskustellaan sitten. Mutta en siis tiedä, mitä tarkoitusta video on. Onko kyse siitä, että jos nyt pinta ei vaurioidukaan niin eivät korvaa?

En oikein tiedä, mitä vastaan heille. En halua kieltääkään videoimista, sillä se taas antaa ehkä minusta epäluotettavan kuvan. Mutta siis ihan oikeesti tästä sitten lähdetään varmaan tappelemaan.

Minun puolestani saavat kuvata, mutta en vaan itse jaksa uskoa siihen, että videolle käsittelevät pöytää samalla tavalla..

Onko neuvoja? Kuuluuko minun antaa vaan kuvata? Nämä ovat minulle täysin vieraita tilanteita.

ap

Vierailija
28/34 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tarkista olisko sulla kuvia pöydästä ennen vahinkoa. Sillä saisit todistettua että se meni siivoojan piikkiin.

Älä anna periksi!

Vierailija
29/34 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota nyt jo yhteyttä kuluttajavirastoon, neuvovat nopeasti ja ystävällisesti sinua asiassa eteenpäin.

Sopiminen kannattaa aina, mutta sinulla ei vaikuta olevan tietoa ja asennetta omien oikeuksiesi puolustamiseen - ota siis apuun asiantuntija. Suosittelen. Aina oppii uutta heidän kanssaan asioidessaan. Ja toisaalta keskustelu asiantuntijan kanssa tuo varmuutta omien oikeuksien artikuloimiseen.

Vierailija
30/34 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli vastaavanlainen pöytäongelma, mutta ihan itse tuhottiin ;)

Eli jos teillä on Iskun tummaksi petsattu pöytä, muistaakseni Kari-malli, niin rahaa voisi pyytää Iskulta.

Me kärsimme nahoissamme, pöytä kesti käytössä 6 kk :(

Vierailija
31/34 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo silloin siivouspäivänä. koitin etsiä kuvaa pöydästä ennen siivousta, mutta aika huonosti niitä näytti olevan =(

Mua ihan ahistaa tämä tuleva =( Mutta en voi tätä hyväksyäkään.

ap

Vierailija
32/34 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

soittaa vielä kuluttajavirastoon, että kuinka tässä tilanteessa toimin.

Vierailija
33/34 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, kun et ole ystäväni, hoitaisin tämän puolestasi käden käänteessä. Yritä nyt jaksaa ja älä anna periksi, älä ole liian kiltti. Älä myöskään ala ilkeäksi, kuten usein käy kun omat taidot loppuvat. Ole asiallinen, jämäkkä ja tarvittaessa asioi vain ja ainoastaan sähköpostitse. Sillä tavoin saat aina aikaa miettiä vastaustasi ja kaikesta sovitusta jää dokumentaatio. Esim. tuon ensimmäisen kommentti olisi pitänyt sinun vaatia sähköpostitse.

Älä myöskään huolehdi siitä, ettet löydä pöydästä kuvaa ennen siivousta. Eihän se kuva mitään todistaisi, jos he väittävät vaikka sinun itse vahingoittaneen pöydän pintaa.

Vierailija
34/34 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, kun et ole ystäväni, hoitaisin tämän puolestasi käden käänteessä. Yritä nyt jaksaa ja älä anna periksi, älä ole liian kiltti. Älä myöskään ala ilkeäksi, kuten usein käy kun omat taidot loppuvat. Ole asiallinen, jämäkkä ja tarvittaessa asioi vain ja ainoastaan sähköpostitse. Sillä tavoin saat aina aikaa miettiä vastaustasi ja kaikesta sovitusta jää dokumentaatio. Esim. tuon ensimmäisen kommentti olisi pitänyt sinun vaatia sähköpostitse. Älä myöskään huolehdi siitä, ettet löydä pöydästä kuvaa ennen siivousta. Eihän se kuva mitään todistaisi, jos he väittävät vaikka sinun itse vahingoittaneen pöydän pintaa.

harmittaa, kun ei ole tällaisia ystäviä! Yhdessä tuollainenkin asia hoituisi leikiten. Lääkärikäynneilläkin olisi hyvä olla sanavalmis ystävä mukana ja monessa muussakin paikassa :).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi