Mikä kirja luettavana nyt?
Mitä kirjaa tai kirjoja nyt luet? Suosittelisitko muille? Minulla menossa Eat pray love - Omaa tietä etsimässä. Ihan suositeltava.
Kommentit (41)
Viimeksi luin todella hauskan Tuomas Kyrön Mielensäpahoittajan. Jos tykkää Hotakaisesta niin tykkää melko varmasti Kyröstäkin.
Diane Setterfieldin The Thirteenth Tale. Mielenkiintoiselta vaikuttaa.
Joyce Carol Oatesin Kosto: Rakkaustarina. Todella järkyttävä tarina, mutta vie mukanaan niin kuin muutkin Oatesin teokset.
Noista järkyistä tuli mieleen Markku Pääskysen Vihan päivä, jossa tunnelmoidaan perheen kesäpäivää ennen lopullista ratkaisua. Helppo samaistua ja ymmärtää miksi joku päätyy äärimmäiseen tekoon.
tämä on mulla lopultakin luettavana, pidän sitä yhtenä ns. "välttämättömistä kirjoista".Kirja on ajatuksia ja kaukokaipuuta herättävä, ei suinkaan ristiriidaton, vaan varsin rehellinen kuvaus Afganistanista erään kauppiaan ja hänen lähipiirinsä kautta. Suosittelen lämpimästi varsinkin kun ajat on nyt tämmöiset.
niin saat sekä Pihan että blogin seuraajien hyviä lukuvinkkejä, jotka ovat vielä erittäin hyvin perusteltuja.
Tässä siihen linkki
http://blogit.hs.fi/lukupiiri/2011/04/24/toukokuun-kirja-2/
Viimeksi luin todella hauskan Tuomas Kyrön Mielensäpahoittajan. Jos tykkää Hotakaisesta niin tykkää melko varmasti Kyröstäkin.
Tero
Todella tiukka loppukoe tulossa huomenna.
Mitä sä pidät Petri Tammisesta tai Juha Seppälästä? Olen yrittänyt suositella miehelleni, mutta ei ole innostunut.
Entä oletko Tero lukenut Arto Salmista? Mun yks ehdottomia suosikkeja.
ja sitä ennen hänen edellinen eli Raja. Suosittelen molempia.
Myös Kreetta Onkelin Kotirouva oli hyvä. Ajateltavaa kotirouville...
Cecelia Ahernin kirjoista. Nyt mulla on kesken Sateenkaaren tuolla puolen.
Viimeksi luin Yllätysvieraan.
Niin Espanjalaisen Ildefondo Falconesin Meren katedraali voisi olla mieleesi.
Tulen ja Jään maa-sarja on parhaillaan työn alla. Työstä se kyllä välillä käykn. Luen aika ajoin fantasiaa, mutta en ole varsinaisesti harrastaja. Martin kuulemma työlääntyi kirjoittamaan tv-sarjoja ja halusi tehdä kunnon rönsyilevän tarinan.
Rönsyjä piisaa, toiset mielenkiintoisia, toiset tappavan tylsiä. Aika ajoin tulee mieleen venytyksen mestari David Eddingin kirjat: eikö ne nyt ***** voisi jo päästä perille?
Kirjojen rakenne ei ole uusi, mutta pitää jännitystä yllä, kun jokaisessa kirjassa eri puolella valtakuntaa olevat hahmot kertovat mitä on tekeillä.
Suosittelen ja suosittelen myös välillä vähän hyppimään.
Jean M. Untinen-Auel
On mielenkiintoinen!
Luin viimeksi 17 vuotta sitten. En muistanutkaan, että on näin hyvä.
Aila Meriluodon päiväkirjat ja Tuomas Vimman Gourmet. Tykkään molemmista.
Mitä pidätte Raisa Lardotin kirjoista. Minusta ne on todella hyviä, niissä on aina paljon samaistumispintaa ja kieli on erinomaista.