Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä saan oikeaksi todistetun jäljennöksen todistuksesta?

Vierailija
25.04.2011 |

Käykö kenen tahansa "oikeaksitodistus"? Vaikka puolison? Ja voiko sen kirjoittaa siihen käsin jos ei ole leimasinta?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kyseessä on oppilaitokseen toimitettava kopio eli siihen vaaditaan ns. virallinen kopio. Sen saa ainoastaan kahdesta paikasta. Jos kyse on koulutodistuksesta, niin sen voi saada siitä oppilaitoksesta josta alkuperäinen todistus on annettu (hankalaa?). Toinen paikka on paikallinen maistraatti josta julkinen notaari ottaa alkuperäisestä kopion ja antaa siitä todistuksen. Yliopistolta käännytetään vuosittain hirvittävä määrä ihmisiä hakemaan sitä virallista kopiota kun tulevat sisäänkirjoittautumiseen noiden "oikeaksi todistavat naapuri ja naapurin kissa"-kopioidensa kanssa. Eli hopi hopi maistraattiin otattamaan se kopio niin pääset helpommalla...

Vierailija
22/25 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no yritän selittää: vaikka joku lukion päästötodistus. Mistä se maistraatti tietää onko se oikeasti oikea? Entä jos joku on pykännyt tietokoneella aidon näköisen ja sen perusteella hakee?

Mikä lisäarvo tuosta oikeasti todistamisesta tulee?

Joku ylioppilastodistus on nyt jo hiukan vaikeampi väärentää, mutta ei tietenkään mahdoton.

Varsinkin just työpaikkahauissa nämä oikeaksi todistamiset kuulostaa täysin pöljältä, kun varmemman tiedon saa sillä, että haastattelee ja käy refet läpi huolella.

Saako muuten yliopistot suoraan YTL:stä nuo ylioppilasarvosanat?

18

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja meillä piti jo hakuvaiheessa laittaa kaikki todistukset mukaan. Paitsi ettei YO-todistusta tarvitse ellei se ole vuodelta miekka ja kirves kun sen saavat suoraan jostakin. Mutta siis laitoin ihan itse ottamani kopiot joita ei edes kukaan todistanut oikeaksi. Ja hyvin kelpasi

että kyseessä on oppilaitokseen toimitettava kopio eli siihen vaaditaan ns. virallinen kopio. Sen saa ainoastaan kahdesta paikasta. Jos kyse on koulutodistuksesta, niin sen voi saada siitä oppilaitoksesta josta alkuperäinen todistus on annettu (hankalaa?). Toinen paikka on paikallinen maistraatti josta julkinen notaari ottaa alkuperäisestä kopion ja antaa siitä todistuksen. Yliopistolta käännytetään vuosittain hirvittävä määrä ihmisiä hakemaan sitä virallista kopiota kun tulevat sisäänkirjoittautumiseen noiden "oikeaksi todistavat naapuri ja naapurin kissa"-kopioidensa kanssa. Eli hopi hopi maistraattiin otattamaan se kopio niin pääset helpommalla...

Vierailija
24/25 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun tapaukseeni? Minä en todistanut kopiota oikeaksi, eihän CV:stä ole edes olemassa mitään virallista, alkuperäistä versiota. Kunhan kerroin vaan kokemukseni kun tuli ap:n jutusta mieleen.

todistin, eli allekirjoitin, kerran erään kaverini CV:n, mikä oli vähän hassua. Varsinkin kun en tuntenut niin hyvin että olisin tiennyt että kaikki mitä CV:ssä mainitaan on totta. En usko että valehtelisi, mutta olin tuntenut vasta pari vuotta joten minulla ei ole hajuakaan missä paikoissa on sitä ennen työskennellyt...

Nythän olikin vissin kyse KOPION oikeaksi todistamisesta. Eli todistaja todistaa, että kopio on otettu alkuperäisestä (on nähnyt kopion otettavan), eikä sitä ole muunneltu.

Vierailija
25/25 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsin voi tietysti kirjoittaa. Miksi tämä ei riitä.

Jos joku epäilee, että tutkintotodistus on väärennetty niin voi varmaan ottaa yhteyttä oppilaitokseen joka sen todistuksen on antanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi