Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen tarkastus synnärillä?

Vierailija
25.04.2011 |

Millaisia tarkastuksia teille on tehty synnyttämään mennessä? Neuvolalääkärini oli aivan ihmeissään kun minulle ei tehty mitään kokoarviota/ultraa synnärille mennessä. En itse edes tiennyt että sellainen kuuluisi tehdä, enkä osannut kysellä sen perään. Onko tällainen tarkastus yleensä vakio?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkistettu kohdunkaula, paljonko on auennut ja tunnusteltu lapsen tarjonta. Ei mitään koko arvioita ole tehty eikä ultrattu. Enpä ole kuullut kavereiltakaan, että ois siinä vaiheessa ultrailtu tai ruvettu koko arvioita tekemään.

Vierailija
2/5 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätilö on varmasti koettanut mahaasi. Ei välttämättä ole välttämättä tehnyt asiasta suurta numeroa, mutta kyllä sieltä papereista löytyy vastaanottaneen kätilön arvio syntyvän lapsen painosta ja asennosta kohdussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sä et vaan tajunnut, että se kätilö teki sulle kokoarvion kokeillessaan masua. Samalla tietysti tarkistelee tarjontaa. Ei meillä mitään ultraa tehdä, vaan käsikopelolla.

Vierailija
4/5 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

otetaan sikiöstä sydänäänikäyrä tai mennään suoraan synnytyshuoneeseen ja aloitetaan jatkuva ktg-rekisteröinti, jos synnytys on hyvin etenemässä. Lisäksi kätilö tekee ulkotutkimuksen, jossa arvioidaan sikiön koko ja asettuminen lantioon.

Ultraäänitutkimus tehdään poikkeustilanteissa lääkärin toimesta, jolloin kätilö on arvioinut, että jotain poikkeavaa on tulossa. Esim. vauvan koko vaikuttaa poikkeuksellisen suurelta tai pieneltä tai vauva vaikuttaa olevan virhetajonnassa, esim. perätilassa.

Vierailija
5/5 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain tsekattu kuinka auki olen. Mitään muuta ei ole tehty.

Ensimmäisessä raskaudessa oli viimeisellä kolmanneksella lääkärintarkastus, jossa lääkäri teki synnytystapa-arvion alatutkimuksen yhteydessä.