Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lääkärini mielestä nämä suonikohjuni eivät muka ole pahan näköiset (sis.kuvan)

Vierailija
25.04.2011 |

http://aijaa.com/v.php?i=005887943846.jpg

Olen siis 27 vuotias neljän lapsen äiti ja kintut on näin kammoittavan näköiset.

Jokaisessa odotuksessa olen käyttänyt tukisukkia ja silti on tullut suonikohjuja lisää.

Nuo kun ovat rumuutensa lisäksi kipeitä.

Lääkärini mukaan ei nuo edes kuulemma ole pahat, kuvittelen vain.

Lisäksi nilkat ja pohkeet ovat täynnä violetteja katkenneita pieniä suonia. Pahimmat kohjut ovat tuossa reidellä ja pohkeiden takana olevat rykelmät.

Käytä nyt sitten hameita tai shortseja näillä koivilla, kun housujenkin läpi jo pullottavat :´(

Yksityiselle ei ole varaa mennä.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanot että ne on todella kipeät ja haluat niistä eroon.

Vierailija
2/30 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aika tuhdit jalat.....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hui!!!!

Vierailija
4/30 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

läskit painaa ja silleen. eikö lääkärisi huomauttanut ylipainostasi????

Vierailija
5/30 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei kipeät.

Vierailija
6/30 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene uudestaan lääkäriin ja VALITA, VALITA, VALITA!!!! Sano että ne on helvetin kipeät ja iltaisin niitä särkee ja ne tykyttää...

Kyllä nuo on aika hurjat, itselläni on myös neljä lasta ja aika hurjat kohjut, jotka nyt aion myös mennä vaahtoruiskututtamaan. Itselläni on vakuutus joten olen menossa yksityiselle, mutta itse myös aion vedota siihen että ovat pirun kipeät.

Vierailija
7/30 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo nelikymppinen, mutta tuo suuri oikean jalan reisisuoni pullottaa ja särkee. Todellinen syy sen ilmestymiseen on varmaankin palstailu,sillä neljä lasta synnytetty aikoinaan, eikä ollut suonikohjuja.

Mutta nyt vie tosiaan jopa yöunet, kun ei pysty nukkumaan kyljellään ja turha sanoa, että tyyny polvien väliin,kun vaihdan yössä asentoa varmaan satoja kertoja.

Vierailija
8/30 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

terv. lääkäri

Vierailija
9/30 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla melkein yhtä hurjan näköiset kintut. Lapsia kaksi, ikää 35 v. Pituus 168 cm, paino 50 kg.

Mutta joo... Sano, että ovat todella kipeät. Mitä varmaan ovatkin.

Vierailija
10/30 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda ihmeessä lääkäriä. Ja tosiaan kerro, että kohjut ovat kipeät. Onhan nuo niin valtavat, että ovat selkeä terveyshaitta. Ihme lääkäri, jos ei noita noteeraa!

Vierailija
11/30 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene uudestaan lääkärille (yksityiselle) ja valita, että särkee. Vaadi päästä verisuonikirurgille näytille.

Toisaalta, vaikka näyttää pahalta ei välttämättä ole pahasti tukossa ja päinvastoin. Näin sanoi veris.kirurgi mulle.

Itse valitin viime syksynä ja nyt 2 viikon päästä leikataan.

Vierailija
12/30 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on, että jos kilttinä kuuntelet niin mitään ei saa. pitää oikeesti VALITTAA ja VAATIA jotta julkiselta sektorilta saa sitä "palvelua" mihin olet kuitenkin oikeutettu veronmaksajana.

Vierailija
13/30 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolle lääkäri on jo luvannut lähetteen leikkaukseen! Marssihan uudestaan lääkäriin ja vaadi saada hoitoa. Olet nuorikin vielä!

Suomessa joutuu nykyään pitämään todella puolensa, jos aikoo julkisella itsensä hoidattaa...

Vierailija
14/30 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pisteytyssysteemiä.

Mä sain 2 pistettä alle sen rajan, minkä jälkeen leikataan.

Yksityisellä passittivat leikkausjonoon heti.

Vierailija
15/30 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

amputoisin jalkani jos ne olisi tuon näköiset

Vierailija
16/30 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä pitää pitää muutenkin kun odottessa!

Vierailija
17/30 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

säärihaavaako pitäisi odotella? Julkisella leikataan paljon paremmassakin kunnossa olevia kinttuja. Uudestaan lääkärille tai yksityislääkärille, jolta pyydät lähetteen suoraan sairaalaan.

T. Leikkausosaston sairaanoitaja

Vierailija
18/30 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla

on ihan samanlaiset kun aloittajalla! Tekevätkö mitään julkisella kun eivät ole kipeät(asun HUS alueella)

Vierailija
19/30 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ikävä kyllä vielä paljon kaameamman näköiset, tosin jalat ovat hoikemmat, itse kohjut eivät välttämättä ole isommat.

En tiedä kuinka perusteellisen tutkimuksen lääkäri on tehnyt todetessaan että eivät ole pahat, mutta pelkän ulkonäön perusteella sanoisin, ettei nuo kovin terveyttä uhkaa koska ovat jalan ulkoreunalla. Itse jouduin toisesta jalasta leikkaukseen kun pahimmat kohjut olivat isossa laskimossa, mitenkään erityisen kipeitä ne eivät olleet. Nyt kaksi raskautta myöhemmin toinen jalka on samassa kunnossa ja pakko kai taas olisi leikkuupöydälle hilautua.

Ikävä kyllä tukisukat ovat ihan välttämätön juttu myös leikkauksen jälkeen jos haluaa edes yrittää estää uusia kohjuja. Eli ei sinne varmaan siksi pääse, että sukkia on ikävä käyttää.

Leikkaukseen pääsemisestä en osaa sanoa, itse en asu Suomessa ja pääsen leikkaukseen viikon sisällä yhteydenotosta. Vielä en ole jaksanut koska ensimmäiset pari viikkoa on kyllä tosi kipeä. :( mitkään vaahdot eivät minun tilanteessani tulleet kyseeseen, kun koko päälaskimo oli poistettava.

Vierailija
20/30 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pisteytyssysteemissä kivuttomat kohjut eivät pääse leikkaukseen julkisella, ellei ole tullut jotain pahoja ongelmia, esim. säärihaavaa tai tukosta. Pelkkä ulkonäköhaitta ei merkitse mitään. Valita siis kipua, niin pääset hoitoon. Kipua pitää olla ihan kunnolla, että joudut muka ottamaan siihen lääkkeitä pärjätäksesi.

Minullakin on aika pahat kohjut, ei yhtä karsean näköiset kuin sinun, mutta niitä särkee päivittäin ja öisinkin herään särkyyn. Särkyä ei kuitenkaan ollut riittävästi, että olisin päässyt kunnalliselle, kun pystyin kuitenkin käymään työssä enkä napsinut Buranaa päivittäin. Mutta onneksi voin mennä yksityiselle.