Täällä eilen eräs mamma mesosi kun taaperoita puetaan liian vähän ulos
Tultiin just taas ulkoa missä meidän 2v leikki 2,5h omassa pihassa. Päällään oli sukkahousut ja ulkohousut, paita ja neuletakki. Ei hanskoja ja päässä kesälakki. Oli aivan hikinen kun sisään tultuun ja kädet lähes kuumat. Mittarissa varjossa 20 astetta (Tampere)...taidanpa iltapäivällä unien jälkeen jättää ne sukkikset laittamatta ja takin alle saa lyhythihaista :D...ja mennään ihan justiinsa istuttamaan puita ja pensaita ei lumesta, jäästä tai roudasta enää tietoakaan :D
Kommentit (38)
meillä oli eilen alle 2vuotias shortseissa ja t-paidassa omalla pihalla. Päässä hellehattu ja terassilla oli PALJAN JALOIN :D Itsellä oli päällä shortsit ja toppi, mies ilman paitaa ja kuuma oli. Piha hommia samalla tein ja todellakaan ei ole mitään routaa, luntakaan ei ole ollut enää muutamaan viikkoon. Piha suojaisa ja aurinkoinen. kärrylenkillä oli taaperolla farkut, pitkähihainen t-paita ja lenkkarit. Päässä hellehattu. Eikä todellkaan ollut kylmä. Saman verran voi lapselle pukea missä itse tarkenee.
meuhkata siitä miten toistenkaan lapset eivät voi mitenkään tarjeta ilman haalaria ja hanskat totta kai pitää olla :D ei tulis mieleenkään näille keleille pukea lasta sun tavallasi mut mun lapsella on kyllä ihan normaali tuo lämmönsäätelykyky!
ihan hullua ajatella että 20 asteen lämmössä lapsella päällä välikausihaalarit ja hanskat! Mun taapero ainakin itkisi kuumuuttaan... HUH
Minä olen myös Pirkanmaan alueelta. Enkä itse kokenut lukemaani mesoamiseksi, vaan mielestäni kirjoittaja koitti muistuttaa petollisista kevätsäistä. Mutta ei viesti oikein mennyt näköjään perille. Hänen kimppuunsa kyllä hyökästtiin aika voimakkain sanakääntein.
mesoaja mesosi ettei muidenkaan lapset voi pärjätä :D mesotaan vaan jostain roudasta ja lumesta josta ei ole enää tietoakaan ja meuhkataan että on vastuutonta kun ei lapselle pueta haalaria ja hanskoja 20 asteen lämpöön :D AP
että onko mun taaperoni terve vai sairas. Eilen kun manasit kovasti että mun lapseni sairastaa vappuna :D katsotaan katsotaan...kohta lähdetään mummilan pihaan ja pelkällä puserolla ja ulkohousuilla :D no joo suorassa auringonpaisteessa lierihattu päähän... AP
Lielahdessa ei ole enää missään paitse se yksi kilometrin korkuinen kasa mikä on kaupungin lumenkaatopaikka :D täällä nurtsi jo vihertää...missä päin Tamperetta näkyy vielä lumikasoja tietääkö joku?
besservisserit saavat usein nenilleen kun luulevat tietävänsä kaikesta kaiken ja aina muiden asiat paremmin :)
Täällä ei näköjään voi kertoa omaa mielipidettään mikäli se on eri kuin osalla muista kirjoittajista. Meillä lapset olivat mökillä pitkillä ulkohousuilla ja fleece-takilla. Puuvillapipot ja hanskat kädessä. Järven rannassa oli melko viileää, kun aurinko meni puiden taakse. Välillä ottivat hanskoja kädestä, mutta laittoivat takaisin, kun alkoi sormia paleltamaan. Mutta, näin siis meillä, joiden lapsilla on sitten näköjään epänormaali lämmönsäätelykyky.
meuhkata siitä miten toistenkaan lapset eivät voi mitenkään tarjeta ilman haalaria ja hanskat totta kai pitää olla :D ei tulis mieleenkään näille keleille pukea lasta sun tavallasi mut mun lapsella on kyllä ihan normaali tuo lämmönsäätelykyky!
Lielahdessa ei ole enää missään paitse se yksi kilometrin korkuinen kasa mikä on kaupungin lumenkaatopaikka :D täällä nurtsi jo vihertää...missä päin Tamperetta näkyy vielä lumikasoja tietääkö joku?
huomaa onko lapsella kylmät kädet tai onko hikinen ja siksi itkuinen....ei se palsta mamma muiden lapsista mitään tiedä :D
mut tuskin ne sieltä kentältä tänne meille saakka hohkaa täällä kun ei missään ole enää lunta vaikka ollaan tänäänkin kierretty Pohtolaa ympäri :D
enkä taida niin enää tänäänkään tehdä. Mielipiteeni olen esille tuonut enkä sitä jää enää tänne jankkaamaan. Puutarhahommat odottaa.
että onko mun taaperoni terve vai sairas. Eilen kun manasit kovasti että mun lapseni sairastaa vappuna :D katsotaan katsotaan...kohta lähdetään mummilan pihaan ja pelkällä puserolla ja ulkohousuilla :D no joo suorassa auringonpaisteessa lierihattu päähän... AP
mut tuskin ne sieltä kentältä tänne meille saakka hohkaa täällä kun ei missään ole enää lunta vaikka ollaan tänäänkin kierretty Pohtolaa ympäri :D
ovat kuitenkin kilometrin päässä meiltä :D mun futisjunnu tulee huomenna sinne päin t-paidassa ja futishousuissa...ei kannta ylipukea lasta muutaman Tampereella sijaitsevan lumikasan takia :D ellei ne sijaitse sit takapihalla missä lapset voi niiden päällä mennä vaikka vuorenvalloitusta :D
eivät sulaneet koko kesänä joten pitäkää ihmeessä siellä päin Tamperetta koko kesän ajan haalaria mukusuilla :D
rattaissa istuessaan bodyn päällä fleece-takki, sukkikset ja siinä päällä vuorilliset reisitaskuhousut, villainen kypärämyssy + ohut trikoopipo, goretex-nilkkurit. Käsissä ei mitään, puuvillalapaset oli mukana varmmuden vuoksi, kuten myös fleecepeitto.
Oltiin kävelyllä Helsingissä merenrannalla ja vaikka ilma oli lämmin, niin meri hohkasi aikalailla kylmää, raakaa ilmaa. Ja taaperolla vielä hiukan flunssaa. Isänsä kulki t-paidassa ja farkuissa, mulla em. lisäks huppari.
mesoaja mesosi ettei muidenkaan lapset voi pärjätä :D mesotaan vaan jostain roudasta ja lumesta josta ei ole enää tietoakaan ja meuhkataan että on vastuutonta kun ei lapselle pueta haalaria ja hanskoja 20 asteen lämpöön :D AP