Mieheni mielestä kotiäidit eivät tee mitään
silti kun on lasten kanssa kotona, niin jättää kaikki sotkut minun siivottavakseni, ripottelee likapyykkiä sinne ja tänne. Jättää kaikki roskat tiskipöydälle. Sanoi, että on puolitoista vuotta elättänyt minut, vaikka on saanut lämpöisen ruoan, puhtaat vaatteet ja siistin kodin.
Kommentit (28)
nuo kotihommat teen sen osa-aikatyön lisäksi, mutta kun mies on kotona lasten kanssa, niin jättää ne sotkutkin minulle. Tänä vuonna olen ostanut itselleni 8€n ripsivärin ja ennen tätä kotiäitiyttä tein kolme vuotta työtä yksityisyrittäjänä, työaikaa kertyi 65t/vko ja sinä aikana kesälomaa 2 viikkoa, sitä ennen tein 8vuotta työtä sekä yrittäjänä, että viikonloppuisin ulkopuolisella, että turha on miehen valittaa, että olisin laiska. Minä oletan, että mies siivoaa omat sotkunsa eikä esim. visko likapyykkiään pesukoneen ETEEN lattialle ja roskia tiskipöydälle, onko se liikaa vaadittu??AP
ei se vaan taida muuttaa mitään...
kotona olen ollut yhteensä seitsämän vuotta. Ja kotityötkin menee 50-50 :) Kun kysytään kumpi mitäkin tienaa, niin vastaus on "samanverran me tienataan" Ihana mies. Yhteiset öapset ja koti ja yhteiset rahat, kumpikaan ei törsäile suuria summia ilman lupaa.
Eikä tartte edes kotitöistä napista. Minä hoidan kaikki lasten lääkärit, koulu- ja kerhojutut. Suurimpiin palavereihin mies osallistuu, kylläkin.
vuosien varrella voi paljastua kaikenlaista, kun ensihuuma laantuu. T. Yksi huijattu
on kyllä joka päivä vaikka mitä kotitöitä. Siinä vaiheessa itse alan "laskea" mitä teen, jos mies ei edes ulos mennessään viitsi vaikka täyttä roskapussia viedä tai alkaa määrättömästi kylvää sotkua ympäriinsä (sitä kyllä osaa tehdä, uskokaa pois). Miehen mielestä kotiäidillä ei ole mitään muuta kuin aikaa siivoilla niitä sotkuja, "kun ethän tee täällä mitään". Vaikka olisi pyykivuoren takana istumassa ja viikailemassa, mies voi sanoa etteihän sulla nytkään ole mitään tekemistä... Kieli vyön alla menee monet päivät, kun pyrin pitämään ympäristömme lapsille soveliaana.
On kokemusta myös työelämän ja perheen yhdistämisestä. Ja suoraan sanoen, ei miellä niin siistiä silloin olekaan. En millään vitsi joka vapaahetkeä käyttää puunailuun, vaan mielummin olen lasten kanssa. Eli ei voi tuotakaan oikein verrata keskenään, että ne kotityöt tekeekin vaikka ois työssä. Kun en tee sitten kuin pakolliset.
En ymmärrä miksi naiset nokkivat toisia naisia aina näissä kotiäidin asioissa?! Yleensä se on perheen yhteinen valinta, että nainen jää kotiin hoitamaan. Helpompaa lasten kannalta ja sen äidin ja isänkin, kun ei ole jatkuvaa päivähoitorumbaa.
kotona olen ollut yhteensä seitsämän vuotta. Ja kotityötkin menee 50-50 :) Kun kysytään kumpi mitäkin tienaa, niin vastaus on "samanverran me tienataan" Ihana mies. Yhteiset öapset ja koti ja yhteiset rahat, kumpikaan ei törsäile suuria summia ilman lupaa. Eikä tartte edes kotitöistä napista. Minä hoidan kaikki lasten lääkärit, koulu- ja kerhojutut. Suurimpiin palavereihin mies osallistuu, kylläkin.
valitettavasti kultakimpaleita ei aina osu kohdalle.
miksi tuo naisen kotona olo kärjistyy yleensä aina miehen ja naisen väliseksi väännöksi. Se miksi siellä kotona äiti on, unohtuu tyystin eli äiti on kotona, koska lapset on pieniä ja heillä on parempi olla kotona kuin hoidossa päiväkodissa / pph:lla.
En ymmärrä miehiä jotka kokevat olevansa ainoita perheen elättäjiä, jos vaimo on kotona lasten kanssa. Mies toki hankkii pääosan perheen tuloista, mutta vaimo tekee yleensä kaiken muun eli kotityöt ja lastenhoidon + ehkä muutakin taloudenhoitoon ja lapsiin liittyvää.
ja keskity pelkkiin lapsiin. Kun mies saa raivarin siitä, että kaikkialla on sotkua eikä hänellä ole puhdasta paitaa niin muistuta, että miehen itsensä mielestä kotiäidit eivät tee mitään. Sinä olet nyt ryhtynyt kotiäidiksi ja saat jättää miehelle omien sotkujensa siivoamisen.