Palaan tiistaina töihin, poikani ollessa 3vk
Mieheni jää esikoispoikamme kanssa kotiin, kun jatkan töitäni tiistaina :) Tässä oli ehtona se, että saan huikean palkankorotuksen jos palaan näin pian töihin. Minut ylennetään johtotehtäviin. Onko tämä mielestänne väärin? Töitä teen 5-7h vuorokaudessa ja onhan pojalla isä aina lähellä. Pieni kuitenkin nukkuu vielä niin paljon, että välttämättä tajua minun olevan poissa. Itse en jaksa odottaa :) Onko muita uraäitejä paikalla?
Kommentit (58)
Vanhenpainvapaa on sitten asia erikseen. Vaikea kuvitella, että kukaan pomo pyytelee töihin 21 vuorokautta synnytyksestä..
Eli työ on tärkeämpi kuin oma vastasyntynyt lapsi! Kuule, kyllä sinä ehdit edetä urallasi myöhemminkin, mutta lapsi on pieni vain hetken ajan ja tarvitsee äitiään kipeästi rinnalleen!
Ei välttämättä.
Itse asun E-Euroopassa, jossa yrittäjillä ei ole minkäänlaisia maksullisia äitiyslomia.
t: se 1 kk päästä töihin mennyt
Tee ihan miten haluat, sinähän sen päätät kumpi on tärkeämpi, vauva vai raha =)
Hän ei saa euroakaan pariin kuukauteen
Ei kaikki ole aina niin mustavalkoista, mammat.
Pienen vauvan hoitaminen on ympärivuorokautista työtä. Jos äiti on töissä, hoitaa isä myös yösyötöt. En usko, että kukaan 3 vko ikäisen vauvan äiti jaksaa tehdä johtotason töitä, jos joutuu valvomaan yöt.
iltatöitä ihan omaksi ilokseen, on töissä esim. 17.00 - 1.00, miksi ei siis myös ap:n mies.
Jos ap olisi mies, ketään ei kiinnostaisi.
Jos palkka olisi tuo ja työ todella unelma niin ehkä olisin houkuteltu jos työaika olisi noin vähäinen. Mutta oikeasti tiedän ettei johtotason tehtäviä hoideta 5 tunnissa/pv, joten... Jokainen tyylillään.
Pomo järjesti FIRMAN PIIKKIIN jopa baby showerin! WAUTSI WAU!
Kyl sulla on sit huisin ihana työpaikka ja sen takki sinne kantsiikin mennä jo nyt takas ja jättää se lapsi kotio isän kanssa.
tehdään töitä johtajan pallilla vastuina vähintään 10 eri osa-aluetta, palkka kuussa sellaset vajaa 10000€ + bonukset ja työtunnit noin 5 h/päivä.
Tooooosi uskottavaa!
harmi vaan kun rahalla ei taida saada mistään imettävää isää.
Ikävä ettei lapsi ole sulle elämäsi tärkein asia.
Olenpalannut töihin ekan lapsen ollessa 6 viikoa ja toka 3,5kk.
Kokemuksen vakaalla rintaäänellä voin kertoa etten niin vapaaehtoisesti tekisi, mutta kunen asu Suomessa ...
Pidä varasi ettei työnantaja ala käyttää sinua hyväksesi kun on jo huomannut että oet valmis uhraamaan (melkein) kaiken.
äitiyslomalla SAA tehdä töitä. Tuet ei lopu, mutta minimiin toki tippuvat. Itsekin olen tehnyt (reilu vuosi sitten) mutta tosin ennen lapsen syntymää enkä sen jälkeen. Sama tuki kuitenkin.
Vanhenpainvapaa on sitten asia erikseen. Vaikea kuvitella, että kukaan pomo pyytelee töihin 21 vuorokautta synnytyksestä..
Oma mielipiteeni on etta oman lapsen vauva-aika on niin ainutlaatuista etten mistaan hinnasta vaihtaisi sita tyokuvioihin (vaikka omasta tyostani tykkasinkin). Toita ehtii tehda vuosikymmenia, vauva-aika on vain kerran ja nyt.
Isa osaa toki hoitaa vauvan fyysisia tarpeita. Aidin ja lapsen valinen suhde karsii aidin poissaoloista. Todennakoisesti myos lapsen emotionaalinen kehitys karsii. Ehka on onnellista etta ura-aidit eivat itse edes tajua lapselle aiheuttamaansa vahinkoa.
Miksi muuten kyselet ihmisten mielipiteita taalla?
uskoa, että tämä on totta. jos jollekin on raha ja työ noin tärkeää, miksi edes hankkia lasta? vai oliko raskaus vahinko?
Miehet toki menevät töihin sen muutaman viikon isyysloman jälkeen, mutta meillä ainakin mies oli tosi suruissaan, kun ei nähnyt vauvaa virkeimmillään päivällä eikä heti ensimmäisenä sen uusia taitoja jne.
Sitten se imetys: kaikki eivät toki imetä eikä siinä mitään, mutta harva kyllä vihtaa imetyksen yrityksenkin rahaan! Varmaan useimmiten siihen imettämättömyyteen on jokin muu syy.
Itsekin aloin kunnolla kiintyä vauvaani vasta muutaman kuukauden iässä. Ihan aluksi pystyin helposti jättämään lapsen isälleen vaikka leffan tms. ajaksi, mutta jättäminen vaikeutui koko ajan kiintymyksen kasvaessa. Toivottavasti aikaisin työhön menevälle ei tule jälkikäteen katumus ja jopa suru. Mun miestä ainakin rassaa pitkät työpäivät erossa vauvasta.
en usko, että kukaan työntekijä on sen riskin arvoinen! Keskijohdon apulaisia on helppo palkata.