Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palaan tiistaina töihin, poikani ollessa 3vk

Vierailija
24.04.2011 |

Mieheni jää esikoispoikamme kanssa kotiin, kun jatkan töitäni tiistaina :) Tässä oli ehtona se, että saan huikean palkankorotuksen jos palaan näin pian töihin. Minut ylennetään johtotehtäviin. Onko tämä mielestänne väärin? Töitä teen 5-7h vuorokaudessa ja onhan pojalla isä aina lähellä. Pieni kuitenkin nukkuu vielä niin paljon, että välttämättä tajua minun olevan poissa. Itse en jaksa odottaa :) Onko muita uraäitejä paikalla?

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen samaa mieltä, jos ap olisi mies, niin tästä ei edes keskusteltaisi.

Yksi hyöty siitä, että saa lapset vähän vanhempana, niin on jo ehtinyt tehdä vähän töitä ja uraa. Tietää, että ihan jokaiseen asiaan ei tarvitse tarttua. Kyllä niitä mahdollisuuksia tulee jos on pätevä johtaja.

Vastasyntyneen kanssa en menisi töihin ellei olisi pakko (siis joku ulkomailla asuminen). Niin suurta rahaa ei ole.

Voisin harkita meneväni töihin lapsen ollessa esim. 5-6 kk ikäinen jos olisi joku ihan unelmamahdollisuus, edellytyksenä tosin, että mies jäisi vanhempainvapaalle.

Vierailija
2/58 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan isähän on häntä hoitamassa, ei vauva ole missään laitoksessa. Jos tilaisuus on hyvä, niin miksei, ihan hyvä ratkaisu.

Vauvalle on tärkeätä läheinen kiintymyssuhde, ensisijaisena ei tarvitse aina olla äiti. Ja hyvänen aika - miehethän näkevät lapsiaan todella vähän näiden ollessa vauvoja, ja silti lapset kiintyvät isäänsä ja heillä voi olla hyvä suhde. miksei siis toisinpäin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensisijaisen kiintymyssuhteen isäänsä. Toivottavasti isä ymmärtää, ettei voi olla sitten kovin pitkiä aikoja erossa lapsesta ensimmäisen elinvuoden aikana. Siis en tarkoita että isä olisi huonompi kuin äiti, mutta kotona oleville äideille tuo symbioosi tulee usein aika "luonnostaan" (imetys, hormonit).

Tuo kyllä vähän epäilyttää, että huipputärkeää ja huippuvastuullista työtä, johon ap on maaniteltu huippupalkalla, saa tehdä 5-7 h päivässä (tai vähemmän, jos tuohon oli laskettu jo työmatkatkin).

Vauvan isähän on häntä hoitamassa, ei vauva ole missään laitoksessa. Jos tilaisuus on hyvä, niin miksei, ihan hyvä ratkaisu.

Vauvalle on tärkeätä läheinen kiintymyssuhde, ensisijaisena ei tarvitse aina olla äiti. Ja hyvänen aika - miehethän näkevät lapsiaan todella vähän näiden ollessa vauvoja, ja silti lapset kiintyvät isäänsä ja heillä voi olla hyvä suhde. miksei siis toisinpäin?

Vierailija
4/58 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä ratkaisu, niin siitä vaan. Miksi et päässyt aikaisemmin johtotehtäviin, miksi juuri nyt?

Vierailija
5/58 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä ratkaisu, niin siitä vaan. Miksi et päässyt aikaisemmin johtotehtäviin, miksi juuri nyt?

Jos ap:n uusi duuni on vaikka navetassa. Näin lypsää mallilehmä :D:D:D

Vierailija
6/58 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ratkaisu on sinusta hyvä ja tunnet olevasi jo kunnossa! Parastahan lapselle on virkeä äiti, oli se äiti kotona tai töissä.

Jos itselleni tarjottaisiin vastaavaa, josta oikeasti olisin innoissani niin toki tekisin vastaavasti kuin sinäkin. En tosin rahan takia vain, tehtävän pitäisi olla erityisen mielenkiintoinen minulle.

Vierailija
7/58 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on saanut työnantajasi juuri nyt oivaltamaan erinomaisuutesi? Miksei aikaisemmin?

Kiinnostaa, koska omalla työpaikallani samantapainen tilanne.

Vierailija
8/58 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitiyslomalle jäämistä puhuin monesti pomoni kanssa ylennyksestäni. Pomo tarvitsee johtotehtäviin alan ammattilaista, jolla on mahdollisimman paljon työkokemusta. Työt piti aloittaa mahdollisimman nopeasti, ja työnantajani sai 'taivuteltua' minut hommaan melkoisella palkankorotuksella.

Voin fyysisesti hyvin, kuten koko perheemme :) Miehellä on varaa jäädä kotiin pienen poikamme kanssa. Emme elä yli varojemme, vaan ihan tavallista elämää. Ei ole lainoja, asumme ihanassa asunnossa jossa ei ole edes korkea vuokra. Elämiseen jää suuresti rahaa vuokran yms jälkeen, joten tämä on mielestäni hyvä ratkaisu :)

Jännittää vain kamalasti!

ap

Vierailija
9/58 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitiyslomalle jäämistä puhuin monesti pomoni kanssa ylennyksestäni. Pomo tarvitsee johtotehtäviin alan ammattilaista, jolla on mahdollisimman paljon työkokemusta. Työt piti aloittaa mahdollisimman nopeasti, ja työnantajani sai 'taivuteltua' minut hommaan melkoisella palkankorotuksella.

Voin fyysisesti hyvin, kuten koko perheemme :) Miehellä on varaa jäädä kotiin pienen poikamme kanssa. Emme elä yli varojemme, vaan ihan tavallista elämää. Ei ole lainoja, asumme ihanassa asunnossa jossa ei ole edes korkea vuokra. Elämiseen jää suuresti rahaa vuokran yms jälkeen, joten tämä on mielestäni hyvä ratkaisu :)

ap

Vierailija
10/58 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
11/58 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua. Mitä väliä muiden mielipiteellä olisi?

Vierailija
12/58 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on sinun kanssasi sympioosivaiheessa, todella outo ratkaisu, eka ajattelin et olis provo, mut ihan sama, minä en menis ikinä tossa vaiheessa! Vain mun mielipide, ja lapsia kolme. Silti käyn työssä, mut vasta äitiysloman ja puolen vuoden hoitovapaan jälkeen olen mennyt. Lapsien on ollu meen mielestä hyvä olla ihan rauhassa äidin kanssa ainakin tuo aika, vaikka mun mielestä sekin on lyhyt aika. Mutta elämä on, monella tapaa. Ylenemään pääset myöhemminkin, aivan varmasti, mutta vauvasi on vauva pienen hetken...

Vierailija
13/58 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on sinun kanssasi sympioosivaiheessa, todella outo ratkaisu, eka ajattelin et olis provo, mut ihan sama, minä en menis ikinä tossa vaiheessa! Vain mun mielipide, ja lapsia kolme. Silti käyn työssä, mut vasta äitiysloman ja puolen vuoden hoitovapaan jälkeen olen mennyt. Lapsien on ollu meen mielestä hyvä olla ihan rauhassa äidin kanssa ainakin tuo aika, vaikka mun mielestä sekin on lyhyt aika. Mutta elämä on, monella tapaa. Ylenemään pääset myöhemminkin, aivan varmasti, mutta vauvasi on vauva pienen hetken...

Vierailija
14/58 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapseni olivat pieniä. En vaihtaisi näitä muistoja minkäänlaiseen palkankorotukseen.

Tämä oli minun valintani. Kaikki lapset jo ylittäneet teini-iän. Ehdin saada monta ylennystä vielä vauva-aikojen jälkeenkin.

Vierailija
15/58 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin vain sanoa rehellisen mielipiteen, miksi täällä aina riidellään ja tehdään tikusta numero. Älä sitten kysy, jollet kestä muiden mielipiteitä. Mene vaan töihin, itse olen myös johtotehtävissä ja sain muuten kk sitten palkankorotuksen... jos tälle linjalle on pakko mennä. OMG

Vierailija
16/58 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse kv. pörssiyhtiössä ylempää keskijohtoa ja olin 3 v sitten samassa tilanteessa. Työnantaja tarjosi yli 2000 euron palkankorotusta, että olisin jättänyt äitiysloman pitämättä ja valvonut erään projektin loppuun, mutta en suostunut edes siitä summasta. Tosin menin kyllä sitten töihin kun lapsi oli 7 kk, mutta siinä vaikuttimena oli lähinnä oma tahto ja se että mies aloitti yrittäjänä ja oli lapsen kanssa kotona eli tilanne oli suotuisa.

Oma palkkani oli 3 v. 5600 euroa kk ja tosiaan en kahdesta tonnistakaan suostunut jättämään 3-viikkosta lasta (vaikka se tosiaan nukkui suurimman osan ajasta, mut silti....). Jos pontimena on pelkkä ahneus, niin mua kiinnostaa, kuinka suurin korotus on ja kuinka suuri palkkasi tulee olemaan?

Vierailija
17/58 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska mulla on tylsä ilta ja halusin vähän provoilla av palstalla aiheella, joka varmasti saa ihmiset järkyttymään.

Vierailija
18/58 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin vain sanoa rehellisen mielipiteen, miksi täällä aina riidellään ja tehdään tikusta numero. Älä sitten kysy, jollet kestä muiden mielipiteitä. Mene vaan töihin, itse olen myös johtotehtävissä ja sain muuten kk sitten palkankorotuksen... jos tälle linjalle on pakko mennä. OMG

johtotehtävissä :=DDDDDD juu, niinhän me kaikki ja palkankorotuskin saatiin

Vierailija
19/58 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö on nyt 8kk, ja ilmoitin olevani ainakin tämän vuoden kotona. Vaikka on ihan hyväpalkkainen työ. Ja samalla tiedustelin mahdollisuutta vaihtaa palattuani heikommin palkattuihin tehtäviin osa-aikaiseksi. Mitä enemmän perheelle on aikaa, sen parempi...

En usko, että kukaan kiikkustuolissa muistelee, että olipa kiva työpäivä armon vuonna 2011 huhtikuun 27. pvä, mutta saattaa muistella, että olipa ihanaa nähdä, kun lapseni otti huhtikuussa ensiaskeleita, sanoi ensimmäisen kerran äiti, nauroi onnellisena hiekkalaatikolla.

Vierailija
20/58 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosiaankin aika erikoista ettet tuossa vaiheessa keskity vauvaasi ja vielä erikoisemmaksi tekee työnantajasi toive saada sinut töihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme