Palaan tiistaina töihin, poikani ollessa 3vk
Mieheni jää esikoispoikamme kanssa kotiin, kun jatkan töitäni tiistaina :) Tässä oli ehtona se, että saan huikean palkankorotuksen jos palaan näin pian töihin. Minut ylennetään johtotehtäviin. Onko tämä mielestänne väärin? Töitä teen 5-7h vuorokaudessa ja onhan pojalla isä aina lähellä. Pieni kuitenkin nukkuu vielä niin paljon, että välttämättä tajua minun olevan poissa. Itse en jaksa odottaa :) Onko muita uraäitejä paikalla?
Kommentit (58)
ylipäätään kyselee palstalaisten mielipiteitä....
Olen itse kv. pörssiyhtiössä ylempää keskijohtoa ja olin 3 v sitten samassa tilanteessa. Työnantaja tarjosi yli 2000 euron palkankorotusta, että olisin jättänyt äitiysloman pitämättä ja valvonut erään projektin loppuun, mutta en suostunut edes siitä summasta. Tosin menin kyllä sitten töihin kun lapsi oli 7 kk, mutta siinä vaikuttimena oli lähinnä oma tahto ja se että mies aloitti yrittäjänä ja oli lapsen kanssa kotona eli tilanne oli suotuisa.
Oma palkkani oli 3 v. 5600 euroa kk ja tosiaan en kahdesta tonnistakaan suostunut jättämään 3-viikkosta lasta (vaikka se tosiaan nukkui suurimman osan ajasta, mut silti....). Jos pontimena on pelkkä ahneus, niin mua kiinnostaa, kuinka suurin korotus on ja kuinka suuri palkkasi tulee olemaan?
Sua on kyllä vedätetty ja pahan kerran. Kyllä yleensä tuolla tasolla kuukausipalkat ovat jo viisinumeroisia! Olet järkyttävässä palkkakuopassa.
Älä kysele täältä mielipiteitä, jollet niitä kestä. Ja ei mun tarvi täällä asemaani todentaa, riittää mulle. Ihan naurettavaa kiukkuilua, oliskohan sulla baby blues menossa? joka sekin aivan luonnollista silti.
Mieheni jää esikoispoikamme kanssa kotiin, kun jatkan töitäni tiistaina :) Tässä oli ehtona se, että saan huikean palkankorotuksen jos palaan näin pian töihin. Minut ylennetään johtotehtäviin. Onko tämä mielestänne väärin? Töitä teen 5-7h vuorokaudessa ja onhan pojalla isä aina lähellä. Pieni kuitenkin nukkuu vielä niin paljon, että välttämättä tajua minun olevan poissa. Itse en jaksa odottaa :) Onko muita uraäitejä paikalla?
Mun mielestäni tee miten teet. Et ilmeisesti imetä kuitenkaan? Se voisi olla aika hankala järjestää tuossa tilanteessa.
Itse menin töihin ( 3pv/vko) kun kolmonen oli n. 5kk ikäinen. Ei juonut pullosta ollenkaan, ja imetin vielä. MEillä se meni niin, että vauva alkoi käytännössä ottaa maitonsa öisin, päivisin sitten soseiden kanssa joi vettä mukista ( korvikkeet tai lypsetty maito ei kelvannut). Jos olisi vaatinut, olisi isä voinut käyttää vauvaa työpaikallani syömässä, mutta vauva oli täysin tyytyväinen noin.
Vaikka ap:n ratkaisu vähän hurjalta tuntuu, tuskin vauva sen ihmeemmin heitteillä on. Ehkä ap:n kiintymyssuhde lapseensa ei ole ihan optimaalinen, kun noin pienen pystyy noin helposti jättämään, mutta tuollaiset asiat näkee yleensä vasta jälkikäteen. Ja tajuaa vasta sitten, kun oman lapsen kanssa se kiintymyssuhde on kunnossa. Yleensä se vaan tulee vasta seuraavan lapsen kanssa.
jossa työskentelen, 'poistettiin' ammattiasemia toissa keväänä. Tein itse tuohon aikaan assistenttihommia. Pomo ylensi minut johtotehtäviin työkokemuksen ja koulutuksen takia, myös siksi, että olen ahkera työntekijä. Firman piikkiin pomo järjesti minulle baby showeritkin :) Palkka nykyään 6400€ plus lisät.
ap
aika moni Palsta Mamma määräisi ukkonsa kotiin lapsen kanssa.
jossa työskentelen, 'poistettiin' ammattiasemia toissa keväänä. Tein itse tuohon aikaan assistenttihommia. Pomo ylensi minut johtotehtäviin työkokemuksen ja koulutuksen takia, myös siksi, että olen ahkera työntekijä. Firman piikkiin pomo järjesti minulle baby showeritkin :) Palkka nykyään 6400€ plus lisät.
ap
enkä varsinkaan äitiyslomalla.
ap
-pomoni alaisena johdan yritystä
-hoidan markkinointia
-rekrytoin työntekijöitä
jne.
ap
kuvittelee että ainoa mahdollisuus tienata on antaa pomolle pillua
Huoh, täällä ei tiedetä johtotehtävistä eikä ylipäätään muustakaan työnteosta yhtään mitään. Suorastaan huvittavaa.
Geenitutkijoille tms. oikeasti tärkeille ihmisille tuollaiset rahat soisin, mutta oikeesti jostain fucking markkinointi-diipadaapasta:0
Huoh, täällä ei tiedetä johtotehtävistä eikä ylipäätään muustakaan työnteosta yhtään mitään. Suorastaan huvittavaa.
itse olen 3 vuotta kotona lapsen kanssa!Menestyvän yritykseni laitoin jäihin,mikään ei ole niin tärkeetä kuin lapsemme,jonka vihdoin saimme
Geenitutkijoille tms. oikeasti tärkeille ihmisille tuollaiset rahat soisin, mutta oikeesti jostain fucking markkinointi-diipadaapasta:0
saadakseen sille rahoituksen?
Terveisin, ammattitutkija (ei geeni, mutta muu ala)
mutta jos lapsi on isän kanssa, en näe ongelmaa. Jos luovut imetyksestä työn takia, niin sitten ihmettelen vähän enemmän. Itse en luopuisi imetyksestä rahan tai muunkaan syyn takia, tosin jos et muutenkaan imetä niin sitten ok. En siis ota kantaa imetykseen sinänsä, mutta itselleni se olisi tärkeää.
Miksei olisi?
Itse menin töihin, kun lapsi oli 1 kk ikäinen. Minulla on oma yritys ja tuotteet olisivat mm. vanhentuneet hyllyyn vuoden tms. äitiysloman aikana.
Meillä vauvaa siis hoidettiin kotona mieheni ja anoppini voimin.
Eli siitä vaan, ap.
Miksei olisi?
Itse menin töihin, kun lapsi oli 1 kk ikäinen. Minulla on oma yritys ja tuotteet olisivat mm. vanhentuneet hyllyyn vuoden tms. äitiysloman aikana.
Meillä vauvaa siis hoidettiin kotona mieheni ja anoppini voimin.
Eli siitä vaan, ap.
ja muistelen, että sen aikana ei saisi palata töihin. ONkohan tämä säädös jo kumottu? Mieshän ei saa euroakaan tukea eli hän joutuu olemaan palkattomalla vapaalla, ja senkin saa vain jos työnantajansa suostuu. Eli vaikka palkkasi on huikea, voi se taloudellisesti ollakin takapakkia kokonaisuudelle.
-pomoni alaisena johdan yritystä -hoidan markkinointia -rekrytoin työntekijöitä jne. ap
Meillä ei alle 8 tunnin työpäivän moinen onnistu edes superpäteviltä. Muiden aikataulut tekevät sen, että aika pian teet täyttä päivää ja pitempääkin.
ja lähtisi juoksemaan rahan perässä.
Mutta jokaisella on omat arvomaailmasa ja elävät sen mukaan. Onnea valitsemallesi tielle.