G: Oletko arvoliberaali vai arvokonservatiivi?
Kommentit (10)
"arvokonservatiivi" - ei sallaisia ole - kyse on vain vihreiden ja muoden hörhöjen sanaleikistä jolla halutaan mollata "juntteja" eli niitä jotka eivät ajattela eri tavalla
"arvokonservatiivi" - ei sallaisia ole - kyse on vain vihreiden ja muoden hörhöjen sanaleikistä jolla halutaan mollata "juntteja" eli niitä jotka eivät ajattela eri tavalla
Konservatiiviset, perinteiset arvot tai uudet, liberaalit arvot.
Tehdään niin kuin on aina tehty- Keksitään parempaa.
Eiväthän nuo termit ole millään tavalla loukkaavia. Millä sanalla sitten arvokonservatiivia pitäisi kutsua? Ihmiseksi, ja loppuja sitten hörhöiksi vai?
konservatiiveista on puhuttu jo 1800-luvun alkupuolella.
mutta en ole iloinen persujen menestyksestä.
jos ajatellaan tätä mediassa paljon puhuttua suhtautumista homoseksuaalisuuteen liberaaliutena, niin varmaan sitten olen liberaali. Mutta toisaalta olen mielestäni hyvin konservatiivinen, mitä tulee yleiseen moraaliin. Mielestäni itsekkyys on yhteiskunnassamme mennyt liian pitkälle: päihteet, riippuvuudet, vastuunottokyvyn puute, esimerkiksi raha-asioiden käsistä lähteminen ovat ehdottomasti väärin, on väärin kuluttaa luonnonvaroja tähän malliin vain jotta saisimme kaikkea mahdollista. Joku siis pitäisi ehkä minua äärikonservatiivina.
Mutta jos on valittava, niin mielummin olen liberaali. Vaikkakin se sanana yhdistyy hyvin helposti itsekkyyteen ja oman edun tavoitteluun, narsismiinkin.
Vastuuta korostava liberaali?
vaikka nuo eivät olisi ainoat vaihtoehdotkaan :)