Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

****KESÄKERTTUJEN torstai****

27.10.2005 |

Huomenia vaan kaikille!

Kerrankin ehdin tänne näin aamusta kun on vapaapäivä. Tälle aamulle on jo ehditty tanssimaan ja laulamaan neiti 4veen kanssa. Nyt se pitäis vielä saada jollain konstilla aamupalalle, että sais itekin jotain murua kipeitten rintojen alle...

Ulkona ihanan kirpakka ilma. Kiva kun pääsee vähän ulkoileen päivänvalon aikaankin, kun työaika on tympee 9.30-17.30, niin tahtoo näin talvella olla aina vapaa-aikana niin pimeää.

Eilen olin taas niin myöhään illalla liikkeellä, että taidan uusia tiedusteluni raskauden aikaisista mielihaluista. Eli MITÄ OLETTE HIMOINNEET RASKAUSAIKANA? Ite söin Valion (ja nimenomaan valion) mansikkaeskimoita ja tomaatteja tolkuttomasti ekaa odottaessani. Tässä raskaudessa ei vielä mitään erikoista himoa.

Palailen varmaan vielä päivemmällä:)

Terv Quest955 rv 6+3

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa pääsen lukemaan/kirjottelemaan tänne: reissussa ollaan oltu ja meidän koneen jouduin jättämään miehelle koulujuttuja varten (läppäri) joten työpaikan varassa vaan ollaan nyt sitten huomiseen asti!

Hirmuinen nälkä meinaa vaivata kokoajan ja mielitekoja ei oikeestaan oo, mandariinejä syön urakalla ja välillä himoitsen lihapiirakkaan nakeilla... mies tosin on kieltäny tämän multa kokonaan! ;) outo???

Neuvolaan sain ajan 7.11, kyselin tätsyltä että onko normaalia kun yöllä oon pariin kertaan heränny polttavaan tunteeseen mahassa: tuntuu kun nivuset ja alavatsa ois tulessa hetken ajan: sitten helpottaa ja unet jatkuvat. Terkan mielestä kuulosti normaalille. Kauheeta väsymystä ei oo ollu mutta vapailla oon nukkunu 12h yöunet joten unta on tullu vedeltyä kiitettävästi :)

Nyt täytyy vissii tehdä töitä (jos niitä olis) mutta taitaa mennä ilta hengailuun täällä!!

M rv 6+4

Vierailija
22/31 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko ketään väsyttää näin paljoo??!!! Mä voisin nukkua vaiks kuinka paljo jos vaan tenavilla olis hoitaja.. :-) Vaikka nuorimmainen antaa nukkua ihan hyvin ja ei tuo esikoinenkaan ny valvota ni silti tuntuu et ei oo nukkunu yöllä juuri silmäntäyttämystäkään!

Heräsin viimeyönä siihen ett isompi tyttö rojahti alas meijän sängyltä ja sai aikaan sellasen kolauksen että pomppasin ylös aika nopiaa. Ei tyttö mitään tuumannu.. jatko vaan uniaan, mut mä sit valvoin tunnin verran siinä. Meinaa olla nuo yöheräämiset sellasia et sen jälkeen ei sit nukuta kovin helposti!

Vois kait tästä lähtä taas nukkuu... ZZZZZzzzzzz.....

miejavauva rv8+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Himoista vielä..

Ekalta söin PAAAALJOOON omenoita!!Ja merkki piti olla Royal Gala eikä mikään muu!!(en tiiä kirjotetaanko noin..:-) Oisin voinu syyä niitä ihan tolkuttomasti! niiku kyllä söinki..

Toiselta soin alussa kans TOOOOSI paljon salmiakkia! Työpäivän keskelläki piti käyä ostaa pieni tikkari että sai halun laantumaan! Onneks mulla ei oo koskaan ollu verenpaineen kanssa ongelmia ni pysty syömään salmiakkia. Mutta sekin himo meni ohi tossa 20 viikolla ja sen jälkeen ei ollu mitään erityistä.

Tältä kolmannelta ei oo vielä ilmenny mitään..saa nähä mitä tulee :-)

miejavauva rv8+5

Vierailija
24/31 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää vetämättömyys on jo lähinnä naurettavaa. Ruoan jälkeen otan pienimmän kainaloon ja me vedellään sellaiset 3 h päiväunet. isot mukulat sitten sen ajan vahtii meidän melkein 4 vuotista.. On se hyvä kun vanhin on jo 13v niin voi jo vahtia äipän päikkärit.

Ja meillä tosiaan kyllä huomaa että mamma nukkuu, Teen kotona vain pakolliset eli ruoan, tiskit ja pyykkään. siinä se ja sen kyllä huomaa. leluja on joka nurkka täynnä ... huokaus.. kun vain saisi herätyksen tästä väsystä.

Vierailija
25/31 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin syödä vaikka kuinka paljon. Ruokahalulle ei näy loppua. Olen kasvissyöjä (tosin syön toisinaan kalaakin) ja erityisesti tekee mieli marjoja, hedelmiä ja maitotuotteita. En ole voinut mitenkään erityisen pahoin, mutta väsyttää kyllä kamalasti. Toisaalta olen herännyt monena yönä joskus kolmen jälkeen ja valvonut välillä jopa pari tuntia.

En ole ehtinyt pahemmin kirjoittelemaan, kun olen käyttänyt kaiken aikani töiden ja opiskelun välillä tasapainoiluun. Tenttejä on tulossa ja koko ajan on liian kiire. Pitäisi viimeistään keväällä vähän löysätä tahtia. :)

Käytiin neuvolassa maanantaina ja sain ensimmäisen äitiyskorttini. Koska alkuraskauden ultrakin on tehty, seuraava kerta on vasta marraskuun lopussa. Siihen tuntuu olevan tosi pitkä aika.

Mukavaa iltaa!

kukka & jyvä rv 7+4

Vierailija
26/31 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä ollaan taas raskaan työpäivän jälkeen. Kyllä oli rankaa ja sen huomaa! Kohdussa nipistelee vähän väliä.

Tänään ei oksettanut aamulla,HEUREKA! Illalla oli tosi kova päänsärky, ei kun nukkumaan sitten jo ennen yhdeksää.Katotaan tuleeko se taas tänään, on vähä sellanen fiilis että vois tulla. Äsken vedin purkillisen hernekeittoa eikä vieläkään okseta. Oltaiskohan jo voiton puolella tossa asiassa.

Mulla oli alkuraskaudesta kauhea himo irtiksiin. En voinu edes kävellä hyllyn ohi kaupassa ostamatta karkkia. Kaikista eniten meni mansikkasalmiakkipääkalloja. Sen jälkeen kun alkoi oksettaa niin en ole karkkeihin koskenut. Appelsiinituoremehua olen vetänyt litra tolkulla. Ja ennen en sitä ole juonut allergian takia. Nyt en voi vastustaa kiusauta.Sitä pitää saada joka aamu muuten ei lähde päivä käyntiin! Muita mielitekoja ei ole vielä ollut.

Taidanpa lähteä tästä kylpyyn ja sitten nukkumaan. Väsyttää ihan sikana.

Lilli 81 8+4

Vierailija
27/31 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikaiset kuulumiset täältäkin ennen jumppaan lähtöä.

Mää oon alkanut epäileen, onko tuolla masussa elämää alkuunkaan. Oireita tulee ja menee. Välillä yököttää, välillä ei. Väsymys ja rintojen aristus on jatkuvaa - ja nälkä. Toisaalta, ihan hyvä ettei ihan karmea olo oo koko ajan, niin jaksaa touhuta esikon kanssa.

Mutta tää jatkuva nälkä on ikävä. Oon koittanut syödä hedelmiä ja juoda marjamehua. Toisaalta varmaan se, että jatkuvasti jotain on mahanpohjalla, ehkäisee pahaa oloa ihan tehokkaasti.

Ja kun täällä Oulussa ei edes ole sitä alkuraskauden ultraa ollenkaan. Mulla on eka neuvolakin vasta marraskuun 15 päivä. Sinne asti pitää jaksaa oottaa. Noh, sitten on viikkojakin jo vissiin 11, joten pitäis sydänäänten kuulua.

Himoista. Ekassa raskaudessa söin maustamatonta jugurttia puolukkasurvoksella höystettynä ja riisipuuroa. Tässä raskaudessa ei vielä oo mitään kovin kummallisia " himoja" tullut. Välillä tekee mieli suolaista ja välillä makeaa, ja välillä ei tee mieli syödä mitään.

Että semmosta, pitää kiiruhtaa jumppaan.

Eggis ja " rusina" rv 7+5 (?)

Vierailija
28/31 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä minä olen ainoa, joka sitä leipää paloittelee velliin. Ja sit mulla on jäänyt lapsuudesta myös sellainen tapa (joka ilmenee yleensä alkuraskauden aikana), että kuumennan kattilassa maitoa, lisään suolaa, paloittelen sinne ruisleipää ja laitan lisäksi margariinia. Äiti teki ennen itse ruisleivän ja sitten jos sattui jäämään kuiva leivänpuolikas, niin se sitten syötiin kuumassa maidossa (omista lehmistä lypsettyä) voin kera. Hyvää oli! Lapsille olen yrittänyt opettaa sitä, että mannavelliin paloitellaan ruisleipää, mutta eivät ole kyllä ottaneet sitä omakseen. Eivät tykkää velleistä ollenkaan, mikä tietysti minua harmittaa. Silloin kun asuin vielä kotona, meillä tehtiin paljon myös helmiryynivelliä tai -puuroa. Silloin se oli älyttömän hyvää, mutta kun reilut 10 vuotta myöhemmin ostin helmiryynejä ja keitin puuroa, niin kylläpä maistui oudolta. En osannut sitä enää itsekään syödä. Että tällaisia muisteloita noista syömisistä ;-).

suhmura80:

Neronja:Mä oon luullu aina et meijän perheessä vaan laitetaan mannapuuroon/-velliin leipää,tosin nykyään näkkäriä...Koskaan en oo nähny tai kuullu et joku muukin niin tekee,mut onhan meitä....

Ihanasti on väsyttänyt taas tänään ja lisäksi rintoja on vihlonut :-). Nyt kun vielä se kunnon etominen astuisi kuvaan mukaan (ja jatkuisi pitkään), niin voisin olla ultran suhteen aika toiveikas. Mä oon varmaan ultrapäivänä ihan paniikissa, mutta sinne onkin vielä se 15 yötä...

neronja rv5+2

Vierailija
29/31 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta ultrasta aattelin vähän valistaa, kun ei se alkuraskauden ultra kuulu kovinkaan monessa kunnassa mitenkään automaattisesti, eikä kovinkaan monessa siihen pääse vaikka kuinka haluaisi. Suurin osa alkuraskauden ultraan menijöistä on menossa yksityiselle lääkäriasemalle ja maksaa siitä kalliin hinnan (+-100 euroa). Niin minäkin kun on pakko saada tietää onko masussa kaikki ok oman mielenterveyden takia.

Eli ei se Oulu niin huono paikka ole :)

Illanjatkoja!

-Salzu

Vierailija
30/31 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumpasta kotiuduttu.

Siitä tulikin mieleen kun siellä vatsoja ja punnerruksia tein niin ei kai niistä ole haittaa vaikka lihaskuntoharjoituksia teen?

Rupes vaan mietityttää kesken tunnin et onkohan se ihan ok et siellä huhkin?!!! Vatsalihaksiin sattui niin paljon, mutta onko vauvalla kaikki hyvin kuitenkin siinä vieressä?

No tuo seksikin vähän arveluttaa vaikka kuinka sanotaan että seksiä saa harrastaa koko raskauden ajan jos sitä ei erikseen kielletä ja jos se ei satu. Aina sitä vaan miettii ettei nyt vaan pienen pientä mahdollisuuttakaan ole että se olisi huonoksi vaaville. Toivottavasti ei !

Ei ole himoja viime raskaudesta kun ei ole koko raskautta : )

Vielä ei ole mitään ilmentynyt, mutta eiköhän niitä ehdi tulla.

Nyt pitäs lähtee koiruuden kanssa ulos kylmään! Hyi...

Ai niin vimpan raskaustestinkin tein äsken kun aikasemmin olin saanut vain haamuja. Nyt tuli paksu punanen viiva puolessa minuutissa ja nyt uskon et oon raskaana!!!

Soffu+Nuppu rv 5+1

Vierailija
31/31 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salzu, meillä ei ole varaa maksaa yksityisestä lääkärikäynnistä, joten taidan tyytyä odotteleen sitä ekaa neuvolaa ;) Siellähän se sitten selviää.

Mietin tossa vaan, että toisaalta se ois tosi hyvä, jos kunnat tarjoais sen alkuraskauden ultran sitä haluaville, koska nythän ei ennen ekaa neuvolaa (joka siis mullakin vasta rv 11) voi MITENKÄÄN tietää onko masussa elämää vai ei. Ja sydänääniäkään on turha ennen sitä viikkoa 9 mennä kuunteleen dopplerilla...Mutta minkäs teet. Toisaalta ultraaminen on kallista, jolloin ymmärrän, että kunnilla ei ole sitä varaa järjestää. Toisilla kunnilla taas on varaa siihen, että neuvoloissakin on ultrauslaitteet...Esim. meillä pitää käydä kaupunginsairaalassa rakenneultrassa...

Ja sitten Soffille, itsekkin just jumpasta kotiuduin. Aion käydä ja ohjata tunteja niin kauan kuin pystyn. Ja sitten kun ei enää pysty tehdä täysillä, niin vähän löysään. Ei siitä mitään haittaakaan mun mielestä ole, että pitää myös lihakset kunnossa. Toisaalta, jos on hirmu timmissä kunnossa vatsalihakset, niin se voi haitata sitten, kun maha alkaa kasvaa isoksi, koska kohtu ei pääse kasvaan ja lihakset voi revetä (?)...Tai jotain, jostain esikkoa odottaessa luin tai kuulin, että liian timmit vatsalihakset ei oo hyväksi.

Mutta tokihan hyvä yleiskunto on hyväksi - ku on vahvassa kunnossa lihakset, niin on varmasti helpompi olla kun " jaksaa" kantaa vauva painon. Ja toisaalta helpompi ponnistaa, synnytyksessä, kun on vatsalihakset kunnossa, kun jos ei ois...

Tälläsia mietteitä ... Nyt pikapikaa nukkuun.

eggis rv 7+5 (?)