****KESÄKERTTUJEN torstai****
Huomenia vaan kaikille!
Kerrankin ehdin tänne näin aamusta kun on vapaapäivä. Tälle aamulle on jo ehditty tanssimaan ja laulamaan neiti 4veen kanssa. Nyt se pitäis vielä saada jollain konstilla aamupalalle, että sais itekin jotain murua kipeitten rintojen alle...
Ulkona ihanan kirpakka ilma. Kiva kun pääsee vähän ulkoileen päivänvalon aikaankin, kun työaika on tympee 9.30-17.30, niin tahtoo näin talvella olla aina vapaa-aikana niin pimeää.
Eilen olin taas niin myöhään illalla liikkeellä, että taidan uusia tiedusteluni raskauden aikaisista mielihaluista. Eli MITÄ OLETTE HIMOINNEET RASKAUSAIKANA? Ite söin Valion (ja nimenomaan valion) mansikkaeskimoita ja tomaatteja tolkuttomasti ekaa odottaessani. Tässä raskaudessa ei vielä mitään erikoista himoa.
Palailen varmaan vielä päivemmällä:)
Terv Quest955 rv 6+3
Kommentit (31)
Täällä teen lähtöä töihin, vaan ei kyllä yhtään huvittais! Lupasi kaunista pakkaspäivää ja mun pitää olla töissä 10-18, että se siitä päivänvalosta...
Olotila on raskauden suhteen hyvä, ei ole oikeastaan mitään oiretta tälle aamulle. Ruokahaluttomuus mua vaivaa kyllä ihan koko ajan, vaikka olis nälkäkin niin mitään ei tee mieli :/ Tee on ainoa mitä lipitän päivänmittaan mielelläni, en ole muuten mikään tenjuoja, mutta meniskö sitten niiden mielihalujen piikkiin!?
Mielihaluista... Edellisessä raskaudessa mä en kyllä muista olleen mitään erityisiä mielitekoja. Mulle ei tullut pakottavaaa tarvetta saada jotain. Mies kyllä silloin nauroi että nukkuu autonavaimet taskussa jos yöllä pitä lähtä huoltikselle suolakurkun hakuun. Mutta ei sen koskaan tarttenut :) saa nähdä kuinka käy nyt...
Nyt on kyllä pakko saada itsensä liikkeelle, plääh...
Mukavaa päivää Kertuille :)
Helmis 5+6
eilinen päivä oli ihan kauhea :( illalla alkoi mieletön selkä särky...niin ai miks en ottanu särkylääkettä no ...hyvä kysymys...kaippa sitä haluis mahdollisimman vähän niitä napsia. No mutta elossa ollaan vielä ;)
inhottavaa tää odottaminen, 10.11 on seuraava ultra jossa yritetään määrittää taas sitä raskauden kestoa, kun viimekerralla ei näkynyt muuta kuin se " pussi" ...ja sit onki heti seuraavana päivänä eka neuvola.
tästä odottamisesta tulee ihan sama olo kun mikä on ollu siellä ihan raskauden loppuviikoilla kun ei enää malttais odottaa sitä vauvaa syntyväksi, no sitkeesti kai se odoteltava :)
GUEST: aikaisemmissa raskauksissa mulla ollut himona esim. suolakurkut, ja suurin osa hedelmistä ja marjoista. varsinkin nektariinit ja tomaatit. Vaniljajäätelö maistu kans :)hmm..mitäs muita...
sit semmoset hajut/ruuat mitkä sai aikaan kauhean pahoinvoinnin ja ällötyksen:
(olin ennen kaupankassalla ja nämä haistoin jo kilometrinpäästä) foliopussissa olevat grillatut ruuat, tuore yrtit.
sitte ennen tykkäsin sinihomejuustosta ja menin sitten maistamaan grillimakkaraa jossa oli homejuustoa ja valkosipulia mausteena...kyllä meinas oksennus tulla
kirpsakkaa alkutalvenpäivää kaikille :)
krisse ja tytöt -02 ja -04 +masu rv?
Raskauden aikaisista mielihaluista. Mulla ei tule mieleen mitään sellaista, että olis alkanut yhtäkkiä tehdä kauheesti jotain mieli hinnalla millä hyvänsä. Mutta suosikkejani alkuraskaudesta on ollut esim. mannavelli, jossa selvästi maistuu suola. Velliin paloittelen voideltua ruisleipää. Vielä en ole yhtään kertaa mannavelliä tämän raskauden aikana keittänyt, mutta jospa se aika kohta tulee. Vellit oli lapsena herkkujani ja silloinkin paloittelin aina leivän sinne sekaan ;-).
Raskauden edettyä pidemmälle olen tykännyt syödä näkkileipää tai voileipäkeksejä, joissa on päällä paksusti juustoa ja tuorekurkkua. Lisäksi jossain vaiheessa on tullut rahkan mieliteko. Mutta siis mitään pakkomielteisiä nämä mieliteot ei ole olleet.
Eilinen iltapäivä ja ilta meni väsymyksen kourissa. Haukottelin vaan. Toivottavasti sama meno jatkuu tänään! Mä olen niin kiitollinen kaikista mahdollisisita oireista. Lisää vaan, kiitos!
Täytyypä lähteä miettimään, mitä ottaisin aamupalaksi. Hauskaa päivänjatkoa kaikille!
neronja rv5+2
Heips!
täälä sitä keikutaan ja ihmeen vähän on oireita vielä. ehkä tähän pitää olla tyytyväinen.. nyt on menossa 6+6 viikko.Vähän väsymystä ja hiukka etovaa oloa muttei mitään dramaattista tosin tissit on kipeet.. ja nuorempi koira tahtoo maata sylissä pää mahan lähellä .. taitaa tietää molemmat että jotain tapahtuu.. samaa tekee vanhempi jos on pää kipee tai muuten sairastaa...
Mutta jokainen tapaus taitaa olla omanlaisensa *haukottelee* oisin kyllä voinu nukkua vielä lisää.. kumma kun 7 tuntia ei riitä yöuniksi ;oD
vähintään 3 kg appelssiineja päivässä. siis mies rukka oli mun appelsiinikanto juhta.
Neljännen kanssa söin valkoista suklaata tonnitolkulla. ja sen kyllä näki.....
Viidennen ja kuudennen kanssa oon syöny mustia oliveja aivan määräämättömiä määriä. siis ei kauppa reissua ettei olivi purkkia mukaan.
Ja nyt söisin vain voiperunaa siis keitettyäperunaa ja siihen oikeaa voita.. nams..
Ja pahaolo vaan täällä voimistuu, söin tai olin syömättä oli kellonaika mikä tahansa niin yökätyttää ja voimakkaasti plääh.
Täällä jotkut kukkuu jo kaheksan jälkeen - ite kömmin pystyyn vasta lähempänä kymmentä hoippuen ja oksennellen. Miten te onnistutte selviämään noin aikaisin pystyyn? :)
Lpasilla on nyt syysloma ja oon saanu nukkua vähän pitempään. Hirvittää, mitä tapahtuu, kun pitää taas maanataina olla seittemältä pystyssä. Vaikka menisin millon nukkumaan, niin raskauden myötä aamuista on tullu yhtä tuskaa... Kertokaa joku hyvä vinkki, miten selviän tän pahoinvointijakson yli!
Mielihaluista:
Ekaa odottaessa söin Valion mansikkajäätelöä, suolakurkkusalaattia ja Fazerin salmiakkeja. (Ja joskus kaikkea näitä vielä sekaisin! :) ) Ei siis ihme, että paino nousi 19kg.
Kakkosta ootellessa söin Valion mustikkajogurttia ja jäisiä marjoja. Painoakaan ei sitten tullu kuin 8 kg
Kuopusta ootellessa söin Turkinpippureita ja Mynthoneita, mutten himoksi asti. Myös maitorahka jäisillä marjoilla oli gutaa. Ja taaskaan painoa ei tullu kaheksaa enempää.
Nyt popsin Vaasan ruispaloja paljaaltaan vihreitten viinirypäleitten ja porkkanoitten kera. Paljon muu ei sitte maistukaan. Paino on tähän mennessä puonnu oksentamisten takia 2kg, joten taitaa olla ihan " hyvät" mielihalut! :)
Joku kirjoitti jauhelihasta,että ei tee mieli. Mulla on käyny samoin: jauheliha ja nakit yökkäyttää jo ajatuksena ja kanaa en uskalla syödä kovin hyvällä omallatunnolla. Kaupasta saa säilykekeittona Kylmäsen poronliha-keittoa, joten sitä popsin harva se päivä. Alkaa vaan maku jo klyllästyttään. Pinaattikeitto ja kesäkeitto menee kans, mutta nuo lihat on kyllä ongelmallisia...
Onnea, jos jaksoit lukea tämän maratonin tänne asti! :)
M rv 8+0
neiti 4vee leikkii naapurin neitien kans jotain prinsessaleikkejä ja kahden minuutin välein saa olla selvittelemässä niitten riitoja. Välillä tapellaan siitä kuka saa olla prinsessan kissa ja kuka saa olla sen eka pentu... Välillä taas selvitellään kuka on sanonut ketä tyhmäksi ja miksi... Tuolla ne konttaa pihalla lumessa. Oli pakko tulla hetkeksi päästään pahimipia höyryjä pois, ettei nyt ihan ratkee niille karjumaan...Ei kestä!! " Ihania" nämä vapaapäivät!
Ja eikun hernesopan lämmitykseen... vielä kun olis lättyjä ja tuoreita mansikoita & kermavaahtooo... Ja sitten päikkäreille;) Ei sitä muuten jaksa vapaapäivänä nousta ennen kahdeksaa, mutta kun tietää että saa nukkua pari tuntia keskellä päivää niin sen ajatuksen voimalla kestää..
keskusteluun. Mulla on vaan päivässä niin lyhyt tämä " hyvä hetki" että silloin pitää yrittää ehtiä monta asiaa.
Mulla ei ollut ekassa raskaudessa mitään mielitekoja. Mandariineja söin kiloittain siitä yksinkertaisesta syystä, että mikään muu ei mennyt alas. Mutta en mitään siis himoinnu. Nyt olen taas mandariini - vaniljajäätelö -linjalla olosuhteiden pakottamana.
Meidän 2 v tuli eilen mun luokse kun pötkötin sohvalla ja kysyi: äiti, oletko sinä kunnossa? Pieni mies parka joutuu katsomaan minua pötköllään nyt aika paljon...
äitimiia rv 8+5 (numerot onneksi suurenee, vaikka hitaasti!)
Anoppi olut kylässä joten kirjoittelut nollassa ;D
Nyt Anoppi lähti pois ja heti tänne ;)))
Sainpahan päivitetyksi meidän esittelynkin *ahkerana heti*
Mulla ei edelleenkään oikein kunnon oireita. Pieni juttuja tosin selkeesti erilailla. Esim. hajuaisti tarkentunut taas erittäin tarkaksi -> pahathajut haistan herkemmin ja ne tekee inhaa. Ruokahaluttomuus kai myös oire. Nälkä olis muttei mitään tee mieli, varsinaisesti pahaa oloa ei kuitenkaan ole. Mutta jos alkaa heitkottaa ruokaa on saatava heti ja sitä mitä sillä hetkel tekee muka mielei, muuten tulee tosi heikko olo.
Nännit hieman arat muttei isosti. VAtsa turpoo jalkapallon kokoiseksi aina iltaisin ;)
GALLUPPIIN: Esikoista odottaessa mieli teki suklaata, kaikenlaisia ja paljon. Siinä mielessä hassua etten koskaan ole tykännyt suklaasta.
Omenoita söin loppuraskaudesta muovikassillisia ;)
Kuopusta odottaessa ennen plussaa testissä oli hirvea himo punaviiniin. Sitä sitten alkoholittomana lipitin aamupalaksikin kun niin mieli teki ;D
Piimä ja perunamuusi sekä sitruuna tuli myös mukaan hieman myöhemmin.
Nyt kolmannesta ei ole vielä oikeastaan sellaisia selkeää halua tullut. Joka pvä tekee eri juttuja mieli. Mutta ehkä kirsikkatomaatit on ne mitkä uppoo vaik muuten ei mikään uppois. Tosin niihin himo tuli jo alkukesästä, ilman raskautta ;)
Mutta nyt hommiin. MUkavaa torstaita kaikille =)
Mulla tasan 2 viikkoa alkuraskauden ultraan, jes!!
Marieela 5+4
Mulla ei ole vielä mitään ihme himoja ollut. Esikoisen kanssa keltainen jaffa (sokerillinen) oli tosi hyvää, samon hampurilaiset. Sitten aamupalaksi piti saada Alpen myslimuroja. Nyt on välillä tehnty mieli tuota jaffaa, mutta enpä ole ostanut. Itsekin saan välillä miettiä pään puhki, mitä suuhun pistäis. Jotain tarttee huonoon oloon, mutta mitää ei tee mieli.
Mulla on tällä viikolla pahoinvointi selvästi alkanut vasta illalla. Aamulla ja päivällä, varsinkin lounaan jälkeen on ihan ok olo. Mutta nyt olen kahtena iltana joutunut oksentamaan, ja maate pitää laittaa aikaisin. Toisaalta hyvä näin, että jaksaa ja pystyy olemaan töissä, mutta kotihommat jää vähän vähemmälle. Onneksi mies osallistuu esikoisen hoitoon, ja muuhun kotihomiin, vaikka on itsekin aika puhki töistä tullessaan. Jospa tämä olo kohentuis kuukauden päästä..
sokuri 8+3
Miten te onnistutte selviämään noin aikaisin pystyyn? :)
Täällä on ainakin vähän niinkuin pakko herätä joka aamu seitsemältä herättäämään kahta vanhinta kouluun ja eskariin, mut mulla on sellainen helpotus siinä, että kun heidät saan koulukyytiin marssitettua, niin voin vielä kavuta lämpöiseen sänkyyn pariksi tunniksi, kun nuorimmainen nukkuu suurinpiirtein kymmeneen joka aamu... Tai jos pysyttelen hereillä aamun, niin saatan yrittää päikkäreitä ennen koululaisten paluuta... Kummasti auttaa nuo unet olon kanssa. Olen sen huomannutkin, että kun illalla alkaa väsymys todella painaa, niin pahoinvointikin sen mukana... Tänään on vähän paremmalla ololla aamu lähtenyt käyntiin. Välillä se kuvotus hyökkää kimppuun heti kun silmiänsä raottaa.
Ulkona on kivan näköistä, kun on hiukan lunta maassa ja aurinkokin pilkahtelee. Pitäisi pestä se jääkaappi... tiskata tiskit(taas-eilenhän vasta tiskasin urhoollisena)... pestä syksytakit ja vaatteet pois, jotta tulisi tilaa talvivarusteille... etsiä loput talvikengät ja haalarit varaston kätköistä... purkaa metrin korkuista pestyjen pyykkien kasaa hyllyihin...
Kun edes pari näistä saisin hoidettua, olisin itseeni tyytyväinen. Kuinka voi olla aloittaminen niin vaikeaa. Aamulla olisi ollut energiaa laittaa pyykkikone pyörimään, muttei oikein aikaa, enkä viitsinyt jättää syömistäkään yhtään myöhemmäksi. Ekan aamupalan(koululaisten kanssa) jälkeen kipusin sänkyyn ja nyt toisen aamupalan ;-) jälkeen väsyttää taas niin niin armottomasti.
Kirjoitanko liian pitkiä romaaneja tai yleensäkin liian paljon? Olen miettinyt, että tylsistytänkö toiset ja teenkö pinoa turhan pitkäksi höpötyksilläni... Mutta tämä on kyllä niin ihana paikka, kun saa toisten samassa tilanteessa olevien kanssa jutustaa ja vaihtaa kuulumisia. Muuten kun ei asiasta vielä viitsi huudella, ja kukapa jaksaisi joka päivä kuunnella höpötystä siitä kuinka huono olo minulla tänään on. (Mies ei ainakaan jaksa, peräänkuuluttaa positiivisempaa asennetta...)
Iloista päivää kaikille!
Ps. Joudun odottamaan polikäyntiä 11.11. asti... Pitänee soittaa neuvolaan vielä, kun tarttis olla äitiyskorttikin sit mukana, eivät vielä sellasta mulle antaneet...
rv 7+0 (hiljaa hyvä tulee, mukava että on jo uusi viikko alkanut!)
Luulin jo viime viikolla, että _se_ kauheaväsymys oli iskenyt, mutta vasta eilen tajusin että se iskikin vasta nyt. Tuntuu, että mitään ei jaksa, eikä mikään huvita. Ihana olisi vain kömpiä sänkyyn peiton alle ja nukkua-nukkua-nukkua... 24h kuvotus jatkuu myös; koko ajan on kauhea nälkä mutta juuri mikään ei sitten maistu. Suuri saavutus on jos saan syötyä palasen leipää... *huokaa* Syönkin ensimmäisen kerran kunnolla vasta illalla (lämpimän ruuan) ja sitten pitkin iltaa jotain pientä (hedelmiä, leipää).
Raskausaikaisista himoista:
1. raskaudessa (poika) himoitsin nakkeja, ja keksinkin niistä mitä ihmeelliseimpiä ruokia. :) Tosin pahimmillaan nakit piti kyllä syödä raakana ja heti kun kaupasta pääsin autoon...
2. raskaudessa (tyttö) söin oman ja sukulaisten pakastimien mansikka varastot. Mansikat piti olla ehdottomasti vielä hiukan jäisiä, sulaneet mansikat eivät maistuneet.
3. raskaudessa (tyttö) söin päivittäin _vähintään_ 1kg persikoita tai nektariinejä, eli lähikaupasta oli ne aina sitten loppu...
4. raskaudessa (tyttö) söin sitten suunnattomat määrät appelsiinejä ja manderiineja.
Tässä raskaudessa ei mitään himoja ole juuri ollut, ja edellisissäkin raskauksissa nuo himot ovat tulleet esille vasta raskauden puolivälissä. Joten mielenkiinnolla jään odottelemaan mitä tällä kertaa mies meillä selkä vääränä kotiin kaupasta saa kantaa.
Pienokainen 8+0
mullakin vaihtelee lähes päivittäin, oikeestaan hetkittäin. Kun mies tuo kasan kaurahiutale- ja weetabixpaketteja, ei niitä enää seur.pv himoitsekaan... ja niinkuin monet maininneet, saa oikein miettimällä miettiä, mitä voisin/haluaisin syödä. Nyt jo taas toivon, ettei pahoinvointi tästä kauheesti yltyisi. Eilisaamuna labrasta ajaessani melkein itkua väänsin, kun oli niin surkea olo ja ajattelin, et tätä tai pahempaa pitäis jaksaa 3kk! Kai toi nukkuminen ja lepääminen paljon auttaa. Nyt on lapsetkin jo hiukka isompia, ehkä niiden kanssakaan ei niin kova vahtiminen oo. Joinain päivinä kyllä riitelevät kauheesti, silloin ajattelee että antakee armoa... Lumi ehkä saa ne viihtymään paremmin pihallakin. Olisinkohan kauhee laiskimus, jos vielä nukkuisin päikkärit?
Meillä vihdoin hyvin nukuttu yö takana! (esikoinen valvottanut viime aikoina) Ja lievä pahoinvointi/ällötys hiipi myös minun aamuuni, kylläpä tulin onnelliseksi tuosta oireesta :) Kummallista miten huonovointisena voi kuitenkin olla näin hyvä olo. En ole saanut syötyä tänään muuta kun mandariineja ja vesimelonia. Onneksi oli valmista ruokaa tytölle eiliseltä, kun ajattelin myös kammolla tuota jauhelihapaketia tuolla kaapissa, että jos pitäis siitä jotain ruveta tekemään niin pahaa tekis.
Mieliteoista on täällä ollut puhetta; mulla ei oo ollut kovin suuria mielitekoja ensimmäisen raskauden aikana, tosin ruisleipää voimariinilla söin paljon. Ja se oli suuri muutos sinänsä mun aikaisempaan ruokavalioon kun en ollut ennen laittanut mitään rasvaa leivän päälle. Mutta silloin se voimariini tuntui ihan pakolliselta. Ajattelin kyllä tänäänkin, että pitäiskö ostaa voimariinia tuon floran tilalle... jos sitten sais vaikka leivän syötyä.
Masun rasvauksesta oli eilen puhetta.... Minä rasvailin viime rasakudessa mahaani aamuin illoin, mutta syynä siihen oli kuiva/atooppinen ihoni. Rasvana apteekin perusvoiteet. Tuntui, että mahaa kutitti paljon helpommin kun iho venyi. Minulle ei tullut yhtään raskausarpea. En tiedä oliko rasvauksella mitään tekoa sen kanssa, mutta ilman rasvausta en olisi pärjännyt. Eihän siitä rasvaamisesta mitään haittaa ole, jos joku pohtii, että pitäiskö rasvailla, niin siitä vaan, ainakin tuntuu iho paremmalta venyessään.
Nyt lepäilemään kun tytsykin nukkuu.
-Salzu
Tuosta rasvauksesta vielä.
Mä olen aks rasvannu joka raskaudes mahaani + koko kehoa, mutta mulla kans erittäin kuiva iho joten rasvaan myös ilman raskauksia ;)
mulle lääkäärit on kans sanoneet et raskausarpia ei kyllä kykene ehkäisemään koska se on niin ihokudoksesta kiinni. Mutta rasvaamalla ihoa pystyy muuten kosteuttamaan ja venyyhän se ehkä rasvojen voimalla ehkä kireettömämmin.
Mulla ei ole tullut yhtään raskausarpea entisistä raskauksista vaikka mahani on venynyt 72cm aina 104cm asti -> navan kohdalta, tai siitä navan alareunan kohdalta mitattuna ;D
SUMMERSNOW. anna tulla vaan tekstiä. Mua et ainakaan pitkästytä. Musta on hauska lukea kaikkien kirjoituksia. Ehkäpä se antaa lisärohkeutta itsensäkin kirjoitella enemmin ;)
Mukava tietää, ettei tarvitse ryhtyä " hiljaisemmaksi" ... Nyt hiukan oikaisen pitkäkseni, ennenkuin koululaiset tulevat... Menee vähän liikaa aikaa täälläkin, eilisiltana mietin jo, onko minusta tulossa nettiriippuvainen... :-)
Vein äsken tytöt kerhoon, joten hetken aikaa saan olla yksin kotona. Tosin poika tulee tunnin päästä koulusta.
Kateellisena katselen niitten allekirjoituksia, joilla jo yli 8 viikkoa. Voi kun pian pääsis sinne itsekin! Tämä 5+2 on vielä niin mitättömän vähän eikä mitään tiedä vielä tästä raskaudesta. Ultraan vielä se 15 yötä. Kun voiskin hypätä suoraan sinne ja kun sais vielä kaiken lisäksi kuulla, että kaikki on hyvin.
Yritin soittaa äitiysneuvolaan ja kysyä, olisko mulla mahdollisuutta päästä polille ultraan noitten km:jen takia, mutta ei sieltä vastannut kukaan. Polilla se käynti tulis n. 40 e halvemmaksi. Kun kesällä tulin raskaaksi ja menin ekalle neuvolakäynnille, th sanoi, että mulla olis mahdollisuus päästä ylimääräiseen ultraan polille. Sanoin, että eikö rajana ole kolme peräkkäistä km:a. Th soitti polille ja niinhän se lopulta selvisi th:llekin, että kolme peräkkäistä pitää olla. Se ylimääräinen ultra olis ollut rakenneultra, joten jos tuo on se niitten systeemi, niin alkuraskauden ultraa en siis saisi polille. Todennäköisesti siis turha soitella ko. asiasta. Mutta olishan tuo hienoa, jos tämä raskaus tässä normaalisti etenee, että rakenneultran saisin polilla.
Joo, pitäis kai tässä ruveta jotain touhuilemaan. Leivinuunikin pitäis lämmittää. Pakkasta täällä on ollut enimmillään aamulla -7, mutta lunta ei ole vielä yhtään. Kajaanin korkeudella asutaan. Taidamme olla väliinputoajia ;-).
neronja rv5+2
Pakkasta ja lunta, huh, on ihan jouluinen fiilis... ;) Odotan jo innolla joulua. On ihan eri asia viettää sitä nyt, kun on oma pieni poika. Aina ko juhlapyhä on ollut meille tärkeä, mutta nyt vielä tärkeämpi, vaikkei jouluna 7kk poika vielä mitään mistään silleen ymmärräkään... Lunta tippuu nyt paljon katolta ja tömähtää kovaa maahan, niin että itsekin välillä säikyn. Koirat on ihan vauhkoina, kun tömisee, luulevat joka kerran, että joku tulee... :)
Gallupista: Mulla ei ollut mitään ihmeellisiä mielitekoja eikoista odottaessa. mandariinit maistuivat alusta loppuun, mutta ei mun tarvinnut mitään saada nyt ja heti ja paljon ja hinnalla millä hyvänsä. Mulla oli ennemminkin niin päin, että ei lankaan tehnyt mieli tiettyjä ruokia, kuten vaaleaa leipää. Söin sitä suunnilleen ekan kerran vasta synnytyssairaalassa... Nytkään ei ole mitään mielitekoja. No ok, jäätelö maistuu nyt erityisen hyvältä, mutta se varmaan johtuu osittain siitäkin, että se helpottaa kummasti jatkuvasti vellovaa huonoa oloa.
Tuntui hassulta neuvolassa tiistaina, kun terkkari puhui, että tulet huomamaan tämän olevan ihan erilainen raskaus kuin aiempi... Musta nimittäin koko tää aika on tuntunut ihan samalta ja mennyt samaa rataa kuin viime vuonna. Ja olen jatkuvasti tietoinen pikku-masuasukista ja raskausviikoista, vaikka terkkari ja muutama muu sanoivat muuta. Kyllä tää on mulle niin tärkeä juttu, että ihan samalla tavalla ainakin toistaiseksi seuraan tilannetta kuin vuosi sitten... No, tilanne voi muuttua vielä.
Charlotte ja poika 5kk ja rv8+6/9 tasan
Mielihaluista sen verran et esikosta oottaissani ei varsinaista " pakko saada ja heti" ollu. Kinkkuananaspitsoja söin kyllä ja sen piti olla just kotipitsan muut ei ollu hyviä...Mies naureskeliki ku muuttokuormaa keski-suomesta lähettiin pohjosempaan tuomaan nii pitsaa matkaevääks piti hakee..
Nyt sit noita mandariineja menee ja paljon...ja paahtoleipä metvurstilla uusin... Ruisleipää en sais alas millään. Ja mulla kans on jauhelihapaketti kaapissa,mut varmaan pitää mies laittaa se tekemään... ;o)
Neronja:Mä oon luullu aina et meijän perheessä vaan laitetaan mannapuuroon/-velliin leipää,tosin nykyään näkkäriä...Koskaan en oo nähny tai kuullu et joku muukin niin tekee,mut onhan meitä....
Pitäs lähtee ostoksille,eräätki isot juhlat lähiaikona ja varmasti en vaatteita löydä...
Suhmura 8+0
Ihan karsea olo heti aamusta. Vettäkin ku juo niin saa nieleskellä ihan tosissaan, että sen saa alas asti. Ruisleipä on ainut, mikä menee alas. Tuossa just ihmettelen, että mitähän sitä tekis ruuaksi ku on jauheliha kaapissa, mutta kun ei tee sitä sitten yhtikäs yhtään mieli. Pelkkä ajatuskin kuvottaa.. Onhan tämä nyt ihmeellistä, että kolmannessa raskaudessa vasta aloitan tämän oksentamisen?!?
Ja gallupiin vastausta: Mulla oli ekassa raskaudessa himona kans nuo tomaatit. Mä söin niitä kilotolkulla. :) Tokassa teki ihan kamalasti mieli hampurilaisia. Niitä tulikin alkuraskaudesta syötyä aikasta paljon.
Mirju 6+4