Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en käsitä, miksi ihmiset ostavat eineksiä, pakasteita, kuivattuja valmisruokia jne.

Vierailija
23.04.2011 |

Yksi eines, mitä meillä syödään on maksalaatikko. Olen kerran tehnyt sitä itse, eikä lopputulos ollut yhtään niin maukas kuin Saarioisten perinteisessä.

Ja minä määritän eineksen todella laajasti; kaikki maustetut ruokakermat ja "lisää vain liha ja vesi" -tyyppiset kastikkeet jne. ovat todella kaukana hyvästä ruoasta. Mutta joku niitäkin nähtävästi ostaa, kun kauppojen hyllyt tursuavat näitä puolivalmisteita.

Kaikki muu tehdään alusta saakka itse. En ostele mitään herne-maissi-paprika-pusseja, perunasipulisekoituksia saatika valmiiksi maustettuja lihoja. Itse tekemällä saa niin paljon parempaa ja laadukkaampaa!

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin pakkasesta ostan esim. ruusukaalia jota ei saa ympäri vuoden. Oma pakastin ei vedä niin paljoa että kesällä ostaisin kaiken mahdollisen kotimaisena, marjat kyllä aina!

Vierailija
2/23 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huusivat lapset ja taputtivat karvaisia käsiään !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotku käy palkkatöissä ja ostaa varmaan näitä helppouden ja ajanpuutteen vuoksi. Ei mene aikaa esim. keittovihannesten pilkkomiseen ja perunoiden suikaloimiseen jne..

Vierailija
4/23 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työksenne te jotka aina teette kaiken ite? Meidän perheessä on kaksi päällikköä, ei todella keitellä hilloja tai pilkota perunoita viikolla. Viikonloppuisin syödään ravintoloissa tai tehdään ite ruoat, sellaista luxusta.

Vierailija
5/23 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi eines, mitä meillä syödään on maksalaatikko. Olen kerran tehnyt sitä itse, eikä lopputulos ollut yhtään niin maukas kuin Saarioisten perinteisessä. Ja minä määritän eineksen todella laajasti; kaikki maustetut ruokakermat ja "lisää vain liha ja vesi" -tyyppiset kastikkeet jne. ovat todella kaukana hyvästä ruoasta. Mutta joku niitäkin nähtävästi ostaa, kun kauppojen hyllyt tursuavat näitä puolivalmisteita. Kaikki muu tehdään alusta saakka itse. En ostele mitään herne-maissi-paprika-pusseja, perunasipulisekoituksia saatika valmiiksi maustettuja lihoja. Itse tekemällä saa niin paljon parempaa ja laadukkaampaa!

Vierailija
6/23 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikein tykkää mistään ruuasta. Olen siis tosi nirso ja yökin monelle ruualle. Syöminen on mulle suunnilleen samanlainen pakko kuin paskalla käynti. Yritän päästä ruuan laitosta mahdollisimman helpolla. AP:n kaltaiset eivät tätä varmaan voi ymmärtää. Itse en taas käsitä miksi joku ei imetä vähintään vuotta ja käytä kestovaippoja.

Vierailija
7/23 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa huusivat lapset ja taputtivat karvaisia käsiään !

Hienoa hienoa hienoa täälläkin huudetaan. Ihanaa leijonat, ihanaa!

Olet hyvä ihminen ja loistava kokki.

(tämän varmaan halusit kuulla)

Vierailija
8/23 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työksenne te jotka aina teette kaiken ite? Meidän perheessä on kaksi päällikköä, ei todella keitellä hilloja tai pilkota perunoita viikolla. Viikonloppuisin syödään ravintoloissa tai tehdään ite ruoat, sellaista luxusta.

aleta kanaa teurastaa ja kyniä kun pitää saada nopeasti ruokaa. ;)

Vierailija
9/23 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä joillakin on suppea ajatusmaailma. Kuten ap:llä.

Vierailija
10/23 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ykköslöytö oli Apetitin peruna-keittojuures -pakaste. Suoraan pakasteet kattilaan veden kanssa, mausteet ja sitten lopuksi pilkkoo vaikka siskomakkaroita. Aivan ihanan helppo keitto. Ei tarvi alkaa kuorimaan ja pilkkomaan vaan 15 minuutissa on valmista.

Musta taas on järjen vähyyttä olla käyttämättä noita puolivalmisteita, ellei aikaa elämässä ole ylimääräistä. Mä mielummin luen lehtiä, juttelen miehen kanssa, surffaan vaikka av:lla ja ennen kaikkea olen rento äiti kuin vanne kireällä raadan keittiössä. Jos tykkäisin ruuanlaitosta, niin tilanne olisi ihan toinen. Nyt se on välttämätön paha.

Vierailija
11/23 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oikeesti tarkoitin, että tehdään pitkää päivää. Se ny ei liity päällikköyteen mitenkään erityisesti paitsi meillä kahdella :-D

Mua naurattaa toi kanan teurastaminen ja kyniminen. AP:lla on varmaan siihenkin aikaa.

Se päällikkö

Vierailija
12/23 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oikeesti tarkoitin, että tehdään pitkää päivää. Se ny ei liity päällikköyteen mitenkään erityisesti paitsi meillä kahdella :-D Mua naurattaa toi kanan teurastaminen ja kyniminen. AP:lla on varmaan siihenkin aikaa. Se päällikkö

Jos kerran tehdään itse, niin tehdään kunnolla! :)

duunari

Vierailija
13/23 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pakasteita käytän, kuten myös säilykkeitä. Ravintoaineet ovat itse asiassa paikanpäällä heti pakastetuissa kasviksissa usein paremminkin tallella kuin Suomen heviosastoille kuukausien ajassa kärrätyissä.

Vierailija
14/23 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin vaihtelevaa. On tosi hyviä ja tosi huonoja (sekä maultaan että ravinto- ja lisäainesisällöltään)... ja kaikkea siltä väliltä. Ja kun tähän lisätään henkilö- ja perhekohtaiset mieltymykset, niin minusta johtopäätös on, että "einekset" eivät ole yhtenäinen paha, jota tulisi välttää ja halveksia. Meillä niitä käytetään tarpeen ja mielihalujen mukaan, itse asiassa aika paljonkin. Ja terveitä ollaan, ei ole edes allergioita eikä ylivilkkautta :D

Vierailija
15/23 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nimittäin on mielestäni todella pahan makuinen perinneruoka. Mieheni söi sitä joskus, kunnes kerran sai siitä vatsataudin. Hänelle ei juuri koskaan tule mahavaivoja, joten tuo kokemus takasi sen, ettei meillä kukaan enää halua sitä ruokaa.

Muuten kyllä käytämme eineksiä. Ruoanlaitto on aika pitkäpiimäistä puuhaa minusta ja kiehumisen ja kypsymisen odottelu suorastaan ikävystyttävää. En ole mikään gastronomi, vaan ennemmin samantapainen kuin muut vastaajat tässä ketjussa. Ruoka ei ole elämäni tarkoitus eikä suuri nautinto, vaan ennemminkin välttämättömyys hengissä pysymiseen.

Ja kyllä eineksetkin ovat toisinaan ok. Esim. valmis mämmi tai pasha maistuvat minulle, samoin valmis jäätelö kaupan pakastealtaasta.

Vierailija
16/23 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat loppujen lopuksi aika edullinen tapa saada kasviksia ruokavalioon. Käyvät moneen ja variaatioita on sellaisiakin, joita ei oikein tuoreessa muodossa saisi edes mistään ostettua.

Ravintoarvoista pitäisi kuitenkin olla suurimman osan niissä tallella, joten mitä väliä?

Mutta kukin tavallaan. Itse en tykkää ruuanlaitosta ja laitan sitä, mikä on nopeaa ja suht hyvän makuista, ehkä vielä suhteellisen terveellistä. Enkä todellakaan kaipaa muuta, hyvää ruokaa voi mennä syömään ravintolaan, jos sitä silloin tällöin tekee mieli.

Vierailija
17/23 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että en osaa oikeasti tehdä itse, enkä vaivaudu opettelemaan. Kivittäkää toki, APUA!

Vierailija
18/23 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mä osaan neuloa ja vaihtaa autoon renkaat :)

Vierailija
19/23 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapset tulevat itse koulusta kotiin...tai ainakin eläkkeellä. Tai sitten kun minusta ei enää tunnu, että jostain on rimaa laskettava. Olisi kiva kuulla sun parhaat vinkit siihen, kuinka esim.keität perunat kun tulet kotiin kahden alle 3v kanssa n.16.55 ja lapset tarvitsevat ruuan lautaselle n.17. Olet siis tähän aikaan perheen ainoa aikuinen kotona. Itse olen havainnut esim.petunadoselaatikonka valmismuusin käteväksi tällaisessa tilanteessa. Kaupan valmismakaroonilaatikko auttaa myös kummasti silloin kun huvittaa viettää hetki ulkona perheen parissa ja olen laittanut 2 lämmintä ateriaa vuorokaudessa kutennyt loma-aikana.

Vierailija
20/23 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mä osaan neuloa ja vaihtaa autoon renkaat :)

Ja kaiken lisäksi osaan laittaa myös hyvää ruokaa oikeista ainaksista. Eivät nämä ole mitenkään toisensa poissulkevia asioita.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme