Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: kuinka paljon käytät lasten vaatteisiin rahaa kuussa?

Vierailija
23.04.2011 |

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahimmillaan on 500 euroa mennyt kuussa.

Ja kyllä, yksi lapsi vasta talossa :) :) :)

Vierailija
2/35 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saadaan sukulaisilta ja äiteet ostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 lapsi

Vierailija
4/35 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheskään joka kuukausi ei osteta vaatteita, mutta esim. talvivaatteisiin menee helposti 300e ja ylikin jos kaikille kolmelle tarvitsee kengät.

Vierailija
5/35 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kk mennyt 140e vaatteisiin. Viime kk ostin 3 lapselle kengät, en nyt muista paljon niihin meni.

Joka kk en välttämättä osta jotain, ostan sille joka tarvitsee (3 lasta meillä). Silloin kun lapset olivat pieniä, olin ihan hurahtanut lasten vaatteisiin. Nyt se on lähinnä pakkopullaa kun laspet koululaisia ;)

Vierailija
6/35 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kk mennyt 140e vaatteisiin. Viime kk ostin 3 lapselle kengät, en nyt muista paljon niihin meni.

Joka kk en välttämättä osta jotain, ostan sille joka tarvitsee (3 lasta meillä). Silloin kun lapset olivat pieniä, olin ihan hurahtanut lasten vaatteisiin. Nyt se on lähinnä pakkopullaa kun laspet koululaisia ;)

Vierailija
7/35 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että yleensä en osta mitään, mutta sitten saattaa kerralla mennä haalariin+kurahaalariin+hanskoihin+kenkiin+pipoon monta satasta.

Vierailija
8/35 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuodessa menee ehkä 2000 e yhteensä.

Vierailija
9/35 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi lapsi, olen friikki, mutta myyn myös jatkuvasti vaatteita eteenpäin ja se on vähän kuin harrastus : )

Vierailija
10/35 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan paljon kirppareilta ja alesta. Olen opiskelija. Usein menee kyllä koko lapsilisäkin lapsen vaatteisiin :D

Vierailija
11/35 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia yksi.

Vierailija
12/35 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

100e/kk, välillä enemmänkin.

Vierailija
13/35 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 lasta, eikä tällä hetkellä kukaan voi periä toiselta vaatteita (tyttö, kaksospojat, (vahinko)poikavauva)

Vierailija
14/35 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiverrosti lasten kaikkiin hankintoihin menee meillä noin 340 euroa. 2 lasta siis.

Hirveän iso summa menee isomman pojan kenkiin. Esim. talveksi ostin hänelle 400 eurolla talvikenkiä ja nyt olen ostanut 2 välikausikengät, yhteenä 140 euroa ja 1 lenkkarit 100 euroa. Yhdet sandaalit pitää ainakin vielä ostaa.

Rahaa menee vaatteisiin siis aivan huikeasti, mutta myyn ne käytön jälkeen, joka onneksi vähän palauttaa rahoja, mutta ei noista 100 euron kengistäkään saa kuin korkeintaan 20 euroa käytön jälkeen pois.

Vierailija
15/35 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi lapsi, olen friikki, mutta myyn myös jatkuvasti vaatteita eteenpäin ja se on vähän kuin harrastus : )

Hieman paremman omantunnon saan siitä, että todellakin myyn niitä sitten eteenpäin ja ostan myös kirpparilta / huutonetistä.

Vierailija
16/35 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältäen kolmen lapsen ja kahden aikuisen vaatetuksen + kengät + asusteet.

Kirppareilta ostetaan tosi vähän, alennuksia hyödynnän jos kohdalle sattuu.

Säästän kuitit ja pidän kirjanpitoa, summa on säilynyt suht samana jo useamman vuoden.

Vierailija
17/35 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin juuri, että pelkkiin kenkiin menee n. 800-1000€ vuodessa, 3 lasta.

Ulkovaatteisiin mennyt tänä vuonna n. 150€, talvivaatteisiin tulee menemään vielä ainakin saman verran. Sisävaatteita ostan tarpeen mukaan. Summaa en osaa sanoa, ehkä keskimäärin pari kymppiä kuussa.

Lapsi siis 3 joista vasta yksi kouluiässä, kaikki samaa sukupuolta joten aika paljon pystymme kierrättämään varsinkin sisä- ja ulkovaatteita, kenkiä harvemmin. Sadevaatteita olen löytänyt hyvin kirppiksiltä. Alet pyritään hyödyntämään aika kun mahdollista.

Rahaa menee arviolta 1500-2000€ vuodessa riippuen siitä kuinka paljon pitää ostaa ulkovaatteita, ne kun ovat kalliimpia. Sisävaatteet yleensä H&M yms., ulkovaatteissa kosteussuoja pakollinen, kengät hyvälaatuisia merkkikenkiä .

Vierailija
18/35 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen kenkiä sä ostat, kun noin kalliita ovat?

Vierailija
19/35 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiverrosti lasten kaikkiin hankintoihin menee meillä noin 340 euroa. 2 lasta siis. Hirveän iso summa menee isomman pojan kenkiin. Esim. talveksi ostin hänelle 400 eurolla talvikenkiä ja nyt olen ostanut 2 välikausikengät, yhteenä 140 euroa ja 1 lenkkarit 100 euroa. Yhdet sandaalit pitää ainakin vielä ostaa. Rahaa menee vaatteisiin siis aivan huikeasti, mutta myyn ne käytön jälkeen, joka onneksi vähän palauttaa rahoja, mutta ei noista 100 euron kengistäkään saa kuin korkeintaan 20 euroa käytön jälkeen pois.

Vierailija
20/35 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojan 10 v jalka on 43-44 kokoa, mutta leveys on kapea, joten on vaikea löytää kenkiä. On ostettava juuri ne kengät, jotka sopii. Miesten gore-kengät maksaa usein yli satasen. Ei nuo alakoululaiset mitään kumppareita enää käytä, mutta ei niille voi mitään papparaiskenkiäkään ostaa. Meillä aina kutakin kenkää kahdet rinnakkaiskengät, joita käytetään vuoronperään joka toinen päivä, mikä on hyväksi sekä kengille että jaloille, että ne ehtii huoahtaa. Lisäksi ostan myös isän luo varakengät.