Enää en aio nähdä vaivaa mieheni vuoksi
Mieheni on juntti ja törkimys. Ollaan oltu naimisissa pari vuotta ja koko ajan olen huolehtinut itsestäni, meikannut, laittanut hiukset ja pitänyt huolta etten ole kotonakaan mikään seinästä revitty pelle. Laihdutin kakosten syntymän jälkeen, nyt liikakiloja on vielä 5-7, mutta siis olen jo pienentynyt ainakin kaksi vaatekokoa. Ostin uuden pienemmän takin ja esittelin sitä miehelleni, näyttäen samalla vanhaa, säkkinä päälläni roikkuvaa takkia, jolloin miheni sanoi, että miten niin se on iso, ainahan se on tuolta näyttänyt. Saatanan puusilmä odottaa saavansa pillua, mutta ei sitten vastaksi voi edes teeskennellä olevansa herrasmies. Kyllä vaan muut on laihtumiseni huomanneet.
Tästä lähtien piereskelen estotta, enkä kampaa tukkaakaan, kun ei tuo äijä siitä välitä, enkä minä enää edes halua miellyttää tuollaista toista huomioon ottamatonta ääliötä. Illatkin istutaan tuppisuuna tuijottamassa televisoita, mistään ei ikinä keskustella. Ja silti se vissiin odottaa, että sitä rakastetaan ja himoitaan silmät kiiluen. Kuin eläisi kasviksen kanssa. Tietää jo, ettei tarvitsisi kuin pari lausetta vieraalta mieheltä, pientä keskustelua ja meikäläinenhän unohtaisi kotibarbaarinsa heti.
Kommentit (26)
että mieheltä ei saa odottaa kiitosta ja kaunista sanaa, ja että jos mies ei arvosta naista niin se on naisen oma vika koska hän ei varmaankaan sitten arvosta miestä?
Minä ainakin kiitän ja kehun ja arvostan ja takaisin tulee vain kritiikkiä ja halveksuntaa, kuulkaa on niitä sellaisiakin ihmisiä ja minä alan nyt vasta tajuta että se on henkistä väkivaltaa jolla toinen pidetään paikallaan, estetään luulemasta että olisikin ehkä joku ja jotain ja rupeaisi vaikka miettimään että ansaitsee enemmän.
Kerroin muuten juuri että haluan eron.
Toivottavasti teillä ei ole lapsia.
Toivottavasti opit olemaan itse hyvä kumppani, jos itsellesi sellaista haluat.
Vai ovatko olleet samanlaisia jörriköitä teidän tavatessanne ja luulitte, että hänet voi muuttaa? Vai päätittekö jatkaa yhdessä siitä huolimatta että mies on jörrikkä, kun muuten oli/on ihan hyvä mies?
Mieheni oli koko seurusteluajan ihana ja huomaavainen, mutta nyt avioliiton myötä on lopettanut kaikenlaiset huomioon-osoitukset, paitsi " anna mulle tänään pillua" .
Vierailija:
Lisäksi ruoka haukutaan, vaatteet haukutaan, koti haukutaan, sanotaan että mitään et tee, ja itse on lorvake, tyhjäke ja ällöke.