Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Appeni tokaisi kahvipöydässä, että hän ei arvosta nykyajan äitejä ollenkaan!

Vierailija
23.04.2011 |

Olimme kutsunut mieheni vanhemmat ja veljen meille eilen pääsiäistä viettämään. Olin laittanut pöydän koreaksi ja siinä kahvilla ollessamme appiukko alkoi kertomaan kuinka heidän taloyhtiön pihalla yhden perheen äiti ei valvo ollenkaan n. 2 ja 4 vuotiaita lapsiaan.

Lapset kuulemma tuhoavat yhtiön yhteistä omaisuutta; repivät istutuksia ja heittävät ja kaivavat hiekkaa joka paikkaan...

Tokaisi siinä sitten vielä lopuksi, ettei hän ymmärrä ja arvosta nykyajan äitejä olenkaan. Kuinka helpolla nykyään pitäisi päästä kun on kaikenmaailman pesukoneet apuna, mitä ei ennen vanhaan ollut.

Sanoin itse siinä heti vastaan, ettei nyt sovi yleistää yhden esimerkin varjolla koko sukupalvea huonoksi kasvattajiksi, mutta kuulemma voi!

Huoh, tulipa taas kiva mieli! V*ttu, et potuttaa se saakelin narsisti!! Ei ollut ensimmäinen kerta kun tykkää haukkua ja loukata myös minua.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

leveeperse ämmä. Ihan oikeassa appes oli. Valita jossain muualla

Vierailija
22/44 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos ap:lle ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis appesi, jos mulle olis sanonu niin...

Eihän lasten kasvattaminen ole yhtään sen helpompaa nyt kuin 30.v sitten =) Ihan samanlaista, jopa vaikeampaa.. tai ihan varmasti haastavampaa.

(Laajentuva tietotulva (netti jne..) sen tuomat haasteet, huumeet, väkivalta jne..)

Elämä itsessään on helpompaa ihan varmasti. On pyykkikoneet, tiskikoneet, netti jne.. Helpottavat arkea.

Mutta ihan keneltä alan ammattikasvattajalta kysyy niin olemme vanhempina nykyään suurempien haasteiden edessä mitä vanhempamme.

Ja ehkäpä tuo kukkien repimisen ja pienten lasten valvominen ei ole se haastavin osuus.. ;D

Pienestä meni meidän kaikkien vanhempien maine =)

Ärsyttää niin sen ihmisen mustavalkoisuus! Miksi pitääkin sitten mollata kaikkia nykyajan äitejä, olis sen viimeisen lauseen pitänyt omana tietonaan, niin ei olis taas tarvinnut mieltäni pahoittaa...

Paljon muuten kertoo apestani myös se, että poikansa, mieheni sanoo häntä minulle kusipääksi.

Harmi, että on osunut tuollainen appi kohdalle, kun anoppi taasen on todella ihana ihminen! Sääliksi käy, kun hänen täytyy sietää tuollaista rasittavaa narsisti sovinistia.

-ap

Vierailija
24/44 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli hyvin maltillinen, ja se olisi muuttunut aggressiiviseksi jos hän olisi ruvennut luettelemaan sitä mitä kaikkea naisilta nykyään odotetaan ja siten oikein urakalla kumoamaan appensa kommenttia.

Vierailija
25/44 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää jos sä et tehnyt niin :D

Vierailija
26/44 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää jos sä et tehnyt niin :D

Vierailija
27/44 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä valitat leveeperse ämmä. Ihan oikeassa appes oli. Valita jossain muualla

Ei ole kuule mikään pakko lukea!

Ja vähänkö pilaan sun ilos, kun mulla ei olekkaan mikaan leveä perse lällällää! :-D

-ap

Vierailija
28/44 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestäni ap:n kommentti siitä ettei sovi yleistää oli hyvin maltillinen, ja se olisi muuttunut aggressiiviseksi jos hän olisi ruvennut luettelemaan sitä mitä kaikkea naisilta nykyään odotetaan ja siten oikein urakalla kumoamaan appensa kommenttia.

Ei sille appiukolle oikeasti mitään pysty ja kannata ruveta perustelemaan. Se kun saa siitä vaan lisää vettä myllyynsä... Kun on päättänyt olla jotain mieltä jostain, niin hänhän muuten sitten kanssa on!!! Vaikka olis millaiset faktat lyödä pöytään ;-)

Sen verran olen 13 vuodessa oppinut, etten jaksa enää kauheasti vastaan sanoa.

-ap

Vierailija
29/44 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja iso pylly lällällää

Vierailija
30/44 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja iso pylly lällällää

:D

Vierailija
31/44 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukutaan vain toisia ja ollaan kateellisia ja panetellaan selän takana.

Ja kakarat hoidatetaan päiväkodeissa, kun mammat juoksee ottamassa itselleen aikaa.

Ja päivät viettää tietokoneen ääressä ja valittaa, kuinka nykynaisen rooli on niin rasittavaa ja vaativaa nykyään.

Oiiiiiiiii.....

Vierailija
32/44 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukutaan vain toisia ja ollaan kateellisia ja panetellaan selän takana.

Ja kakarat hoidatetaan päiväkodeissa, kun mammat juoksee ottamassa itselleen aikaa.

Ja päivät viettää tietokoneen ääressä ja valittaa, kuinka nykynaisen rooli on niin rasittavaa ja vaativaa nykyään.

Oiiiiiiiii.....

Ja sen kyl huomaa tän keskustelun tasosta ja monenkin muun :D

Vierailija
33/44 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle lasteni pikkulapsiaika oli elämäni helpointa aikaa! Olin 5 vuotta kotona lasten kanssa, meillä oli kodinhoitaja, joka laittoi ruuat, siivosi ja pyykkäsi. Suomessa!

Pitää vain osata järjestää asiansa niin, että voi nauttia elämästään sen sijaan että taistelisi jossain pätkätyöhelvetissä.

Sori, mutta ei elämässä ne "järjestelyt" aina auta...esim. koulutus. Kaikki kun ei ole syntynyt kultalusikka suussa, eikä nainut rahaa!

Kyllä se on vaan fakta, että Suomessa on todella paljon myös akateemisia, varsinkin naisia, pätkätyö loukussa!

-ap, akateeminen pätkätyöläinen

Vierailija
34/44 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle lasteni pikkulapsiaika oli elämäni helpointa aikaa! Olin 5 vuotta kotona lasten kanssa, meillä oli kodinhoitaja, joka laittoi ruuat, siivosi ja pyykkäsi. Suomessa! Pitää vain osata järjestää asiansa niin, että voi nauttia elämästään sen sijaan että taistelisi jossain pätkätyöhelvetissä.

Sori, mutta ei elämässä ne "järjestelyt" aina auta...esim. koulutus. Kaikki kun ei ole syntynyt kultalusikka suussa, eikä nainut rahaa! Kyllä se on vaan fakta, että Suomessa on todella paljon myös akateemisia, varsinkin naisia, pätkätyö loukussa! -ap, akateeminen pätkätyöläinen

osasivat välttää sen opiskelemalla jotain muuta kuin kulttuuriantropologiaa ja kansantiedettä.

Ahkeran ei tarvitse syntyä kultalusikka suussa tai naida rahaa. :-)

Vierailija
35/44 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et argumentoinut faktoilla? Esimerkkejä elävästä elämästä? Appiukon esimerkissä ei muuten ollut esimerkkiä kasvatuksesta vaan sen laiminlyönnistä, joten miksi itse otit kasvatuskortin esiin? Äitiys ei ole synonyymi kasvatukselle.

Ja oikeassahan se appiukko oli: nykyäideillä o käsittämättömän helppoa suhteessa vaikka 30 vuoden takaiseen aikaan. Tiskikoneella tai kuivausrummulla muuten ei ole mitään tekemistä hyvän kasvatuksen kanssa vaan elämän helppouden. Hänen vaimonsa olisi 30v sitten joutunut kahvinpöydän koreaksilaittaakseen tekemään tuplasti enemmän töitä kuin sinä nyt.

mutta ennen vaimot eivät myöskään olleet pois kotoa päivätöissä. Vieneet aamuvarhaisella lapsia tarhaan, töihin, töiden jälkeen alkaa ruoanlaitto jne. Eli kyllä jollain lailla ennen oli PALJON helmpompaa

Vierailija
36/44 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

avattiin vaan ovi ja laitettiin pihalle ja metsiin juoksemaan. naiset keskittyivat talon toihin. siksi lapsiakin kuoli paljon enemman kuin nykyisin. lisaksi oli tavallista etta oli kotiapua tai vahintaan pari sukupolvea auttamassa. ei tarvinnut kaikkeen reveta yksin.

Vierailija
37/44 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on typerä verrata tilannetta joskus ennen ja nyt, maailma on muuttunut ja ihmisten on myös täytynyt muuttua. Lasten kasvattaminen kunnon kansalaiseksi on tänä päivänä huomattavasti haasteellisempaa kun esim 30 vuotta sitten, ulkoiset ärsykkeet ovat valtavia.

Minun korvissani kuulostaa siltä että appesi yritti osoittaa sinulle, kuinka hän ei arvosta sinua lainkaan. Minun ex-appeni oli juuri tuollainen. Itse hän ei osallistunut yhdenkään lapsensa kasvatukseen. Ex-anoppi ja ex-mieheni ovat kertoneet.

Noita vanhoja p#skoja ukkoja on maa pullollaan, älä siitä välitä vaan nouse sen yläpuolella. Onneksi on myös mitä ihanampia appiukkoja, joille ei tulisi mieleenkään arvostella oman lapsenlapsensa äitiä tai tämänpäivän äitejä ylipäätään.

Vierailija
38/44 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

avattiin vaan ovi ja laitettiin pihalle ja metsiin juoksemaan. naiset keskittyivat talon toihin. siksi lapsiakin kuoli paljon enemman kuin nykyisin. lisaksi oli tavallista etta oli kotiapua tai vahintaan pari sukupolvea auttamassa. ei tarvinnut kaikkeen reveta yksin.

eikä päinvastoin

Vierailija
39/44 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomattavasti aikaisemmasta. Nyt tajutaan varhaisen vuorovaikutuksen merkitys lapselle, naisen pitää huolehtia itsestään ja ulkonäöstään, koulutuksestaan ja kodin hoidosta ja sisustamisesta paljon tiukemmin kriteerein kuin aiemmin. Ennen riitti, että syötiin kiinankaalia ja jauhelihakastiketta, nyt pitää osata tehdä paljon vaativampia ja hienompia ruokia, arkenakin.

Työelämän vaativuus ja työmäärä on jotain aivan muuta kuin 80-luvulla tai sitä ennen. Silloisia hanttihommia, joissa pärjäsi vähemmän älykäskin ja jaksava, ei enää ole. Lähes jokaisessa työtehtävässä pitää hallita vähintään tietotekniikkaa ja kielitaitoakin pitää olla.

Suojatyöpaikkojen aika on ohi.

Vierailija
40/44 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten törppöjä vanhempia miehiä olet taas tavannut ja miten joskus ammoin 1900-luvun alussa miehet olivat vielä aikaansaavia eikä tällaisia nössöjä mitä nämä keski-iän ylittäneet miehet nykyisin ovat.

Kyllä silloin käytiin tukkimetsällä ja metsästettiin ruoka kotiin ja rakennettiin talot ja navetat itse (olettaen että appesi ei ole näin tehnyt). Kyllä vaan nämä vanhat ukot pääsevät nykyään helpolla!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä