Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

jouluisten torstai

27.10.2005 |

Aloittelempa tässä aamua.Juuri kun viimeviikolla olo oli niin kovin hyvä,niin nyt ei tarvíkkaan paljoa nukkua.Lonkkia särkee niin mukavasti,että vallan.Muutenkin vauva painaa tosi alas ja mietityttää,jokohan se on laskeutunut.Ei nyt oikein ole mitään mukavaa kirjoteltavaa,niin jätän sen teille muille.Ilma on ainakin ihan huippu eiliseen verrattuna.Ulkoilkaamme!!!!

-rv 34-

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssa kun loppuisi,haluttaisi ulkoillakin...mutta tyttö vietävä kerhoon päivällä ja illalla jumppaankin.Illalla saan auton.

Asioille on mentävä kerhon aikana.Mun veli täyttää tänään 19vee,voi ollappa niin nuori vielä=)

Vauva painaa kans päällä tuonne alas aika ikävästi välillä...mutta kun mahaa katsoo,se on ylhäällä eli ei ole se ainakaan laskeutunut...tulis nyt se aika sinne äitipolille niin tietäis odottaa milloin se on ja sais lastenhoitajan varmana silloin.

MULLA ALKOI NYT JUST ÄITIYSLOMA!!Paljon kivempi sanoa että on äitiyslomalla kuin että sairaslomalla.Muutosta on se että esikoinen(4v) jäi eilen pois hoidosta ja mä taas totuttelen että neiti on mun kanssa kotona ja kohta vauvakin.Uusi aika meille....=)

äitiliini ja vaaveli rv 34+6

Vierailija
2/21 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tulee oikein valitus virttä, lukekaa ken haluaa.

No aluksi positiiviset asiat. Muutto uuteen omakotitaloon viikonloppuna suoritettu, ihanaa vaikkakin vielä tavarat hakee paikkaansa.

Toinen asia viime viikolla alkoi aivan käsittämättömät nivelkivut käsissä, johtuen ehkä turvotuksista. No sain viikonloppuna päivystyksestä siihen Panacodia- auttaa hetkellisesti. Yöt on siis mennyt välillä valvoen välillä nukkuen. No eilen menin sitten lähetteellä sairaalaan nivelkipujen vuoksi. Kas kummaa kiinnittivät huomion rajuihin jalkojen turvotuksiin, jotka jatkuneet jo elokuulta josta olen ollut jo sairaslomallakin sieltä saakka. Neuvolassa on seurattu verenpaineita ja virtsaa viikottain viimeksi viime ttorstaina. Mutta hups heijaa olivat eilen verenpaineet pilvissä ja valkuainen kolmella plussalla. Verenpaineet nyt aamullakin levon jälkeen 162/95, mulla normaalisti n. 132/70. Lapsivettäkin kuulemma niukasti. Joten lähden tästä viemään poikaa mummolle ja sitten äippäpolille saa nähdä jäänkö lepäileen kun eilen jo oisivat sisälle ottaneet mutten vielä jääny.

Pitäkää peukkuja että ei ois mitään pahaa ja pääsisin vielä kotiin kasvattamaan vauvaa, jonka painoarvio oli kyllä jo 2700g.

Hauskaa lumista päivää teille muille, palailen heti kun pääsen kotia.

Liili & " Viivi" 35+0!!!!!!!! Hyvät on jo onneksi viikot jos joutuu synnyttämään....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kävin kurkkaamassa eilisen puolelle, jotta olisiko Minnystä mitään uutta kuulunut - mutta ei...

Mutta Narnia oli saanut sektiopäätöksen; varmaan kyllä helpottavaa, kun ei tarvitse olla epävarmuudessa. Mä en itse enää tiedä, mitä haluaisin. Enimmäkseen aattelen, että ok, yritetään alakautta, jos synnytys käynnistyy itsekseen ja luonnollisesti. Mutta se mitä mulle viimeks kaupattiin, oli käynnistys pikkuhiljaa LA:n paikkeilla, että ei annettaisi mennä yli. Mutta mutta... kun se on just se, että en haluaisi, että kaikki tehdään lääkkeillä käynnistyksestä lähtien. Olen varmaan jankannut tätä ennenkin, että musta on ihan sama leikata samantien, jos ei kerran asiat luonnostaan etene. Ja välillä musta tuntuu siltä, että oon jo nyt niin raihnainen, että haluaisin säästää itseni koko alatiesynnytykseltä. Toisaalta ehkäpä asiat menisivät nyt paremmin ja saisin hyvän synnytyskokemuksen... Mene ja tiedä. Yli kaiken kuitenkin mietin sitä, että vauva kestäisi kokemuksen ja säilyisi hyvässä kunnossa. Viimeksi kuitenkin lopputulos väkisin alakautta kiskotun vauvan kannalta erittäin huono ja emme voineet olla edes samassa sairaalassa, vaan yksin ja erillään toisistamme.

Mutta juu, mun pitäis mennä työpaikalle tyhjentämään mun huone. Mun määräaikaisuus loppuu äitiysloman aikana, joten ei ole tietoa tulevasta. Ja yritän olla sitä miettimättäkin - nyt haluan keskittyä rauhassa lapsiini. Olen ollut niin aikaansaava, että olen hankkinut läksiäiskakutkin suoraan pakastealtaasta; Frödingen marenki-, kinuski- ja prinsessakakkua. Toi prinsessakakku on mun suosikki - aika makeaa kyllä. Eli pukemaan ja liikenteeseen, kivaa päivää kaikille!

Hippomama 33+1

Vierailija
4/21 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin on niin lyhyt pino että voi jopa kommentoida ja muistaa mitä kommentoida:) tai katsotaan kuinka hyvin muistan nytkään...

Liinuski, voihan se hyvin olla et olis vauva laskeutunut! Ja siitä varmasti tulee lisäkipuja. Itsekin eilen mietin että tunkeeko tää jo alaspäin, kun tuli paineentunnetta lantioon ja vihloi ja nipisteli ja kiristeli tuolta alhaalta sisältä sekä mahasta...

Äitiliinille toivotan paranemista flunssasta ja onnea äitiysloman alkamisesta!

Toivottavasti Liili sinulla menee kaikki hyvin! Onhan sulla jo onneks ihan hyvin viikkoja ja painoarviokin oli hyvä, mutta siltihän sitä toivoisi että pienokainen saisi vielä masussa hetken kasvaa.

Hippomamma, en tiedä mikä on sun taustas. Mutta toivotaan että tämä synnytys menisi hyvin. Mä kans mietin et millanenkohan on käynnistys, tai siis kun niistä kuulee niin monenlaisia kokemuksia. Kun siis itsellä se tilanne että menen rv37painoarvioon ja jos on tulossa kovin iso niin kai sitten käynnistellään aiemmin. Jotenkin sitä tosiaan toivoisin että luonnollisesti lähtis käyntiin, mutta toisaalta mä itse mielummin haluan että käynnistettäis kun että leikattais.

Omaa napaa siis tuli tuossa samalla jonkin verran. Eli jonkin verran on ilkeitä nippailuja ja vihlontoja ja välillä menkkajomotusta, muttei sen kummempaa. Selkäkipuni on välillä parempi ja välillä huonompi, riippuen siitä kuinka saan päivän mittaan levättyä.

Esikoisen uhma ottaa välillä kovasti hermoon, lähinnä nukkumiseen liittyen on sitä uhmaa.. Eli yöt saattaa olla tosi levottomia...Ja kun tuntuu et sitä unta tarttis aika paljon, etenkin levollista unta.

Niin ja siis liikkuminen on välillä hankalaa, siis vähänkään reippaammine käveleminen esim, kun alkaa supistelee ja vihloo jne jne. Ja sitä myöten kunto huononee ja kiloja tulee ja turvotus pahenee jne jne...

Huomenna on neuvola, saa nähdä kuinka on taas painoa tullut, huoh.

Ei tällä kertaa muuta. Mukavaa päivänjatkoa!

Oksaska rv 33+2

Vierailija
5/21 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti alkuun on sanottava,että iso KIITOS teille kaikille ihanille ihmisille jotka olette täällä jaksaneet olla huolissaan puolestani. Aihettakin siihen kylläkin oli...

OLinpa siis yön ekks:ssä tarkkailussa,eilen kotiuduin,mutta en kyllä mitenkääs saanut ja jaksanut raahautua koneelle vaikka kävin mielessä. Niin siis menin silloin näytille ja vuoto on voinut olla ihan normaalia,mutta supistukset piirtyivät käyrälle 5min välein ja tekivät todella kipeää! Lääkäri tutki kohdunsuun joka onneksi kiinni ja ultrasi ja vauvalla kaikki hyvin painoa hieman päälle 2kg joten ei olisi annettu vielä syntyä ja jäin siis osastolle. Onnekseni kuitenkin ne supparit siitä sitten rauhoittuivat ja paikat tutkittiin aamulla ja kohdunulkosuu auki ja sisäsuu sormelle auki mikä nyt ei välttämättä merkitse vielä yhtään mitään. Miun pitää lähteä välittömästi näytille jos alkaa tulla uudestaan kipeitä suppareita. Melko varmoja ollaan jo,että meille ei tule jouluvauvaa vaan marrasvauva.

Nyt olis neljäs päivä tarkistus äitipolilla (jos ei sitä ennen tarvitse mennä) ja sitten saattaa olla,että pieni yritetään kääntää ja/tai sovitaan jo valmiiksi sektio päivä kun sanoivat,että leikkaus tehdään mieluummin niin ettei paikat ole jo ehtineet alkaa aukeamaan. Ja sehän tässä on tavallaan jo alkanut tapahtua.

Uskomatonta ajatella,että jos silloin 4pvä käännetään ja synnytys lähteekin siitä sitten käyntiin niin meillä voi olla käärö jo ensi kuun alussa =o USKOMATONTA!!!

Nyt olen sitten lepäilemässä kotona ja en saisi tuota esikoista edes nostella =( Olo on jotenkin surkea, tuntuu jotenkin että on taakkana muille kun ei voi itse hoitaa omaa lastaan vaan on mahdollisesti turvauduttava ulkopuoliseen hoitajaan sukulaisten lisäksi...

Pitäisi osata ajatella,että se on vaan tän tulokkaan parhaaksi,mutta välillä tulee ajateltua muutakin.

Täällä siis kaikki hyvin ja vielä kerran kiitos jokaiselle teille!

Äitiliini on yrittänyt mesenkin kautta huudella.

Minny ja masu vielä yhdessä kasassa *35*

Vierailija
6/21 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

On outo olo, eilisillasta jo. siis sellainen levoton jännä olotila. ei oikeen pysty keskittymään mihinkään jne. en osaa selittää.

Vauva tuntuu kyllä voivan hyvin, ainakin pyllistelee tosi lahjakkaasti!

menin eilen kymmeneltä nukkumaan ja heräsin vessaan vasta viideltä, tuli kyllä pissat niin hirveellä paineella, että piti jo hetken miettiä tyhjenikö joku muukin kun pissarakko..Tuntui vauvakin muka niin hyvin masusta....Eipä tuolta ainakaan mitään lorise joten eiköhän vauvalla ole uintinesteet tallella!

Eilen tosiaan kävin jouluostoksilla ja löytyihän sieltä muutama lahjakin jo lapsille. Kun saisi ittensä hillittyä lahja-asioissa, tahtoo aina kertyä niin mahoton läjä ja kun niitä tulee vielä mummuilta ja papoilta ja kummeilta yms..

Ostin itelleni imetysliivitkin ja sanon vaan, että en ole kuunaan omistanut c-kupin liivejä mutta nyt on!! silloin kun olen hoikimmillani(milloinhan se aika taas koittaa????koskaan?) niin A-kuppi riittää ihan mainiosti. mutta jospa näistä tankeista tälläkertaa tulisi vaikka maitoakin riittävästi! toivoa sopii. Ainakin aion ihan tosissani yrittää, jo ihan ihrojenikin tähden, jospa nekin edes vähän häipyisi imetyksen myötä. mutta katellaan kuinka ämmän käy!

laitoin eilen lappuhaalarit kauppaan, viimesissä napeissa jo mennään, kävellessä mahtuu ihan ok mutta autossa kun istuu niin meinaa ahdistaa. taisi ahdistaa vauvaakin, alkoi toissaan riehumaan ja tuntui, että tulee mahasta läpi! Mitenhän venyvä tuo kohtu onkaan kun aamullakin tuntui, että potkii kyliluiden päälle! Kun tuossa makoilin ja mietin jaksanko vielä raahautua ylös puuron keittoon..

omat kengät ei mahdu jalkaan, kintut on kun norsulla. onneksi on yhdet tädiltä saadut neliykköset mokkanilkkurit jotka normaalisti pyörii jalassa mutta nyt on oikeenkin hyvät!!

Jo vain, Liili lienee mennyt jo mutta onnea toivottelisin matkaan minäkin!!

Minnystä odotan viestiä tietysti kanssa. Onneksi meidän ei tarvii kovasti huolissamme odotella kun viikkoja on molemmilla jo kivasti. Vaikkeihan tietysti voi ihan olankohautuksella suhtautua, saisihan ne pienet vielä hetken masussa kasvaa!

Nyt taas ruuan laittoon, palaillaan!!

lahja rv 32+6

Vierailija
7/21 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liilille tsemppiä ja toivotaan että vielä palaat.Mun kaverin tyttö syntyi 35+5 viikolla aikanaan ja oli 2,7 kg ja kaikki meni hyvin.

Minny???Nyt on messenger kiinni hänellä eli offlinetilassa.Kunpa pian kuulisimme jotain.mä teen jo ruokaa että ehditään syödä ennen kerhoa.mulla viiltäviä kipuja vasemmalla vatsassa mutta ei suppareita.

Vierailija
8/21 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa kuulla susta,en huomannut että olit vasta kirjoittanut.Sitä todella on ollut huolissaan ja mietin tänäkin aamuna mitä sulle kuuluu.Nyt vain koitat levätä,vaikka pieni lapsi kun on,se hiukka vaikeaa...on tämä jännää aikaa kyllä...Nyt sitten seuraavaksi jännitän Liilin puolesta...ja samalla mietin omaa olotilaa...vahtaan muuten paperiin aika tiiviisti vessareissuilla=)

mutta palaan taas...

Vierailija
9/21 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottelen kovasti paljon peukutuksia ja toivon,että palaat vielä yhdessä koossa joukkoomme!

Äitiliini:kiitos kaunis sanoistasi. Paranemisia sinne päin ja toivottavasti supparit spysyvätkin poissa!!!!

Vierailija
10/21 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mukava kuulla Minny että kaikki ok! Tiedän että on helpommin sanottu kuin tehty toi lepääminen pienen kanssa, mutta tsemppiä!!!!!

Ja Liilille (menikö edes sinnepäin tuo nikki, RaDe vaivaa...) myös tsemppiä!!!

Tänä aamuna sitten herättiin taas kahdeksan aikaan poraamiseen. Kiva kuitenkin tietää että tekevät jotain tuon putkirempan edistymisen eteen; pariin päivään kun tuntuu ettei ole mitään tapahtunut!

Tänään mennään kirjottamaan siis kauppasopimus tästä meidän myytävästä asunnosta!!! Täytynee sen kunniaksi mennä vaikka rossoon syömään, namskis! *kuolaa jo ajatuksestakin*

Sitten kai täytynee aloitella tän rojumäärän kersimista. Olen päättänyt yrittää ainakin todella olla tiukkana kaiken " ylimääräisen" suhteen. Onneksi uudessa on edes jonkinmoinen sisävarasto, joka tästä on kokonaan puuttunut. Samoin mua risoo kun tavaroille ei ole omia paikkojaan, vaan on epämääräisiä rojuja sillä-sun-täällä. Ja neliöitä kun on muutenkin vähän... Menipäs taas asuntoasiaksi..

En taas tiedä että mitenpäin tämä tulokas tuolla on. Eilen illalla tuli taas mojovia iskuja suoraan tonne alas. Mieskin " katto vähän kieroon" kun ilveilin omiani tuossa sohvalla. Muuten kyllä tuntuu olevan tuo poikittain oleminen lempiasento! Sepä vasta onkin mukavaa, kun mammalla ei tunnu olevan silloin missään asennossa hyvä olla. =/

Lumileikit kutsuvat...

Uni rv 32+5

Vierailija
11/21 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin tsempitystä Liilille ja Minnylle.. Toivottavasti vauvat ei ihan vielä syntyisi, mutta toisaalta kyllähän ne on jo sen verran isoja tapauksia että selviävät hyvin. Tuleekohan teille ensimmäiset " joulu" vauvat. :) En muista mitä muuta mun piti kommentoida..aivot ihan kohmeessa. Johtuneeko pakkasesta.. :)

Ajatus ei nyt oikeen kulje taas. On vähän hoopo olo kun tuli nukuttua tällä kertaa oikein makoisasti ja pitkään. Toissayönä muutaman tunnin välein heräsin ja supisteli ja muutenkin ei uni maittanut. Joku mainitsi vihlonnasta alamassussa ja täällä myöskin koettu samaa vihlontaa ja inhaa pistelyä. Oon aikasta 100% varma että se on vauvan pää, se ku on nuppi alas päin ja monesti kun vihloo ja laitan käden ihan alamassulle, tuntuu vauvan pään liikahdukset. Eli se siellä aiheuttaa ikävää tunnetta.

Just söin mannapuuroa.. :) Oli niin armoton nälkä ettei olis muuten aamu lähtenytkään käyntiin ollenkaan. Tänään olis tarkotus leipoa reippaasti korvapuusteja. Oon ottanut sen tämän päivän asiaksi, joten siitä ei nyt voi luistaa. Mieskin tulee kuitenkin iltasella kahville, ja odottaa näkevänsä tuoretta pullaa. Ei siis tuoteta pettymystä. ;) *heh heh* Tosin saa nähdä ehtiikö se lähteä mihinkään.. :( Appivanhemmat lähti reissuun ja päävastuu hommista lankesi oikeastaan miehen niskoille.. ja oma automme on edelleen mäsänä, sitä pitäis koettaa korjailla hyvinkin ahkeraan. Lähteäpäs siinä sitten synnyttämään jos auto on vielä silloin toimintakyvytön.. :o/ Hirvittää oikein. Että hommaa siis silläkin riittää. Onneksi se viime yön oli armollinen ja nukkui mun vieressä täällä uudella asunnolla. Sillä kai mullekin uni maistui niin makeasti! Aina kun havahduin yöllä, oli mies tuhisemassa vieressä ja heti tuli uni uudestaan. Jep jep.

Mutta aamutoimet ja kauppaan, sitten leivotaan. :) *slurps*

Quarra ja tirriäinen rv34+1 *huh heijaa*

Vierailija
12/21 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minny: Ihan ekaksi olen paljon peukutellut sulle täältä, onneksi vielä ei kuitenkaan pieni halunnut maailmaan. Ja ajatellut paljon sun tilannetta. Hyvä juttu, että pieni jaksoi pysyä vielä kannettavana masussa. Pidän vieläkin peukkuja jatko pystyssä ;)

Itse heräilin jo puol seitsämän ja ei enää uni tullut... Pikkunen pisti taas mellakan pystyyn. Yhdeksän aikoihin, varmaan venytteli hurjasti tai jotain, kun aina ensin pisti tonne ala vatsaan ja sitten ilmestyi jalka mahan sisältä pinnalle ja hurja työntö. Tuntu, että maha repee. Toisti kerran toisensa perään. Ja mie ulisin kivusta. No sitten masussa rauhotuttiin ja nukahdin kymmeneltä uudestaan. Heräsin tunti sitten.

Tsemppiä meille kaikille, että vauvelit pysyisivät vielä jonkun aikaa masuissa! :)

Tuli vähän kiirus lopun kanssa

Kikero ja pikkuinen kaveri :)

Vierailija
13/21 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Auringon tyttärelle ja Kärylle: kiva, että muitakin pirkanmaalaisia täältä löytyy. Itse olen aikalailla tuore asukas täälläpäin ja meinaa välillä kulttuurishokki-iskeä:)

Tänään olisi tarkoitus lähteä viikonlopuksi noin 350 km päähän synnyinseudulle kyläilemään. Huh, saattaahan olla autossa istumista vaikkei mahani suuren suuri ole, mutta itselleni sitäkin tukalamman olon tuova.. Taitaa olla viimeisiä autoreissuja ennen vauvan syntymää, toivottavasti ajokeli olisi kohtuullinen ja matka sujuisi hyvin.

Vauva on poikittain, joten sf-mittani on teihin muihin verrattuna pieni. En kuitenkaan ole tästä enää huolissani, sillä muutenkin olen kahdessa aiemmassa raskaudessani ollut pienimahainen ja tuskin nytkään mikään jättivauva on tulossa.

Tuli muuten mieleen, kun eilen moni mainitsi siitä, että liki tuntemattomat kommentoivat mahan suuruutta siis " että onpa iso maha" . Itse kyllä kieltämättä jo huolestuin jossakin vaiheessa kommenteista " onpa pieni maha" tai niinkuin eräs työkaverini totesi, että " viikko sitten kun kuulin olevasi raskaana, luulin että olit vasta saanut tietää olevasi raskaana" (ja viikkoja oli jo 24...) No, nyt en siis enää ole huolinut vatsan koosta, sillä oman painon kehitys jne. ovat ihan aikataulussa.

Hauska lukea Minnystä ja hienoa, että asiat ok. Sinulla on jo hyvät viikot (mielestäni) ja vauvakin jo hyvän kokoinen, jos vaikka pikkuinen päättäisi syntyä. Toki mitä lähemmäksi la:ta menee - aina sen parempi. Pikkukakkoseni odotuksessa lapsivedet menivät osittain tasan 35 viikolla millä käsittääkseni Minnykin nyt olet. Mulla siis se vesi meni osittain, jossakin kalvojen yläosassa oli reikä, josta sitä aina tuli ja taas kehittyi uutta ja taasen vettä tuli... Tulehdusriskin takia, aloitettiin käynnistely. Neiti sitten syntyi vasta käynnistelyn tuloksena rv 36+2. Pikkuinen oli kooltaan n. 2700g ja tehon kautta koukattiin (hengitysvaikeuksia), mutta siitäpä se kasvu sitten alkoi. Tuon 8-9 päivää kestäneen synnytyksen käynnistelyn koin aikalailla fyysisesti kuluttavaksi. Sitten kun synnytys todenteolla käynnistyi, se oli aikalailla rajua menoa se. Toivottavasti kukaan ei nyt pahastu vaikka näitä näin kommentoin. Itsekullakin nämä asiat voivat mennä omalla tavallaan ja toisella voi olla, että kokee nämä jutut toisin..

Esikoinen oli perätilassa ja puski odotusajan loppuajasta kylkiluihin. Hänenkin synnytys käynnistyi lapsiveden menolle rv 36+3. Esikoinen syntyi sektiolla. Molemmat synnytystavat on siis koettu. Esikoista olisi ollut tarkoitus kääntää rv 36 mutta onneksi ei ehditty siihen. Molemmilla lapsillani on ollut napanuora aikalailla lyhyt ja esikoisen syntymän jälkeen lääkäri totesi, että kääntöyritys ei olisi todennäköisesti onnistunut ja olisi saattanut tulla jotakin komplikaatioita. Toivotaan siis, että pikkukolmonen kääntyy reilusti raivotarjontaan tuosta poikittaisesta asennosta->syntyy alakautta tai sitten on ihan rehellisesti perätilassa ja leikataan (en suostu kääntöyritykseen ja perätilasynnytys onkin mahdoton ahtaan lantion takia).

Kylläpä tuli nyt omaa napaa ja sitä ärsyttävää ed. raskauksien muistelua, joka taitaa olla kaikkien jo äitien pahe:)

Minä toivottelen jo hyvää viikonloppua, vaikka tosin varmaan koneella käyn tuollakin mummolassa. Lepäilkää ja nauttikaa olostanne (oli se sitten kuinka tukala:)!

t.Vipeka rv 31+4

Vierailija
14/21 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vipeka: Me ollaan keväällä muutettu Helsingistä tänne maaseudulle:) Ostettiin omakotitalo ja ollaan viihdytty tosi hyvin.Mitä nyt menny totutellessa ajatukseen että arkisin erikoisliikkeet menee kiinni klo17 ja lauantaisin klo13.Ja paikallisliikenteen puutuminen.Hesassa pääsi bussilla ym joka paikkaan.Tämän takia meille on tulossa kakkos auto! Jee,ehkä ens viiko lopulla saan autoni.On tullu jo Suomeen mutta odottaa jotain virallista jotain.Mutta sitte helpottaa tänki mamman menot.Meillä mies on ollu nyt tosi vähä töissä joten olen saanu auton käyttöön.Mutta nyt miehelläkin alkaa työt lisääntymään.

Mulla on muuten koko raskauden ollu tosi löysää valkovuotoa.Tuntuu että housuun lirahtaa päivittäin jotain pientä.Vasta nyt näillä viikoilla olen alkanu pelkäämään jos se onki lapsivettä.

Huomaako nuevolatäti käsikopelolla jos lapsivesi on vähäinen?

voi vitsi...mies huutelee mesessä.pakko jatkaa myöhemmin ni saan vaihdettua ajatuksia mussun kaa:)

Vierailija
15/21 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin tietty kovasti lykkyä tykö Liilille ja huojentuneet terveiset Minnyllekin: Onneksi tosiaan teillä viikkoja sen verran kasassa, ettei mitään suuria vaaroja ole. Näin ainakin lääkäri snoi mulle tiistaina, kun kävin liäskontrollissa kypsyneiden ja osin auenneiden paikkojeni takia. Onneksi tilanne oli pysynyt ennallaan, mutta kun lääkäri kuuli, että alaselkä-menkkakipusupistuksiakin on hivenen tullut, tuumasi hän, että kovasti olisi kuukausi levättävä: jos pääsis noille teidän viikoille, niin syytä kovaan huoleen ei enää olisi. Tsemppiä vainen!

Sitten tähän hauskaan ja outoon ilmiöön: naksahtelevatko teidän mahat? tästä on joskus ollut puhetta, mutta en ole sen tarkemmin asiaan paneutunut, kun esikoisella ei naksunut ikinä. EIlen poikaa nukuttaessani tämä ykis polkkasi sisälläni hurjasti ja pari-kolme kertaa kuului hiljaisessa huoneessa soinnikas, kova naksahdus. Ensin säikähdin ja tsiigailin, valuuko jo lapsivesi rööristä vuolaana, vaan ei se sitä ollut. Jotkut ovat puhuneet, että vauva se siellä pingottelee ja päästelee sikiökalvoaan, joku toinen väittää lapsen nivelten naksuvan (tuntuu kyllä hiukan oudolle, noin kova naksahdus niin pienistä ja vielä hentoisista ja taipuisista nivelistä).

Pakko maksaa hiukan laskuja, siihen ne tämä ihmisen rahat menevätkin, joten mitään joululahjoja en ole juuri voinut ostella, saati,e ttä olisi voimia ja fyysisiä edellytyksiä kierrellä. JA poika kun vielä inhoaa kaupassakäyntiä, ellei se ole lähi-Prisma...

Nauttikaa auringosta!

Vitanova rv 31

Vierailija
16/21 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdinpa minakin taas kirjoittelemaan on niin hypatty etta ei ehdi koneelle mika on ihan hyvakin valilla, no eipa tass ehtinyt olla kun yhden paivan tauko. Kavin kuitenkin lukemassa eiliset kuulumiset ja minunkin puolesta tsemppia Liilille (koita lepailla) ja Minnylle:)))

Mina olen nukkunut pari viime yota suht hyvin paitsi jalkojen kutinaan herasin mutta auttoi kun kavi jaakylmalla vedella huuhtelemassa ja sitten takaisin sankyyn nukkuun. Voikun voi yksi tavallinen asiakin olla ihanaa siis kun saa nukuttua kunnolla.

Melkein kaikki puhuu supistuksista ja " kivuista" ja mina en tieda mistaan mitaan ei ole kylla kertaakaan ollut kivuliaita supistuksia, taitaa taman mamma menna sitten reislusti yli lasketun ajan. Mulla on varmaan viimeksi supitellut kunnolla silloin joskus rv20+ kun olin toissa. No ehtiihan noita viela kai tulla. Onko muita joilla ei ole paljon mitaan etukateissupisteluja ennen niita kunnon synnytys supisteluja vai tuleeko niita aina etukateen ???(Kysyy kokematon)

Suomessa nuo saat vaan kylmenee ja taalla lampenee ihan liian kuumaa alkaa olla minulle. Alkaa paikat oleen turvoksissa siis kadet ja jalat. Pakko lahtea viikonloppuna ostaan ilmastinti asuntoon kun alkaa sisalampotilat huiteleen liian ylhaalla. Taalla ei sitten tunnu yhtaan joululta siis kaupat on taalla jo taynna joulujuttuja mutta eihan voi olla joulu tulossa kun lampotilat huitelee 25-30 valilla siis mun jakeluun ei taalla mene etta joulu on tulossa. Meille tulee muutenkin varmaan aika erilainen joulu en meinaa joulua edes paljon tanne laittaa(ja suomessa kun olen rakastan joulua koristeita ja kaikkea joluun liittyvaa). Ehka Ikesta haen pipareita ja glogia ja sitten jos leipoisi pullaa siina sitten meidan joulu. No onneksi noita ehtii suomessa viela viettaa eihan taa oo kun yksi joulu(lohduttaa itseaan) ei taalla nuo joluvalotkaan nayta miltaan kun paivat vaan pitenee ja on valoisaa siis kaikki pain vastoin kuin suomessa.

No kaikille jouluille hyvaa torstaita

Annora ja Maha-asukki rv 33

Vierailija
17/21 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ANNORA: Kyselit supistuksista.Esikoista odottaessa ei ollut yhtään ennakoivaa supistusta.Vatsa vaan meni välillä kovaksi.Synnytyskin käynnistyi lapsiveden menolla päivää ennen laskettua aikaa että ei se välttämättä tarkoita että menee yli jos ei supistuksia ole.

Sain ennustaja ellin ennustuksen ja sinänsä se oli ihan " mieleinen" kun tämä tulokas syntyisi jo 3.12.=) tosin ne 4 seuraavaa lasta kuulosti taas aika paljolta.Tulisi sitten kuusi lasta yhteensä 15v.aikana.madam mamma ennusti 5 lasta 10 vuoteen=) Miten ihmeessä ne meistä povaa noin suurta perhettä=)

Täällä on olo ollut aika hyvä ja olen jopa liikkunutkin enemmän kuin vähään aikaan.Kyllä tuo lumi piristää kun tulee valoisempaa.

Ruoka ja etenkin herkut on koko ajan mielessä!Mistä sitä löytyisi vielä itsekuria? Päässä vaan pyörii " jos et vähennä sokereiden ja rasvojen käyttöä tulee lapsesta 5kg!" Kyllä ne neuvolatädit on sitten ihania....

rvko 31+4

Vierailija
18/21 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain äsken ylläkerrasta esikoisen äitiyspakkauslaatikosta pieniä vaatteita ja sydän oikein pompahti kun tajusin että voih, pääsen pian taas käyttämään noita pikkuruisia vaatteita!!! Muistan kuinka kyyneleet valuivat viimeeksi kun niitä pois laitoin :.) Ajattelin että tuleekohan meille vielä lapsia.... Niin ne asiat vain joskus järjestyy..ja nyt sitten pieni sisarus on tulossa!!

Esikoiselle äiti osti H&M:ltä kokoa 50 sairaalapuvun ja arvatkaapa menikö se päälle?? Heh, jäbä oli 52 cm ja 4280 g.. elikäs nyt sitten en osta pieniä vaatteita ollenkaan kun tiedän että jos sen kokoinen taas tulee niin 56 on aluksi sopiva ja sitten 60/62.

Oletteko muuten pakanneet jo sairaalakassit? Mä ajattelin laittaa kuntoon, eihän sitä ikinä tiedä milloin tulee lähtö.

Olen siivonnut vähän tänään ja ihan mukava fiilis muutenkin ollut.. nää päivät on näköjään tällaisia että välillä on ok olo ja välillä ei.

t. beal rv 31+5

Vierailija
19/21 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä äitipolireissu takana ja kaikki lapset kovassa kuumeessa kotona:( Nyt itellänikin kuumetta ja tosi väsyny olo. Paljon on taas palstalla tapahtunu, kun en oo pariin päivään kerinny lukemaan tai kirjottamaan. Ei enää pysy matkassa mukana. No itelläni sitten jälleen hb oli laskenu, ja verenpaineet pahasti koholla. Vauvelit ei kamalasti jaksa kasvaa, johtuu lievästä hapenpuutteesta jota toi liian alhanen hb aiheuttaa. Nyt oli arvio sellaset aika tasan 2000g. Sain sitten ajan 14.11 ä-polille ja kovasti lääkäri oli sitä mieltä että käynistellään silloin, ellei mitään itestään oo siihen mennessä tapahtunu. Meille iski siitä sitten miehen kanssa paniikki ja kiire, joten sännättiin lastentarvikeostoksille. Huh...mukaan lähti kaukaloista lähtien kaikki tarvittava. Sain sen kauan haaveilemani ammehoitopöydän..ja unelma kaksostenrattaat:) Eipä siihenkään tarvikkeiden hommaamiseen tarvittu sitten muuta ku lääkärin käynistys uhakukset. Ei sitten jääny synnytyksen jälkeen enää nää hankinnat. Nyt on kyllä pakko vaan tälleen pikaseen kirjottaa ja mennä keittelemään teetä. Sen verran pääkoppa on tiltissä. Yrittäkäähän pysyä te muut terveenä.

lilla79& vimpulat 34+1

Vierailija
20/21 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä vielä tänään tulin tänne,mulla PITI olla ENSI VIIKOLLA ELI 36 VIIKOLLA äitipolilla synnytystapa-arvio ja viimeinen lääkäri mutta se on vasta

14.11 rask.viikolla 38,siis en tajua!Silloin vasta saan kuulla onko se sektio ja mikä tilanne alapäässä ym.Mun mielestä myöhään mutta olishan se pitänyt arvata?!?

Saa nähdä ehdinkö ees sinne,höh.

Piti vaan paasata.Nyt supistaa....

ja meinasin pyörtyö tänään ja oksentaa,tuli niin kamalan huono olo kun kävelin tytön kanssa kerhosta kotiin,aivan kamalaa.Se mennyt ohi mutta jestas kun on maha kivikovana.

jaaritteleva ja ihmettelevä äitiliini rv 34+6 edelleen kera uhmaikäkiukuttelevan tytön=/