Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kivulias ovis

17.07.2007 |

Täällä varmaan tiedetään ovisjutut kaikkein parhaiten ;)

Onkohan syytä huolestua, kun kuopuksen syntymän jälkeen mulla ovikset on muuttuneet kivuliaiksi..? Muutama päivä ennen ovista kohtu tuntuu tosi aralta (tuntuu esim. lantionpohjan lihaksia supistaessa ikävältä) ja ilmeisesti sinä päivänä kun ovis sitten on, toinen puoli alavatsasta on kipeä, joinakin kuukausina vois melkein sanoa, että tuntuu ku puukolla väännettäisiin... Ei onneksi ihan joka kerta, mutta välillä. Kipeää tekee jokatapauksessa melkein aina. Mulla ei menkatkaan ole niin kipeet kuin ovulaatio! Ovislimat olen pongannut samaan aikaan näiden kipujen kanssa joka kerta ja aina ne tulee samaan aikaan kuukaudesta.

Onko kellään kokemusta/parempaa tietoa pitäskö käydä gynellä vai onks tää nyt sit vaan taas tätä. Molempien lasten syntymän jälkeen mulla on hormonitoiminta aiheuttannut aina erilaisia oireita, esim. ennen esikoisen saamista en tosiaan tiennyt mikä on PMS - nyt tiedän ja puoli sukua tietää kans ;D jne... Menkat on tulleet suht säännöllisesti jo puoli vuotta, päivällä tai parilla voi heittää, kierto tosin on pidentynyt entisestä ja vuoto samoten... *plaah* muuten ei mitään outoa kk-kierrossa (kuten edellisellä kerralla kun esikoisen jälkeen, ennen kun aloin kuopusta vartoomaan, menkat tuli 3 vuoden aikana vissiin 4 kertaa...)

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös ollut kivulias ovis ensimmäisen lapsen syntymän jälkeen. Just kuten kuvailit, alkuun kohdunseutu tuntuu aralta, sit toinen puoli on kipeä. Monesti ollut niin kipeä, ettei ole kärsinyt edes kävellä kunnolla! Mulla tuo kovin kipu on kestänyt yleensä vain muutaman tunnin.

Itse en ole ollut kivuista huolissani. Joskus kysyin sairaanhoitajaystävältäni, niin hänkin sanoi, että ei syytä huoleen. Tietty jos kovasti vaivaa mieltä, niin kannattaa kysyä gyneltä :) Itselläni nuo kivut on kyllä helpottaneet raskautumista, kun on tarkkaan tiennyt, milloin ovis on ;) Tosin kummallakin kerralla olin oviksen aikaan niin kipeä, että meinasi jäädä touhuilut sikseen...

Vierailija
2/2 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli kivulias ovis. Lääkäristäkin siitä kysyin ja käski syksyllä tarkempiin tutkimuksiin. Lääkärin mielestä ovis ei saisi olla kivuliaampi kuin menkat.

Sitten mulla tuli ihan hirveän kivulias ovis, olin todella kipeä ja sen jälkeen huomasin olevani raskaana :o) muuta neuvoa en osaa antaa kuin että käy ihmeessä lääkärissä jos ovis on kivuliaampi kuin menkat.

Niiloakseli

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla