jos näet lapsesi putoavan virtaavaan jokeen,hyppäätkö perään etsimään?
Kommentit (34)
Soittaisin varmaan kännykällä apua ja juoksisin rannnalla joen reunaa pitkin seuraten lasta.
Uimataidoton lapsi vajoaa veden varaan jouduttuaan pohjaan kuin kivi, uimataidoton aikuinen saataa onnistuakin kellumaan hetken suurempien keuhkojen ja tehokkaampien räpiköintien takia. Lisäksi valtaosa lapsista vetää välittömästi vettä henkeen pudottuaan ja pelästyttyään.
niin kylmää, että se kangistaa konkarinkin hetkessä.
Osaan kuitenkin uida.
Enemmän siitä perään hypäämisestä hyötyä varmasti olisi kuin jäädä jonottamaan hätäkeskukseen.
Osaan uida kohtuullisen hyvin. Mutta tällaiset keväisen pauhaavat kylmät joet saisivat kyllä miettimään kaksi kertaa.
en osaa sanoa mitä tekisin. olen aika pelkuri, en ainakaan sillalta varmaan uskaltaisi hypätä ja jos hyoppäisin hukkuisin varmaan itse ennen lasta, kun en osaa sukeltaa ja lapset sukeltaa paremmin..
PAITSI jos olisi tilanne että lapsi menisi jään alle. Silloin "luovuttaisin" varmaan heti ja soittaisin ensimmäisenä apua.
hyppäävän äidinkin, vaikka kuinka olisi hyvä uimari. Mikäli lapsi ei kellu virrassa, ei sitä sieltä elävänä ylös taida saada. Ikävä kyllä.
heti perään, niin en voisi elää itseni kanssa, jos lapsi kuolisi. Ja toisaalta, jos itse kuolisin, niin kuolisinpahan ainakin yrittäessäni pelastaa maailman tärkeintä
niin en ehdoin tahdoin heitäkään äidittömäksi jättäisi. Virtaavaan veteen ei ole oikein pointtia hypätä. Kannattaisi kenties juosta alajuoksulle ja toivoa, että lapsi jää kiinni johonkin notkelmaan, josta saisi napattua lapsen rantaan ja toivottavasti elvytettyä.
Eli pelastusyrityksestäni tulisi vain lisää surua, sillä kaksi muuta lasta menettäisi äitinsä sisaruksen lisäksi. Soittaisin siis apua ja huutaisin jos vaikka lähellä olisi joku muu joka uskaltaisi ja osaisi auttaa.
Minä en osaa uida ja me hukkuisimme molemmat, jos hyppäisin perään. Rannalta yrittäisin onkia.
Virtaavan veden voiman tiedän. Siinä ei hyväkään uimataito riitä.
näkyvistä, siinä oli joku kuoppa. Lamaannuin, menin paniikkiin ja huusin vaan kamalasti.
Ei hukkumistilannetta voi kuvitella. Koskaan ei tiedä kuinka tosipaikan tullen tulee toimimaan.
Osaan kyllä uida. Mutta varmaan hyppäisin vaikken osaisikaan, tuntuu että se olisi refleksi.
ja hyppäisin perään. Tosin siinä varmaan kyllä ei olisi väliä osaako uida tai sukeltaa. Virtaus voi olla hyvällekin uimarille liikaa.