=MAALISMUSSUKAT TORSTAITA=
Kommentit (25)
[color=deepskyblue] Onneksi mies vaihtoi eilen talvirenkaat autoon, nyt aamulla on nimittäin pakkasta. Voi olla vähän liukasta...
Eilen oli taas vaihteeksi oikein kiukku-päivä, tänään on jo kaikki paremmin. Nukuin eilen hyvin, se varmasti auttoi.
- Minä en kans malttaisi odottaa maaliskuuhun! Mutta kyllä aika menee tosi nopeesti. Kohtahan sitä voisi jo mennä vaikka vaunut ostamaan! Vuodenvaihteen jälkeen ajateltiin laittaa vauvalle huone kuntoon, maalata seinät ja ostaa kalusteet, kivaa!
- Äitiysloma mulla alkaisi helmikuun ensimmäinen päivä, ja ihan sinne asti olisi tarkoitus olla töissä. Toimistohommia teen.
Milloin muilla on seuraava neuvola? Mulla on vajaan parin viikon päästä, sillon vissiin katellaan niitä Kelan lappusia... Ihan jo nyt kauhistuttaa, mulla menee kaikki jutut aina pieleen Kelan kanssa...
NapNap+Mörökölli rv21+1 [/color]
Ja nyt katsomaan sähköpostista, onko tullut lisää masukuvia...
Kylläpä on kylmä aamu täällä pohjoisessa. Pakkasta on n. -15. Lunta ei ole vielä paljon maassa.
Mulla on seuraava neuvolakäynti 7.11 ja silloin täytetään ne Kelan laput. Viikon verran on nyt ollut noita ns. liitoskipuja alavatsalla. Kohtu on aika alhaalla ja sekin painaa alapäätä. Liikkuminen on tosi vaikeaa eikä istumisestakaan tahdo tulla mitään. Todennäköisesti joudun kärsimään näistä kivuista raskauden loppuun asti. Tosi inhottavaa kun ei voi käydä edes kävelylenkillä. Mulla on 4- ja 5- vuotiaat lapset ja niiden kanssa olen juuri ja juuri pystynyt käymään puistossa. Edellisissä raskauksissa ei ollut mitään tällaisia kipuja.
Olen nyt rv 21+1
Eilen käytiin neuvolassa ja oli tosi nuori sijainen, varmaan 20-vuotias. Se vakkari kun on yli 40v. Ihan mukava tuo oli paitsi lopussa sanoi sit kun ei tajuttu alkaa lähtemään, että " ens kerralla sit jatkatte Tarjan kanssa" =D Olin vaan niin hämillään kun nyt ei mennyt kuin max.30min ku vakkarin kanssa on mennyt melkein 1h joka kerta.
Selvis sit syykin miks oon viimeisen viikon ollut niin väsynyt: hemoglobiini oli laskenut 104 (viimeksi 130) ja verenpainekin oli 104/56. Aloitan nyt sit syömään rautatabletteja. Miehen piti käydä ostaa eilen illalla sen jälkeen kun olin mennyt nukkumaan, mutta eihän se sit ollut käynyt kun oli löytänyt purkin omia VANHOJA rautatabletteja. Otin purkin töihin ja ajattelin tuoremehun kanssa ottaa, mut ihmettelin näyttääpäs vanhalta purkilta ja oli puoliks syötykin. Katsoin sit parasta ennen käyttöpäivän niin v.2004!!!! Aaaarrrghh... soitin sille vihaisena, et luuleeko se et mä noita vanhoja syön? No ei auta kun itse mennä apteekkiin töiden jälkeen. Olin niin turhautunut kun oon tosi väsynyt ja sen takia kiukkunen ja sit olin odottanut, et ihanaa aamulla saa sit vihdoin helpotusta oloon, mut ei =(
Tuntuu et mikään ei nyt vaan suju... töissäkin minuutit tuntuu tunnilta... vali vali ja sit sekin et vauvan sydänääniä kuunnellessa katoin dopplerin lukemia koko ajan ja oli 150-158 ja sit se tyttö merkkas korttiin 145!! Höh... no nyt yritän rauhoittua ja ajatella positiivisemmin =D
Ihmettelit eilen kuinka jo rv 21+4 saan täyttää äitiyspakkaushakemuksen.
--> Se laittoi siihen paperiin päivämääräksi 29.10 eli silloin on tasan 22vkoa. En vielä siis täyttänyt niitä. Ajattelin jos viikonloppuna jaksais täyttää ne ja ensi viikolla sit vien ne kelaan.
Olipas muuten liukasta aamulla. Kun nousin ratikasta pois niin meinasin liukastua. Onneks en kaatunut =/ Heti sitä rupes miettii masua, et ei kai siellä kaikki kunnos ku niin äkkiliikkeen joutu tekee, mut ihan tyytyväisenä asukki nyt liikkuu. Ainiin mun sf-mitta oli 18cm eli keskikäyrällä mennään.
Mitäs ne Galuuppi aiheet olikaan... Hmmm...
-En ole nähnyt vaiva unia eikä ole ollut kire saada vauvaa vielä syliin, meillä kun tuo just 1v täyttänyt tyttönen pitää päivät kiireisinä. Tuntuu vielä vauvalle kun ei kävele, kovttaa vaan:)
-töissä eli siis hoitovapaalla olen äippäloman alkuun asti (haen alkamaan muutamaa päivää aiemmin, 18.1.) kotona olen ollut ensin työttömänä ja sitten äippälomalla ja hoitovapaaalla heinakuusta 2004. Vielä ei ole aika käynyt pitkäksi (paitsi silloin kun odotti että esikoinen syntyis niin olis jotain tekemistaä).
N82: Hyvä että kävi sen lapun kanssa noin, ettei tarvitse taas kuukautta odottaa! Kyllä ne täidt näköjään osaa fiksujakin olla. Meidän täti ei tohon suostunut kun sitä kysyin, sanoi että pitää olla se 154 päivää enne lapun täyttämista. Siksi mulla onkin enuvola nyt jo tänään vajaa 3 viikkoa edellisestä. No seuraavakint aitaa tulla nopeesti kun lääkäri on 25 viikon tuntumassa:) Katotaan mihin täti sen antaa:) (tää on kyllä tänään varatäti kun oma on lomalla, tämä kylläantaa ajan mihin pyydän kun on sellainen " hiljainen -kyllä-äiti -tyyppi" . Ikää täällä tädillä on kuitenkin jo 40.
Nyt pakko mennä aamupalalle kun on sika nälkä... Neuvola onkin sitten 14.30 ja sieltä suoraan kelaan viemään papereita ja Tapiolaan viemään vaukuutuksen varaushakemusta:)
-Santtu ja VAlttu 22+1
Olipas ihanaa nukkua pitkään, syödä aamupala rauhassa ja siirtyä koneelle lukemaan tämän viikon keskusteluja. Otin tänään vapaapäivän, kun on tullut viime aikoina tehtyä niin pitkiä & kiireisiä työpäiviä. Lisäks mulla on tänään keskellä päivää hammaslääkäri, joten eipähän tarvitse seikkailla bussilla edestakaisin (työpaikka melko kaukana). Teen tavallista ma-pe työviikkoa, joten nämä keskellä viikkoa olevat vapaapäivät on aika harvinaista herkkua. Täytyykin nyt kiirehtiä ottamaan tästä kaikki irti - Käydä kaupalla, nauttia talven ensilumista jne.
LYYTIKKI, kuten jo rv:n perusteella laskeskelit, meillä sattuu LA samlle päivälle, eli 18.3. Saas nähdä kumman napero putkahtaa maailmaan ensiksi. Täytyykin käydä lisäämässä meidän perheen tiedot tuonne maaliskuun synnyttäjien listaan.
Mulla on yleensäkin melko vilkas unimaailma, joten olen ehtinyt nähdä useita unia meidän " pamperosta" . Ultrassa ei sukupuolta kysytty, mutta unessa olen jo sukupuolen nähnyt... eli sen perusteella olisi tyttö tulossa. En kyllä yleensä näe mitään enneunia, joten pelkastään unen perusteella en uskaltaisi lähteä veikkaamaan. Ja lisäksi olen nähdyt unta raskauden loppuajasta - Mulla on siinä niin iso maha, etten enää pääse liikkeelle. Toivottavasti ainakaan se ei ole enneuni! ;)
Äitiyslomalle ajattelin jäädä silloin 30 päivää ennen LA:ta. Mutta mulla on viikon talviloma käyttämättä, jonka pidän siihen alkuun. Eli töistä jään pois helmikuun alussa. Odotan kyllä kovasti, että pääsee jäämään kotiin ja laittamaan lastenhuonetta, kutomaan villatöppöstä jne. Mutta eniten sitä tietysti odottaa vauvan syntymää.
Vähän kyllä jännitää miten elämä tulee muuttumaan uuden perheenjäsenen myötä. Meidän lähisuku ja lapsuuden ystävät asuvat n.400-600 km päässä, joten apua ei aina ole ihan helposti saatavilla. Mutta uskon kyllä että me pärjätään :) Onneksi joitakin opiskelukavereita ym. asuu pääkaupunkiseudulla, joten heistä saa ainakin juttu/kahvi seuraa. Teillä joilla on jo useampia lapsia, miten pärjäilitte alkuajat ensimmäisen kanssa? Ja oliko teillä lastenhoitoapua lähellä?
No, nyt täytyy lähteä ulkoilemaan ennen kuin lumet sulaa. Ehdin vielä kävellä pienen lenkin ennen hammaslääkärille menoa.
Terkuin,
Appeltsiini ja Pampero rv. 19+5
Hei,
Kirjoittelin tänne muutama päivä sitten huoliani vauvan liikkeistä. No, ultra oli tänään ja siellähän se beibe polskutteli oikein vilkkaasti. Eli mitään hätää ei ole. Oli vain sellaisessa asennossa, että liikettä ei tunne yhtään. Raskausviikkoja on nyt siis 18 + 5.
Ilmoitin myös sitten samalla esimiehelleni tulevasta äitiyslomasta. Vähän oli hiljaista poikaa toisessa päässä (aloitin uudessa työpaikassa kesällä ja nyt siis on vasta juuri koeaika ummessa) ja sitten tuli kommentti, " niin, nämähän on tietysti niitä asioita, jotka tulisi aina huomioida henkilöitä valittaessa" . Eli mitenkään kamalan positiivisena uutista ei otettu. No, pääasia että on nyt kerrottu.
Ei muuta kuin hyvää päivänjatkoa maalismussukoille.
Tuli tossa mieleen kalenteria selatessa etteä ei taunnut se sun neuvola täti katsoa kalenteria kun laittoi päivämääräksi lauantain päiväpäärän. Ethän sä ole voinut neuvolassa launataina käydä... Toivottavasti eivät ole kelassa kamalan tarkkoja ton suhteen. Sun kun pitäisi aikasintaan saada se lappu neuvolasta vasta maanantaina 31.10. No pidän peukkuja etteivät huomaa että on lauantain päivämäärä.
En itsekään ajatellut/tajunnut tota asiaa. Voi kökkö. Saa nähdä kuin nyt sit käy...
Mulla alkaa tää luminen syysloma kääntyä loppupuolelle ja voin ihan rehellisesti sanoa että en oo tehny yhtikäs mitään järkevää/tehokasta. Otin loman kerrankin ihan lomana ja levon kannnalta ja olo onkin oikein hyvä :)
Eilen meillä oli neuvola ja uus täti. Tässä kaupungissa kun tehsään kaikenmaailman säästöjä just sosiaalipuolella niin meidän vakkaritäti siirrettiin kouluterkkariks ja saatii siis uus tätsy. Vähän jänskätti et millanen se on, mut onneks oikein kiva ja ammattitaitonen. Ehkä vähän " hissukka" , mut eihän kaikki voi olla tällasia höpöttäjiä kun minä :) Mä sain myös sen Kelan lapun, ja todistuksen raskauden kestosta siihen liitteeks. Sitte kun oon sen täyttäny niin ne pitää lähettää palkanlaskijan kautta Kelaan. Joten se menee sitte tonne ens viikkoon kun laitan ne sisäsellä postilla.
Muuten kaikki arvot yms. oli oikein kohillaan ja terkkarikin sano, että näytän oikein hyvin voivalta ja reippaalta. Painoa on tullu ed. käyntiin verrattuna reilu 200g viikossa, mikä kuulemma on ihanne arvo. Ja oon siitä kyllä tyytyväinen koska en ollu mikään " barbie" ennen raskautta ja vähän oon pelänny että paisun kun pullataikina. Onneks on tuo hauva joka pitää liikkeessä.
Sitte viikolla 28 joudun siihen ällöttävään sokerirasituskokeeseen koska painoindeksi ennen raskautta oli just yli sen " sallitun" eli 25:n. Ja vaikka pissanäytteissä sokeri on koko ajan ollu negatiivinen niin silti se pitää tehä.. On kuulemma pahaa se litku mitä siellä pitää juoda pari litraa. Onko kellään kokemuksia?
Joku (sori kun en muista kuka) puhu, et hemppa oli laskenu alas. Mulla kanssa se humahti 103:een ja oon kohta syöny paketillisen (50tbl./1 päivässä) OBSIDAN-merkkistä rautaa. Terkkari suositteli niitä, kun ne imeytyy suoraan paksusuolesta ja on siks tehokkaita. Mun serkku kyllä ainakin sano, että ne pisti sen mahan ihan sekasin, mutta ite en oo huomannu mitään muuta kun että ne todella tehoaa hyvin. Nyt eilen hemoglobiini oli 138 ja terkkari sano, että ei haittaa vaikka en ihan joka ilta enää ottaiskaan sitä " nappia" kun noin hyvin on noussu. Mä otin aluks samalla C-vitamiinia lisäks kun se edistää raudan imeytymistä. Ainut miinus noissa rautatableteissa on että ne on pahan makusia. Vaikka yritän kuinka nopeesti nielasta ja juoda vettä päälle niin se ehtii jo sulaa kielelle ja yök... ;)
Mutta nyt taidan vähän alkaa siivoilemaan, vaikka lomalla pitäiski vaan köllötellä, mut pitää hyödyntää raikas pakkasilma ja viedä petivaatteet tuulettumaan.
Aurinkoista torstaita kaikille!
Kati ja Nestori -rv22+1
Otin tänään itseäni niskasta kiinni ja kävin esikoisen vanhat vaatteet läpi. Harmi että olen antanut kaikki pienimmät vaatteet kiertoon. No toivotaan että nytkin saisin kakuilta käytettyjä edes jonkin verran.
Kaveri sai aamulla pienen pojan. Kyllä tuli kateellinen olo ja maaliskuu tuntuu tosi kaukaiselta. Kamullakin olisi laskettuaika ollut vasta 16.11. Jos vaikka pääsis huomenna vaavia kattomaan.... Vaarallista päästää mua sairaalaan joka on täynnä vauveleita... Voin vaikka ottaa matkamuistoksi yhden.
Lilli-Putti on tänään ollut vähän hiljaisempi, mutta muutamat muksautukset olen saanut. Jos joku ei eilen huomannut niin kävin laittamassa irciin muutaman masukuvan. Taustalla on Jessican ihanan siisti huone... En jaksanu raivata sitä kun vasta illalla.
http://irc-galleria.net/archive.php?nick=katjuska10
Joku kysyi vuotavista rinnoista??? Olikohan eilen? Mulla ainakin esikoisen kanssa vuosi todella aikaisin ja lakanat olivat joka aamu ihan koppuraiset. Nyt puristaessa tulee teelusikallinen " maitoa" ja joskus iltaisin särkee sen verran että on pakko puristaa ne vähätkin pois. Muuten ei vielä vuoda mutta enköhän tuonkin riesan vielä itselleni saa. Esikoista en imettänyt kauaa kun ei suostunut rinnalla olemaan ja silti vielä ennen uudestaan raskaaksi tuloa sain maitoa puristettua Aikaa oli kuitenkin edellisestä imetyksestä yli 2 vuotta. Onko muilla ollut samanlaisia kokemuksia?
Palailen taas myöhemmin!
Kati, Jessica ja Lilli-Putti
[color=deepskyblue] Palaveri on ohi ja syömässä käyty. Vielä reilu tunnin verran kun jaksaisi töissä olla, sitten olisi työpäivä täysi. Palaverissa mietittiin vähän mulle sijaista äitiysloman ajaksi. Kyseltiin, että kuinka kauan näillä näkymin meinaan olla poissa...
Mulla ei ole vielä liitoskipuja tuntunut. Koskas niitä rupee tuntumaan ja millaisia ne on? Varmaan tuntuvat vähän myöhemmin ensimmäistä odotttavilla...?
Mulla ei viime neuvolakäynnillä hemoglobiinia mitattu, varmaan ens käynnillä sitten katotaan sekin. Onko teillä muilla se katottu ihan automaattisesti, vai oletteko te sitä pyytäneet? [/color]
Sitte viikolla 28 joudun siihen ällöttävään sokerirasituskokeeseen koska painoindeksi ennen raskautta oli just yli sen " sallitun" eli 25:n. Ja vaikka pissanäytteissä sokeri on koko ajan ollu negatiivinen niin silti se pitää tehä.. On kuulemma pahaa se litku mitä siellä pitää juoda pari litraa. Onko kellään kokemuksia?
olin viime raskaudessa eikä se juoma niin kauheeta ollut. Kuin kokista ilman happoja eikä sitä ollut kuin puol litraa. Joudun myös nyt juuri tuon painoindeksin takia rv 26-27. Aika heikko olo siitä tuli kun 12h syömättä ja sit siellä labrassa menee se pari-kolme tuntia. Kannattaa pyytää että pääsee pitkälleen jonnekkin. Itse meinasin viimeksi pyörtyä. on se vaan niin sokerista - yökki ;) Mut ei kauheeta :)
ihan ensin tuosta sokerirasituksesta: kävin esikoista odottaessa sokerirasitustestissä ja kyllähän se aika siellä terveyskeskuksessa meni vaikka alussa olikin aika huono olo, mulla oli ongelmia saada juotua se sokerilitku kun tyhjään mahaan pitää sellanen määrä kiskasta.....nyt olis sitten taas varmaan edessä tuo sama testi vaikka neuvolassa ei siitä ole vielä mitään puhuttu, mutta saa nyt nähdä mulla kun ei viimeksikään ollut mitään häikkää noissa arvoissa vaan olivat terveydenhoitajan mukaan tosi hyvät ja nyt olisi taas siro vauva tulossa, kun eikös sen rasituksen idea ole siinä, että katsotaan, että ne sokeriarvot on hyvät jotta vauva ei kasva liian isoksi tms.?
liitoskivuista: juuri eilen huomasin tuossa illalla, että taitaa täälläkin liitoskivut vaivata, illalla särki niin ilkeästi...en edes heti tajunnut, että oli kyse noista vaivoista kun esikoisesta kunnon liitoskivut alkoi vasta ihan viimesillä viikoilla....
seuraava neuvola on n.kolmen viikon päästä jos muistan oikein ja sitten olisikon vuorossa ne kelan lappujen täyttämiset, tällä kertaa otetaankin sitten rahana tuo avustus kun esikoisen pakkauksesta on kaikki vaatteet säästössä ja niin siistejä vielä, että käyttöä toiselle pakkaukselle ei ole...
mutta nyt viemään esikoista pihalle jos tuo sais vaikka purettua tuon ylimääräisen energiansa tuonne lumihankeen;)
-jiggy ja pikkuheppu rv20+4-
Ihan pakko oli tulla nopsasti kommentoimaa noita katjuskan masukuvia. Ihanan iso masu sulla :) Mä oon sua n. viikon edellä ja ei mun oma ole vielä noin kauniin pyöreä. Välillä oikeen harmittaa kun tuntuu että se ei kasva ollenkaan. Tosin oon varma, että sitte loppumetreillä valitan, kun ison masun kanssa on niin hankalaa yms, :)
Mutta nyt taas muihin hommiin. Käyn aina välillä täällä heilumassa :)
Vihdoin oli tänään se kauan odotettu (ja vähän pelattykin) rakenneultra. Onneksi eilen aika varmasti tunsin Papun liikehtivän masussa, joten sen puolesta oli vähän rauhallisemmalla mielellä. Masussa kaikki oli kuitenkin onneksi hyvin. Vähän kätilö säikäytteli sydäntä tutkiessa, kun ei meinannut löytää eteiskammioita. Mutta löytyivät ne sitten sieltä onneksi toisen kätilön tultua myös katsomaan. Puuh! Sukupuoltakin tiedustelimme, mutta ihan varmuutta ei tullut. Enemmän veikkaili kuitenkin tyttöä ja tyttö-fiilishän mullakin on ollut. Seikin selvisi, miksi liikkeet ovat vasta nyt alkaneet tuntumaan eli kuten epäilinkin, istukka on etuseinässä vaimentamassa. Kovasti Papu ultrauksen aikana potki ja sätki, joten eiköhän ne kohta ala tuntumaan mullekin paremmin. Raskausviikkoja ultran mukaan olisi jo 20+, mutta ei muuttanut pvm kun eroa oli vähemmän kuin 10 pv. Kaikinpuolin siis positiivinen aamupäivä :)
Joku kyseli unista. Mä olen viime aikoina synnyttänyt kaverin ja omaa pientä keskosta. Kaveri kyllä ihan oikeastikin joutuu sen tekemään huomenissa (viikkoja 26+) ja sen takia tässä on stressattu koko suvun voimin jo jonkin aikaa. Toivottavasti kaikki menee hyvin!!!!
Äitiysloma mulla alkaa joskus helmikuun puolessa välissä ja sinne saakka olen hoitovapaalla. Tosikoinen kun on juuri täyttämässä vuoden. Meilläkään ei sukua kovin lähellä ole, mutta onneksi molemmat isovanhemmat ovat jo eläkkeellä. Tosikoisen syntymän jälkeen mies oli harmillisen paljon työmatkoilla ja silloin mun äiti oli aika paljon täällä apuna. Onneksi, koska se alku oli aika kaoottinen kaikkine valvomisine ja sairasteluineen. Ei sitä silloin tajunnut, mutta jälkikäteen olen miettinyt, kuinka väsynyt itse asiassa olinkaan... Mielenkiintoista nähdä meneekö tämän kolmosen kanssa yhtään helpommin. Toivottavasti en ole ainakaan koko ajan kipeä kuten tosikoisen ollessa pieni!
Sokerirasituksesta ovat myös mulle neuvolassa vihjailleet (tosikoinen iso vauva (4.5kg)). Mä en vain ole aivan vakuuttunut, mitä hyötyä mulle sillä tiedolla on. Jos jo nyt syön mahd. terveellisesti ja teen kaikkeni asian eteen, niin mitä muuta sitä voi (tavoitteena todellakin pienempi vaavi)? Sen ainakin sanon, etten jaksa sitä jankutusta niistä ruoka-asioista kuunnella, ei lankea laisinkaan otolliseen maaperään täällä. Katsoo nyt, se on kuitenkin vapaaehtoinen se testi.
Vastarannan kiiski Maalispapu rv 19+1
PS. Rautaa pitää luullakseni syödä jonkin aikaa ennenkuin arvot lähtevät nousuun...
[color=green]jälleen oon itse vasta nyt ip:n puolella täällä.. neuvolalekuri käski eilen hiljentämään tahtia, mutta tuntuu että tämä ja ens viikko vielä aika hurjia. täytyy ottaa taukoja ja päikkäreitä ja muuta sellaista. kävin vieläö aamulla viemässä labraan pissanäytteen, katsotaan huomenna saako kokeista sitten tuloksia.
eilen mulla oli siis ylimääräinen neuvola ja lääkäri (oli muuten neuvolan puolella tuuraaja), seuraava varsinainen oma neuvola on parin viikon päästä. saan silloin kelan paperit mukaan.
meillä ei hemppaa mitata automaattisesti. aloitin kyllä neuvolan kehoituksesta syömään rautaa tällä viikolla, arvot mitataan sitten seuraavalla käyntikerralla.
tänään oli pari uutta kyssäriä:
* yhden vauvaunen oon vasta nähnyt ja siinä jätin vauvan nukkumaan ilman itkuhälytintä ulos. ajattelin unessa monta kertaa että pitäisi mennä kurkkaamaan mutta tekemistä oli niin paljon että jäi. sitten kun pääsin unessa kopalle oli huuto kamala ja ihmisiä ympärillä hyssyttelemässä.. kääk, unessa tuli ihan fiilis että oonpa huono äiti.. no, ostoslistalle siis itkuhälyttimet;) muuten maltan kyllä odottaa maaliskuuta, ainakin nyt tuntuu että aika tähän puoliväliin on mennyt nopeasti.
*toinen kysymys oli äippälomasta ja aloituksesta. oon omassa firmassa töissä ja pysyn alkuvuonna hommissa kyllä oman olon mukaan mahdollisimman kauan. jos toimistolle asti ei aina jaksa, voi juttuja tehdä onneksi myös kotona (niin ja mulla on työhuoneessa sohva johon voi vääntäytyä levälleen tarvittaessa;)
nyt seuraavina viikonloppuina on reissut tiedossa - meidän kummipoika täyttää vuoden nyt tulevana ja vietetään ekoja synttäreitä, seuraavana viikonloppuna taas mun pikkuveljen esikoinen kastetaan (ja meistä tulee muuten kummeja sinnekin). pikkuväen kemuja siis riittää:)
Caddie ja Pirpana, rv 20+3 [/color]
Nyt on nukuttu sen verran, että jaksaa odottaa oikeita yöunia. Ei tuo yötyö oo kyllä selvä järkisen hommaa.
PROJEKTI06: " niin, nämähän on tietysti niitä asioita, jotka tulisi aina huomioida henkilöitä valittaessa" . Miten työnantaja voi olla noin idiootti? Sen on pakko olla mies... ei ois ottanu sua töihin, jos ois tienny! Arrrgghh!! En tunne tapausta, mutta kiehautti pääni sisälllä, anteeksi!
Nyt on niin mahtava keli, pari astetta pakkasta ja aurinkoa, että täytyy lähteä ulos!
-Bambi ja perhonen-
[color=Lightsalmon]ja oikein hyvin jaksoin, vaikka koko ajan saikin edelleen niistää. Nyt aatelin vähäksi aikaa mennä lepäämään, kun neitikin lähti naapuriin leikkimään.
Tänään jo töissäkin viimeistään kaikki huomasivat mun masun ja onnitteluja sateli ja johan niitä masun koskettajiakin ehti tulla =). Olihan tässä puolitoista viikkoa aikaa kulunut siitä, kun viimeksi oon töissä ollut. Lapset ei kyllä huomanneet mitään. Ensi viikolla aattelin heille kertoa. Laitoin muuten sähköpostirinkiläisille kuvan mun masusta ja muutaman kuvan meidän neidistä.
Mossella menossa masussa kunnon jumppatuokio, taitaa taas jaksaa kun äippä juuri söi ISON annoksen jauhelihaperunasoselaatikkoa.
SOKERIRASITUKSESTA oli puhetta tänään ja esikoista odottaessa siinä kävin, kun oli kerran virtsanäytteessä sokeria päässyt läpi. Ei se litku pahaa mustakaan ollut, muttei kyllä hyvääkään =). Makuulle kannattaa tosiaan heti pyytää, kun siltä tuntuu. Itsekin toisen verikokeen jälkeen pyysin päästä pitkäkseni, kun tuli aika heikko olo.
Nyt lepäämään, palaan varmaan illemmalla...
Monkey ja mosse rv. 19+1
saa aloittaa keskustelut! :)
Nyt siis vielä olen näitä tehnyt ja toukka mahassa saa valvotettua hyvin liikkeillään, joita tänään on ollut tosi vähän.
Monella on mahat jo aivan vauvamahan näköisiä ja kokoisia, mutta omani ei ota kasvaakseen. Eipä ole kyllä mikään kiire, ehtiihän sen kanssa elellä vielä aivan varmasti.
Lapsivakuutus ennen syntymää olisi meillä tarkoitus ottaa. Täytyy vaan vertailla ensin tarkasti kaikkien tarjoajien ehdot. Aikaisemmista keskusteluista olen kyllä saanut hyviä vinkkejä.
G: Onkos teille muille alkanut tulla uniin tai mielen koukeroihin kiirus, että lapsi olisi jo sylissä tai ainakin melkein??
- Itse en malttaisi odottaa maaliskuun loppuun asti. Unelmoin kaikenlaisesta kivasta vauvan kanssa ja olen tietty unohtanut ne huonosti nukutut yöt yms.
G: Mihinkäs asti olette aikoneet pysytellä työelämässä/opinnoissa ennen mammalomaa?
- Itse yritän tehdä täysipainoisesti liikunnan opintoja jouluun saakka ja sit masun mukaan esim. teoriaopintoja.
Perjantaina taas ultraan Päijät-Hämeen keskussairaalaan. Pääsee näkemään pikkuisen oikein tarkasti. Neuvolan ultra kun on paljon huonompi.
Lumisia kelejä Teille kaikille!! Nauttikaa maha-ajasta ;)
-Bambi ja perhonen rv 18+6-