Kummilapsen äiti ärsyttää (lahja asiaa)
Laittoi sähköpostin, että laitapa muutama kymppi tililleni, niin saan tyttärellini ostettua syntymäpäiväksi sitä ja tätä. Hän on se, joka on varoissaan, mutta ostaa itse minun tyttärelleni (jonka kummi hän on) muutaman euron maksavan vaatteen alennusmyynnistä, paketoi sen käytettyyn lahjapaperiin ja vaate on lähes aina vielä vääränkokoinenkin. Alevaatetta kun ei voi edes palauttaa.
Hän käy töissä, kuten miehensäkin. Minä olen kahden lapsen yh-äiti, joka tekee töitä lähes minimipalkalla. Lisäksi olen usein antanut lasteni vanhoja vaatteita ja leluja hänelle ilmaiseksi. Hän antoi kerran minulle vanhan paitansa ja pyysi sitten tästä 8 euroa. Puhe oli "haluatko tämän paidan, saat sen. Jos 8 e maksat siitä, kun se on melkein uusi." No, sanoin,ettei se ole minun tyylinen paita.
Muistaa kyllä kysyä säännöllisin väliajoin, onko lapsiltani jäämässä pieneksi luistimia, suksia, fillaria jne. jotta itse saisi ne, tietenkin ilmaiseksi.
Mitäpä tuohon voi sanoa? Varaa minulla olisi antaa tuo raha nyt, vaikka yleensä tiukkaa usein onkin, mutta en halua antaa. Ei minua lahjan hinnat sinänsä ärsytä, mutta tuo lähes käskymäinen tapa pyytää rahaa, tyyliin: tässä tilinumero, laita tän verran. En ikinä ilkeis tehdä vastaavaa. Ehkä sitten, jos kummi itse kysyisi, että mitä lapsi on toivonut lahjaksi. Tämä on nyt ensimmäinen kerta, että hän pyytää rahaa lapselleen. Yleensä tulee lista, että osta joku näistä leluista.
Kai minun pitää tästä lähtien sanoa, että kummilapsi saa lahjaksi vain kortin postitse ja lasteni pieneksi jääneet vaatteet, lelut ja urheiluvälineet olen vienyt kirpparille, vaikken olekaan.
Kommentit (30)
ei todellakaan sun kuulu hyppiä mamman pillin mukaan
Tuohan on törkeää. sanoisin, että valitettavasti olen jo ostanut lahjan. Ja sitten antaisin jotain paljon halvempaa, kuten (leffalipun). Kummilapsesi vikahan ei hänen äitinsä törkeys ole.
Sitten seuraavalla kerralla, kun oman lapsesi juhlapäivä lähestyy, niin pyytäisin omalle tililleni suurempaa summaa.
Anna vastaava lahja, jonka oma lapsesi sai häneltä viimeksi. Tai sitten joku kiva pikku juttu, josta tiedät kummilapsen pitävän.
sun kannattais alkaa panostaa ennemmin siihen kristilliseen kasvatustehtävään eikä lahjoihin.
Enkä antaisi mitään tuollaiselle tyypille. Selvää hyväksikäyttöä.
sun kannattais alkaa panostaa ennemmin siihen kristilliseen kasvatustehtävään eikä lahjoihin.
Anna lapselle virsikirja.
Miehen sisko pyysi 10 vuotiaalle 50 euroo syntymäpäväksi, että "voivat ostaa jotain isompaa". Muuten ei ole yhteyksissä, vain silloin kun lapsilla on synttärit tulossa...
Ja samaan vedoten annat sitten kun käyt jonkun heiltä saadun lastenvaatteen joka on jäänyt pieneksi omallesi.
Juuri laitoin yhdelle kummilapselle liki 100€:lla synttärilahjan, kun ei ollut mitään isoja toiveita, vaan yleisesti kerrottiin vaan, mistä lapsi tykkää. Ostin sitten oikein kunnolla - ja juuri niitä lapsen toivomia juttuja. Oli ollut kuulemma todella onnellinen ja tyytyväinen lahjaan. Ja niin oli lapsen äitikin. Lämmitti mieltä, varsinkin kun tiedän, että tuolla yh-äidillä ei liikaa rahaa ole.
Jos taas mulle annetaan joku määrätty, kallis toive, niin mä sanon, että ehdin jo ostaa - ja laitan jotain pienempää. Valitettavasti lapsi joutuu tällöin kärsimään ahneista vanhemmista, mutta ei voi mitään. Mä inhoan tuota kalliiden toiveiden ahnehtimista :(
vastaa että ehdit JUURI ostaa lahjan.näitä ihmisiä riittää