Mitä ihmettä teen elämäni kanssa..?! Kyselee kotiäiti, joka...
... on ihastunut/rakastunut (ehkä jopa) NAISEEN. Tätä on jatkunut nyt jo kohta 4v, kohde siis sama.. ja tunne lienee hänenkin puoleltaan samaa luokkaa, ainakin ollut, ellei ole jo kyllästynyt tilanteeseen.. emme tunne toisiamme, mutta näemme säännöllisesti..
Oikeasti, tuntuu, että tulen hulluksi tässä tilanteessa, kun en voi edes kellekään puhua asiasta!! Kukaan ei uskoisi, että minulla voi olla tällaisia tunteita naista kohtaan, olenhan sentään useamman lapsen äiti, ja naimisissa ym. Niin, en tiennyt tästä itsekään ennen kuin tapasin hänet... en tosin koskaan ole ollut naisen kanssa, mutta voisin kyllä kuvitella.. en tiedä sitten. Mitenpä tuota selville muuten saisi kuin kokeilemalla? Miehelleni en voi missään nimessä puhua tästä asiasta mitään, hän ei ymmärtäisi.
Mitä teen?! Oikeasti, kärsin tästä tilanteesta, tämä vaikuttaa elämääni ihan liian paljon ja nakertaa.. Hän on lähes jatkuvasti mielessäni, ja oma elämäni menee ihan päin peetä kun en osaa/pysty/kehtaa tehdä mitään asian eteen!
Kommentit (59)
Mutta merkit on niin selvät, että ei voi erehtyä.. Vaikkakin joskus kyllä edelleenkin mietin, että entä jos minä vain kuvittelen, mutta siltikin vaisto on alusta asti sanonut että hän on naisiin päin.
ap
olemme kuitenkin sen verran vuosien varrella olleet puheissa ja kontakteissa, että olen osannut päätellä hänen tunteensa :)
ap
Minkälaisia merkkejä olet huomannut hänen puoleltaan? Kun tunnet naista noin vähän niin erehtymisen mahdollisuus tunteiden molemminpuolisuudesta on myös aika suuri... Mitkä merkit ovat niin selkeitä, että voit olla lähes varma hänen vastaavan tunteisiisi?
Sanoit aiemmin, että olet torjunut hänen lähestymisyrityksensä - miten? Minkälaisia hänen lähestymisyrityksensä ovat?
Joka tapauksessa ehdottaisin, että ihan ensiksi koittaisit voittaa jännityksesi ja ihan vaan jutella hänen kanssaan. Se voisi myös helpottaa ihastusta kun hän ei olisi vain kaukainen haavekuva. Tai sitten tiedät, että hän on juuri niin ihastuttava kuin olet kuvitellut.
Mutta merkit on niin selvät, että ei voi erehtyä.. Vaikkakin joskus kyllä edelleenkin mietin, että entä jos minä vain kuvittelen, mutta siltikin vaisto on alusta asti sanonut että hän on naisiin päin.
ap
MISTÄ olet näin päätellyt? Mitä hän on sanonut?
olemme kuitenkin sen verran vuosien varrella olleet puheissa ja kontakteissa, että olen osannut päätellä hänen tunteensa :)
ap
katse kertoo paljon. Hän on katsellut minua päätään käsiinsä nojaten, hakemalla hakenut katsekontaktin, tuijottanut suoraan silmiin KAUAN. Hakeutunut lähelle, kääntänyt katseensa minuun vaikka ollut toisen asiakkaan kanssa. Hakeutunut juttusille kanssani.
Itse olen ollut hänelle välillä jopa tyly, johtuen juuri siitä etten tiedä miten reagoisin häneen ja mitä tekisin.. tarkoitan, että olen ollut kuin en olisi huomannutkaan häntä.. tehnyt sen oikeastaan tiedostamattani.
Ja mistäkö tiedän hänen olevan naisiin päin? Ulkonäkö, tyyli, hiukset, kaikki kertoo sen. Ja hänen ystävissään on paljon selkeitä "rekkiksiä". Sen vain tietää.
ap
nämä asiat ennen kuin olit itse ihastunut häneen? Olitko imarreltu huomiosta ja aloit itsekin kiinnittää huomiota häneen? Tällöin ehkä enemmänkin kaipaat huomiota kuin olet itseasiassa ihastunut häneen (ethän oikeastaan tunne häntä lainkaan).
Vai piditkö häntä viehättävänä, minkä jälkeen huomasit hänen kiinnittävän sinuun huomiota? Tässä tapauksessa sinun käytöksesi on saattanut saada hänet käyttäytymään erityisesti sinua kohtaan. Ehkä hän on huomannut, että olet jostain syystä vaivautunut. Hän on sitten erityisen huomaavainen ja kiinnittää sinuun huomiota.
Toki hän voi tuntea vetoa sinuun ja sinä häneen ihan aidosti. Mutta tuollainen katseiden vaihto on kuitenkin aika pientä (varsinkin kun aikaa on kulunut kauan ja mahdollisuuksia jonkin aloitteen tekemiselle olisi ollut) ja niiden perusteella syvällisten päätelmien tekeminen tunteistä on aika riskialtista. Voihan olla, että olet hänen mielestään viehättävä ja hän siksi katselee. Muttei se tarkoita, että hän on kuolettavan ihastunut sinuun.
Sillä erotuksella vain, että meillä tilanne jatkunut vain vajaa vuoden..
Itse ihmettelin aluksi, miksi menen niin lukkoon hänen lähellään. Sitten ymmärsin, että yritän suojella itseäni todellisilta tunteilta. Nyt, kun tajusin viimein mitä tämä todella on, ja että en minä tunteitani mihinkään pääse pakoon, harmittaa koko vuosi, joka meni hukkaan. Kun olisin voinut päästää hänet lähemmäksi monta kertaa, sen sijaan menin lukkoon enkä oikein osannut sanoa tai olla. Tai vastata katseisiin. Ja hymyihin. Nyt, kun tajuan, mitä oikeasti tahdon, hän kertoo pian lähtevänsä toisaalle, eikä enää nähdä.
En tosiaankaan tahtonut näin käyvän! Tältähän minä yritin koko talven itseäni suojella! Että todella ihastun, ja sitten hän katoaa elämästäni.
Olen itsekin ollut "rakastunut" muutaman kerran johonkin opettajaani tai harrastuksen vetäjään (sekä miehiin että naisiin). Itse asiassa, olin jo yläasteella ihastunut musiikinopettajaani (naiseen). Jo se opettaja-oppilas-asetelma on jotenkin kiihottava, tuskin ainakaan kaikkia näitä ihastumisia olisi tapahtunut, jos oltaisiin tavattu muissa merkeissä. Ja mulla myös nämä ihastumiset olleet erittäin pitkäkestoisia, oikeestaan ne on jatkuneet niin kauan kuin "opettaja-oppilas-suhde" on jatkunut.
No, sitten: olen ollut ihastunut yhteen naiseen harrastukseni kautta ja toiseen työn kautta. Molemmat ihastumiset olivat "päällä" silloin, kun juuri ja juuri tunnettiin ja käyttäydyin juuri kertomallasi tavalla: menin lukkoon, änkytin... No, näissä molemmissa tapauksissa kävi kuitenkin niin, että kun tutustuimme paremmin niin ihastus lopahti kuin seinään. Eli olin ihastunut johonkin haavekuvaan, ja nykyään en edes ymmärrä mitä kiihottavaa heissä silloin näin.
Summa summarum: olen ihan hetero ja parisuhteessa, mutta joku asia näissä naisissa on vetänyt mua puoleensa. En kuitenkaan usko olevani biseksuaalinen, koska tuo tunne on aina ollut jotain kaukoihastusta, joka loppuu paremmin tutustuessa. Ikinä en siis ole edennyt tekojen tasolle näissä ihastumisissa. Ehkä sullakin kyse on tästä?! Fantasiat on niin eri asia kuin todellisuus.
Etkö tiedä mitään hänen suhdestatuksestaan? Onko lapsia? Etkö näe häntä esim. Facebookissa?
Nyt olen edistynyt sen verran, että uskallan jo taas tervehtiä häntä ja jopa hieman hymyilläkin ;) Ajatelkaa. Se on multa paljon!
Ja heti hän haluaisi jutella kanssani, juttelee "ohimennen" jotain, mitä ei ole tehnyt pitkään aikaan, kun olen ollut varmaankin niin sisäänpäin käpertynyt..
ap
Harrastan jumpan ohjaamista ja minulle on hyvin tärkeää, että jumppajat nauttivat jumpasta. Hyvä mieli jumpan aikana ja sen jälkeen saa jumppaajat sitoutumaan ja tulemaan uudestaan. Mitä ujomman oloinen ihminen, sitä leveämmin hymyilen.
Ihastuksesi kohde saattaa siis olla ihastunut sinuun tai sitten hän vain haluaa olla ystävällinen.
aikaa nostelen lonkeron voimalla.. ;)
ap
Miten tilanne on edennyt?
Ehdotan, että mene rohkeasti juttelemaan, kysele kuulumisia. Juttele vaikka jostain ajankohtaisesta aiheesta.
Mietin tuota suhdetta mieheesi. Onko hän elämäsi rakkaus vai tuntuuko sinusta, että tämä nainen voisi olla se?
edennyt mitenkään.. en ole häntä nyt reiluun viikkoon nähnytkään :(
On vain niin vaikeaa mennä yhtäkkiä juttelemaan, kun olen paremminkin pakoillut/vältellyt häntä, omaa arkuuttani, pöh.. ja kun tätä on niin kauan jatkunut..
Kyllä mieheni on minulle todella rakas, mutta myönnetään että enemmän kaverimielessä, suhteemme ei ole mitenkään kiihkeä.. mutta olemme kasvaneet yhteen.. teinistä asti yhdessä oltu jne.
ap
että kyse on sinun loppuelämästäsi. Haluatko rakastaa ja olla rakastettu?
Luulen, että kadut, jos et nyt tee asialle jotain. Jos kyseinen nainen esim. löytäisi seurustelukumppanin, se olisi varmasti sinulle vakava paikka.
Olet varmaan ihan oikeassa siinä, että nainen on sinuun ihastunut/rakastunut, kyllä naisen vaisto tietää tällaiset asiat.
Eräässä laulussakin sanotaan: "The most radical thing to do is to love someone who loves you..." :)
tiedä, mitä tekisin, kun en edes tiedä miten olisin hänen seurassaan. Se on yhtä kiemurtelua ja ikään kuin vetäisin jotain roolia, olen hänen asiakkaansakin vielä kaiken lisäksi. Pelkään että teen itseni naurunalaiseksi, jos yritän jotain. Vaikkakin, jos olisin oikein rohkea, tietäisin kyllä keinot mitä tehdä... mutta se on vain fantasiaa.
ap
että teetkö itsesi naurunalaiseksi?
Minä ainakin tekisin, jos olisin samassa tilanteessa.
Kuten sanoin, aloita jostain. Juttele vaikka jostain teidän harastukseen liittyvästä. En osaa nyt muuta sulle sanoa. Öitä.
itse lesbo? Miten suhtautuisit, jos lähestyisin sinua tällaisessa tilanteessa? Jos olisit tämä nainen..? ;)
ap
ilman mitään paineita yrittää flirtata tms. Sanot vaikka tunnin (tms.) jälkeen että olipa kivaa tänään, nyt maistuisi kylmä siideri, lähdetkö mukaan. Ja juttelet ihan tavallisesti, etkä edes ajattele että tämä juttelu johtaisi yhtään mihinkään. Jos änkytät niin änkytät, mutta pakkohan sinun on edetä johonkin suuntaan. Yksi suunta olisi tietenkin katkaista tuo ammatillinen / harrastuskontakti ja olla tapaamatta häntä enää. Mutta tuskin haluat sitä tehdä kun niin pitkään olet pitkittänyt tilannetta. Ehdotan siis, että teet ihastuksestasi ihmisen siten että alat vaikkapa puhua tälle. Nythän hän on yhtä todellinen suunnilleen kuin joku julkkis julisteessa.
tai sinusta ylipäätään?
Liikunta yms alan ammattilaiset osaavat olla aika luontevasti ja miellyttävästi asiakkaan kuin asiakkaan kanssa, meilläkin oli töissä fysioterapeutti, jonka olisi voinut vannoa olevan ihastunut minuun (ja joka oli mielestäni todella ihana ja vetävä) ja olemme kyllä molemmat umpiheteroita.
Voisiko vain olla, että olet vain vailla jonkun huomiota jne ja nainen on turvallinen vaihtoehto?