Onkohan ählämeiden pizza/kebabpaikat auki tänään, vai onko ählämeilläkin
Kommentit (22)
että aikioloaikoja säätelee myös lainsäädäntö?
että aikioloaikoja säätelee myös lainsäädäntö?
Ravintoloitakinko muutenkin kuin sulkemisajan osalta?
Toista oli ennen lapsuuteniaikaan.
Milloin kähtävät ovat pitäneet vapaata?
tilattiin kuulemma 9 pizzaa. Kuka tietää, tuliko ne ählämipizzeriasta ???
On se vain eri hyvä asia, että jotkut vielä yrittävät jotakin, eivätkä vain elä valtion varoilla. Eipä taida ulkomaalaisille jäädä paljon vaihtoehtoja kuin perustaa oma yritys, koska työntantajilla on yleensä niin suuret ennakkoluulot ulkomaalaisia kohtaan.
Eräässä yli 50-v yrityksessä, jossa olen ollut töissä, otettiin muutama vuosi sitten töihin ensimmäiset ulkomaalaiset ja johan ennakkoluulot karisivat, kun huomattiin kuinka kovia he ovat töitä tekemään.
Nälkään kuolisitte peelot, jos ulkkarit ei olis teitä ruokkimassa. Miettikää sitä huudellessanne.
olevinaan jotenkin niiiiin "hauskaa"? Oletteko jotenkin "parempia" ihmisiä? Suuri osa noista pizzatyöntekijöistä tekee 16 tunnin päiviä pienehköllä palkalla, jolla ruokkii perheensä, samalla kuin moni peruspersu itkeä nillittää kuin pikkutyttö, jos työpäivä venyy "jopa" täyteen 8 tuntiin tai jos työttömyyskorvaukset myöhästyvät päivän tai jos Suomi häviää Ruotsille jääkiekossa. Vittu, mitä sakkia! Sitten kuitenkin ahmitte niitä pizzoja suurella ruokahalulla, läskit, kun ette osaa tai jaksa itse edes puuroa keittää!
Olen itse suomalainen mies, mutta ei minulle tule mieleenkään haukkua töitä paiskivia ulkomaalaisia heidän ulkonäkönsä tai uskontonsa perusteella. Tuollainen osoittaa vain oman itsetunnon heikkoutta ja köyhää elämän sisältöä.
meidän vakipaikka on kiinni, viettävät pääsiäistä, kristittyjä kun ovat.
olevinaan jotenkin niiiiin "hauskaa"? Oletteko jotenkin "parempia" ihmisiä? Suuri osa noista pizzatyöntekijöistä tekee 16 tunnin päiviä pienehköllä palkalla, jolla ruokkii perheensä, samalla kuin moni peruspersu itkeä nillittää kuin pikkutyttö, jos työpäivä venyy "jopa" täyteen 8 tuntiin tai jos työttömyyskorvaukset myöhästyvät päivän tai jos Suomi häviää Ruotsille jääkiekossa. Vittu, mitä sakkia! Sitten kuitenkin ahmitte niitä pizzoja suurella ruokahalulla, läskit, kun ette osaa tai jaksa itse edes puuroa keittää!
Olen itse suomalainen mies, mutta ei minulle tule mieleenkään haukkua töitä paiskivia ulkomaalaisia heidän ulkonäkönsä tai uskontonsa perusteella. Tuollainen osoittaa vain oman itsetunnon heikkoutta ja köyhää elämän sisältöä.
eivät tee hyvää varsinkaan persujen maineelle, kun heitä jo todella moni valmiiksi epäilee kulmakuntarasisteiksi ja wannabe-skineiksi. Tuollaisten kommenttien esittäjien älykkyyosamäärä lienee korkeintaan kengännumeron tasoa.
Onko turkkilaisten ravintolatyöntekijöiden kutsuminen karvakäsi-ählämeiksi
No "maahanmuuttajataustaisten henkilöiden pitämä ravitsemusliike" kuulostaa vaan niin tylsältä. Kun sanoo, että ählämipizzeria, niin kaikki tietävät heti minkälaisesta paikasta ja valikoimasta on kyse, eikä siinä ole mitään halventavaa.
No "maahanmuuttajataustaisten henkilöiden pitämä ravitsemusliike" kuulostaa vaan niin tylsältä. Kun sanoo, että ählämipizzeria, niin kaikki tietävät heti minkälaisesta paikasta ja valikoimasta on kyse, eikä siinä ole mitään halventavaa.
sen myös päin naamaa tiskin takana työskentelvälle henkilölle?
miksi tähänkin piti persut sotkea?
monen persun käyttävän vastaavaa terminologiaa paljon useammin kuin monen muun tavallisen ihmisen.
Tampereella oli takavuosina hauska tapahtuma, kun kaksi skiniä meni kebabravintolaan ja toinen tokaisi turkkilaiselle työntekijälle jotain tyyliin: "vitun ählämi". Mies hermostui, heitti niska-perse -otteella yksin molemmat pilottitakkipellet pihalle ja ajoi heitä vielä takaa ympäri keskustoria, kun kuulapäät juoksivat hädissään karkuun itku kurkussa. Siinä se taas nähtiin, mikä suhde uholla ja oikealla rohkeudella on. Ja tuollaiset "isänmaanystävät" uhoavat keskikaljapäissään Karjalan palautuksesta ja ulkomaalaisten häätämisestä. Vittu sentään!
monen persun käyttävän vastaavaa terminologiaa paljon useammin kuin monen muun tavallisen ihmisen.
niin joo, persut ei ole tavallisia ihmisiä :) mä oon kyllä kuullut noita termejä jo silloin, kun kukaan ei ollut persuista vielä kuullutkaan. Silloinhan ne jo "lanseerattiin".
Tampereella oli takavuosina hauska tapahtuma, kun kaksi skiniä meni kebabravintolaan ja toinen tokaisi turkkilaiselle työntekijälle jotain tyyliin: "vitun ählämi". Mies hermostui, heitti niska-perse -otteella yksin molemmat pilottitakkipellet pihalle ja ajoi heitä vielä takaa ympäri keskustoria, kun kuulapäät juoksivat hädissään karkuun itku kurkussa. Siinä se taas nähtiin, mikä suhde uholla ja oikealla rohkeudella on. Ja tuollaiset "isänmaanystävät" uhoavat keskikaljapäissään Karjalan palautuksesta ja ulkomaalaisten häätämisestä. Vittu sentään!
Yksi vanhempieni tuttu (arabi) oli oikaissut joitain tyyppejä, jotka olivat kutsuneet tätä neekeriksi sanoen, että "en mä oon neekeri, mä oon ählämi".
Mutta oikein tehty "herrarodun" edustajille.
Vierailija - 22.04.11 12:14 (ID 12535176)
Kun ollaan niin persua, niin persua... Eikös nuo persut juuri ole hyvin selvästi ilmaisseet, että Suomi suomalaisille yms. Niin, että sitä vaan josko pistettäisiin kaikki ulkomaalaiset pois täältä. Johan alkaisi olemaan persujen oikeaa Suomea ja vain ja ainoastaan pellavapäisille Suomalaisille
niin joo, persut ei ole tavallisia ihmisiä :) mä oon kyllä kuullut noita termejä jo silloin, kun kukaan ei ollut persuista vielä kuullutkaan. Silloinhan ne jo "lanseerattiin".
sitten kannatti persuja vaaleissa?
sitten kannatti persuja vaaleissa?
tuosta en ole mitään tutkimustulosta muistaakseni nähnyt (sun empiiristä ei nyt lasketa kovin vakuuttavaksi lähteeksi).
ihmisen (miehen) kutsuminen "karvakädeksi" on selvää halveksuntaa sellaisia ihmisiä kohtaan, joilla ihokarvat ja hiukset sattuvat olemaan tummempia. Tulee mieleen, että haukkuja pitää vaaleaa karvankasvua esteettisempänä. "Ählämiksi" nimitteleminen on puolestaan toisen uskonnollisen suuntautumisen halveksuntaa, joka versoaa arabikielestä ja osoittaa, että nimittelijä halveksuu islamia. Tässä on toki pari ongelmakohtaa: kaikki muslimit eivät todellakaan ole arabeja (kuten esim. turkkilaiset) ja kaikki arabit tai Lähi-idän ihmiset eivät ole muslimeita.
Minkälaisia mikro-orgasmeja sitä sellainen ihminen saa, joka kategorisoi toisenlaisia ihmisiä nimittelemällä heitä? Minä en ainakaan vastaavasta touhusta saisi minkäänlaista mielihyvää...