Penisliini kuuri ja alkoholi
Kuuri alkoi tänään ja huomenna olen lähdössä risteilylle.
Uskallanko ottaa alkoholia kohtuudella?
Muutenkaan en paljon juo mutta aina muutama tulee laivalla otettua.
Onko alkoholilla väliä jos saa juoda vai onko joku mikä ei missään nimessä käy penisliinin kanssa?
Kommentit (10)
voi tosin olla, että jos otat paljon ja jatkat penisliinikuuriasi vieraan kanssa niin voit olla uudenlaisen antibiootin tarpeessa kun tulet kotiin.....Joten siis; varaudu asianmukaisesti!
Mutta kiitos vastauksista ja hyvää pääsiäistä!
Ap
Minä olen aina saanut penisilliinikuurin esim. korvatulehdukseen. Olisiko siitä kysymys? Sen kanssa voi ottaa vähän alkoholia. Kunhan huolehtii, että lääkkeet ottaa ajallaan ja ne pysyy sisällä. Tietenkin lääkkeessä on myös mainittu, mikäli sen kanssa ei alkoa sovi ottaa.
Mitä on penisliini? Minä olen aina saanut penisilliinikuurin esim. korvatulehdukseen. Olisiko siitä kysymys? Sen kanssa voi ottaa vähän alkoholia. Kunhan huolehtii, että lääkkeet ottaa ajallaan ja ne pysyy sisällä. Tietenkin lääkkeessä on myös mainittu, mikäli sen kanssa ei alkoa sovi ottaa.
penisliinikuuri= paljon penistä pienessä ajassa
lääkepaketissa lukee AINA jos se ei sovellu alkoholin kanssa. Lääkärit ja apteekissa myös sanotaan jos ei saa, kunhan muistat vaan ottaa lääkkeet jurrissa
Näköjään saatiin siitä jo naljailtua mutta siihen olen tottunut kun useinkin kirjoitan väärin.
Lukivaikeus kun on niin siitä saan kärsiä koko ikäni.
Ap
Nuorempana piti pämpätä kavereiden kanssa ja kuuri päällä. Pienen painostuksen jälkeen apteekista kerrottiin, ettei alkoholi sinänsä vie antibiootin tehoja. Ja kyllä alkoholikiellolle järkisyykin kerrottiin.
... Alkoholia ja penisiliiniä ei suositella, koska alkoholinkäyttö tunnetusti vaikuttaa alentavasti muistiin ja järkevään käyttäytymiseen. >>> voi jäädä nappi ottamatta >>> pahimmoillaan koko kuuri menee pilalle
Tässä tilanteessa kannattaa nettineuvoihin suhtautua varauksella. Penisilliini sopii alkoholin kanssa jos et juo niin paljon, että unohdat lääkkeen tai ripuloit tai oksennat. Apteekissa ei aina muisteta sanoa jos jokin lääke ei sovi alkoholin kanssa eikä lääkärikään välttämättä sitä muista. Eniten ongelmia on metronidatsolin kanssa (Flagyl ja Trikozol)
yleensä yhdistelmään penisliini+alkoholi sopii loistavasti vaginaliini.