Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunica, fleese, gollege..

Vierailija
21.04.2011 |

Jeesus, kun ottaa aivoon nämä kerta toisensa jälkeen :-)

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on leggingsit T: Kielipoliisi :E

Vierailija
22/39 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän toi gollege vielä mitään, muistaako joku sen "golidzin"? :D Ja se kysyjä oli ilmeisesti aivan tosissaan. Vieläkin hymyilyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdyssanavirheet. Siis sellaiset, että koko asian sisältö muuttuu ja/tai joutuu turhaan miettimään, mitä kirjoittaja tarkoittaa. Työlästä ja saa kirjoittajan vaikuttamaan aika tyhmältä. Ihan rehellisesti. Jokainen voi joskus tehdä virheen, mutta kun se tapahtuu aivan tavallisissa sanoissa ja usean kerran saman lauseen/kirjoituksen aikana niin ei voi enää puolustella.

Vierailija
24/39 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdyssanavirheet. Siis sellaiset, että koko asian sisältö muuttuu ja/tai joutuu turhaan miettimään, mitä kirjoittaja tarkoittaa. Työlästä ja saa kirjoittajan vaikuttamaan aika tyhmältä. Ihan rehellisesti. Jokainen voi joskus tehdä virheen, mutta kun se tapahtuu aivan tavallisissa sanoissa ja usean kerran saman lauseen/kirjoituksen aikana niin ei voi enää puolustella.

vain kirjoittamalla yhteen kirjoitettavia sanoja erikseen? Nykyään alkaa näkyä enemmän erikseen kirjoitettavia sanoja yhdessä (pahaolo, pääkipeä, hyväpäivä)...

Vierailija
25/39 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bodiin olen törmännyt myös.

Tuttuni kirjoittaa collegen näin: kollace.

Ja kyllä, meinaan revetä liitoksistani joka kerta =D.

Ollaan meinaan kangaskaupassa töissä ja luulisi että hän osaisi kirjoittaa oikein.

Samainen ihminen kirjoittaa myös sifongin sihvonkina ja dupion silkki vääntyy tupioniksi.

Ei edes ole savolainen tai karjalainen. Puhuu kirjakieltä ja on olevinaan "parempaa väkeä". =)

Vierailija
26/39 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ärsytä, joku oikein hauska versio voi joskus naurattaa vähän. Olen suomen kielen maisteri ja tännekin kirjoitan mitä sattuu, kun en pidä tätä av-palstaa opinnäytetyönäni. Kunhan nyt mahd. nopeasti viestiä eteenpäin pukkaan.

Ihanko oikeasti teitä häiritsee kirjoitusvirheet, kun ei ole sentään oikeinkirjoituskokeesta kyse täällä tai muuallakaan netin keskustelupalstoilla?

Vierailija
27/39 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kanssa aika hauska, ja sitä näkee usein. Ilmeisesti B tekee koirasta jotenkin hienomman...

Vierailija
28/39 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serobi on kanssa aika hauska, ja sitä näkee usein. Ilmeisesti B tekee koirasta jotenkin hienomman...

OT... http://seropi.blogspot.com/

Vierailija
29/39 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän toi gollege vielä mitään, muistaako joku sen "golidzin"? :D Ja se kysyjä oli ilmeisesti aivan tosissaan. Vieläkin hymyilyttää.

jolle mieheni on nauranut. Ja siitä meidän kieleen esim. flesee. "Missä mun flesee on?" ( :

Vierailija
30/39 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolitsi, toope! Ja meillä ainakin syödään jukurttia, sanokoon pilkunnussijat mitä haluaa!

Samoin pitsa.

Näin sanoo Kotus.

Vierailija
31/39 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

legginssit.

Vierailija
32/39 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
33/39 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näin kerran kun joku oli jossain kirjottanut gollage. Luulin että on virhe mutta toisti saman myöhemmin samassa tekstissä.

Mars, äidinkielen tunnille!

Vierailija
34/39 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kollega

Vierailija
35/39 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kollega

kolleeka

Vierailija
36/39 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolitsi, toope! Ja meillä ainakin syödään jukurttia, sanokoon pilkunnussijat mitä haluaa!

Vierailija
37/39 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näin kerran kun joku oli jossain kirjottanut gollage. Luulin että on virhe mutta toisti saman myöhemmin samassa tekstissä.

oisko kuitenkin enkkua ;D

Vierailija
38/39 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oisko kuitenkin enkkua ;D

Jotain tuntia kaipaa kuitenkin! :D

Vierailija
39/39 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin suomen kielen ystävänä ahdistaa nämä mutta ei siitä taida päästä mihinkään, että jotkut vaan eivät ole kiinnostuneita oikein kirjoittamisesta. : (

Eihän se vakavaa ole mutta ärsyttää minuakin.

Itse ole sellainen, että on pakko tarkistaa heti uuden, hankalalta tuntuvan sanan kirjoitusasu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä