Tunica, fleese, gollege..
Jeesus, kun ottaa aivoon nämä kerta toisensa jälkeen :-)
Kommentit (39)
Eihän toi gollege vielä mitään, muistaako joku sen "golidzin"? :D Ja se kysyjä oli ilmeisesti aivan tosissaan. Vieläkin hymyilyttää.
yhdyssanavirheet. Siis sellaiset, että koko asian sisältö muuttuu ja/tai joutuu turhaan miettimään, mitä kirjoittaja tarkoittaa. Työlästä ja saa kirjoittajan vaikuttamaan aika tyhmältä. Ihan rehellisesti. Jokainen voi joskus tehdä virheen, mutta kun se tapahtuu aivan tavallisissa sanoissa ja usean kerran saman lauseen/kirjoituksen aikana niin ei voi enää puolustella.
yhdyssanavirheet. Siis sellaiset, että koko asian sisältö muuttuu ja/tai joutuu turhaan miettimään, mitä kirjoittaja tarkoittaa. Työlästä ja saa kirjoittajan vaikuttamaan aika tyhmältä. Ihan rehellisesti. Jokainen voi joskus tehdä virheen, mutta kun se tapahtuu aivan tavallisissa sanoissa ja usean kerran saman lauseen/kirjoituksen aikana niin ei voi enää puolustella.
vain kirjoittamalla yhteen kirjoitettavia sanoja erikseen? Nykyään alkaa näkyä enemmän erikseen kirjoitettavia sanoja yhdessä (pahaolo, pääkipeä, hyväpäivä)...
Bodiin olen törmännyt myös.
Tuttuni kirjoittaa collegen näin: kollace.
Ja kyllä, meinaan revetä liitoksistani joka kerta =D.
Ollaan meinaan kangaskaupassa töissä ja luulisi että hän osaisi kirjoittaa oikein.
Samainen ihminen kirjoittaa myös sifongin sihvonkina ja dupion silkki vääntyy tupioniksi.
Ei edes ole savolainen tai karjalainen. Puhuu kirjakieltä ja on olevinaan "parempaa väkeä". =)
ei ärsytä, joku oikein hauska versio voi joskus naurattaa vähän. Olen suomen kielen maisteri ja tännekin kirjoitan mitä sattuu, kun en pidä tätä av-palstaa opinnäytetyönäni. Kunhan nyt mahd. nopeasti viestiä eteenpäin pukkaan.
Ihanko oikeasti teitä häiritsee kirjoitusvirheet, kun ei ole sentään oikeinkirjoituskokeesta kyse täällä tai muuallakaan netin keskustelupalstoilla?
on kanssa aika hauska, ja sitä näkee usein. Ilmeisesti B tekee koirasta jotenkin hienomman...
Serobi on kanssa aika hauska, ja sitä näkee usein. Ilmeisesti B tekee koirasta jotenkin hienomman...
Eihän toi gollege vielä mitään, muistaako joku sen "golidzin"? :D Ja se kysyjä oli ilmeisesti aivan tosissaan. Vieläkin hymyilyttää.
jolle mieheni on nauranut. Ja siitä meidän kieleen esim. flesee. "Missä mun flesee on?" ( :
Kolitsi, toope! Ja meillä ainakin syödään jukurttia, sanokoon pilkunnussijat mitä haluaa!
Samoin pitsa.
Näin sanoo Kotus.
Mä näin kerran kun joku oli jossain kirjottanut gollage. Luulin että on virhe mutta toisti saman myöhemmin samassa tekstissä.
Mars, äidinkielen tunnille!
Kolitsi, toope! Ja meillä ainakin syödään jukurttia, sanokoon pilkunnussijat mitä haluaa!
Mä näin kerran kun joku oli jossain kirjottanut gollage. Luulin että on virhe mutta toisti saman myöhemmin samassa tekstissä.
oisko kuitenkin enkkua ;D
oisko kuitenkin enkkua ;D
Jotain tuntia kaipaa kuitenkin! :D
Minuakin suomen kielen ystävänä ahdistaa nämä mutta ei siitä taida päästä mihinkään, että jotkut vaan eivät ole kiinnostuneita oikein kirjoittamisesta. : (
Eihän se vakavaa ole mutta ärsyttää minuakin.
Itse ole sellainen, että on pakko tarkistaa heti uuden, hankalalta tuntuvan sanan kirjoitusasu.