Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita joilla sydänäänet ei vielä kuuluneet rv12?

Vierailija
21.04.2011 |

Viime viikolla kävin np-ultrassa ja kaikki kunnossa, sydän löi hienosti ja vauva venytteli.

Tällä viikolla sitten neuvola-lääkärissä ja ekan kerran mahan päältä sydänääniä kuunneltiin, mutta ei löytynyt.

Onko muita joilla käynyt samoin ja silti kaikki kunnossa? Vai onko jotain tapahtunut viikon aikana :(

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
22.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisellä neuvolakäynnillä rv 9+5 sydänäänet kuuluivat samantien. Rv 11+6 UÄ:ssa sydänäänet kuuluivat myös. Seuraavalla neuvolakäynnillä rv 12+3 lääkäri eikä terkkari saaneet sydänääniä kuuluviin. Ensin en ollut moksiskaan, mutta nyt asia vaivaa. Seuraava käynti olisi vasta kk päästä.

Vierailija
2/12 |
22.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kummallakin kerralla olen ollut vähän ylipainoinen ja läskiä on ollut nimenomaan mahassa.

Ei se paino vaikuta välttämättä mihinkään vaan istukan sijainti ja kohdun sijainti.

Minä vaatisin kyllä ylimääräisen ultran tai nlakäynnin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
22.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten yritti kuunneella sydänääniä eri laitteella. (ultra siis niin vanhaa mallia että äänet ei kuulu). Yritti vaikka miten kauan että sai äänet kuuluviin, vauva kuulemma pyöri liikaa ja sekoitti äänet.

Vierailija
4/12 |
22.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja noin alussa voi tapahtua vielä vaikka mitä.

Ja oikeesti kun se tilanne siellä kohdussa voi muuttua jopa tunnissa.

Vierailija
5/12 |
22.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen kuin rv16, sillä kuulemma laitteenvalmistajan ohjeen mukaan sydänäänet alkavat kuulua rv14-16, ja meillä eivät halua saada juuri kuvailemasi kaltaista stressiä aikaiseksi... se kun ei auta ketään.

Vierailija
6/12 |
22.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikasemmin ei kuulemma kuulu :D 7-vuotta sitten kuului kyllä, mutta sama olla. siellä se sykki vuos sitten kuitenkin

Vierailija
7/12 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoikka, ja neuvolassa ramppasin ja usein yritettiin kuunnella.

Vierailija
8/12 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

seuraavalla kerralla kuului äänet hyvin ja koko raskaus meni hyvin =)

Vierailija
9/12 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että noin aikasin ei kuulu niiden laitteilla vasta joitain viikkoja myöhemmin. Sen takia ne ei täällä noin varhain edes yritä ettei huolestu turhaan. Kyllä varmaan kaikki kunnossa =)tsemppiä teille!!

Vierailija
10/12 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän neuvolassa ei aikaisemmin edes yritetä kuunnella ettei turhaan huolestuteta äitiä.

Vierailija
11/12 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun neuvolassa seuraavalla viikolla (13 raskausviikko olimenossa) ei kuulunutkaan. Ensimmäiset äänet oli saatu samassa neuvolassa kuuluviin jo rv. 9. Kun ääniä ei enää kuulunutkaan sain välittömän lähetteen sairaalaan ultraääniyksikköön. Siirryin siis neuvolasta sairaalaan. Ultrassa sydän löi ja kaikki oli hyvin.

Mä olin kanssa (silloin vielä) todella hoikka. Istukka sijaitsi osittain kohdunkaulan päällä ja sikiö oli ilmeisesti kohdussa selkäseinämän puolella, kun ääniä yritettiin neuvolassa kuunnella. Siksi niitä ääniä ei saatu kuuluviin.

Vierailija
12/12 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on iso myooma vielä ilmeisesti estämässä, eikä löytänyt kohtua laitteella kuin pienestä kohtaa.

Odotellaan sit rauhassa pari viikkoa, jota lääkärikin suositteli, että kohtu ehtii kasvaa.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi