Kuka siivoa metrot ilman mamuja?
Ovatko persuäänestäjät valmiita hylkäämään kaljatuoppinsa ja alkamaan Solin siivoojiksi vaikka metroasemille, jos mamujen ottaminen lopetetaan?
Epäilen tätä suuresti. Sossu maksaa mukavat rahat niin monelle, ettei varmasti siivoustyö kelpaa kovinkaan monelle persulle. Täällä jaksavat silti uhota, että Suomi suomalaisille. Jos työ kun työ todella kelpaisi niin Suomessa ei olisi työttömyyttä. Mol.fi -sivuilla on siivoustyötä ja hoitotyötä tarjolla sivukaupalla myös pienemmissä kunnissa.
Miksei siis työ kelpaa leipäjonon ja kuppiloiden persuille?
Kommentit (34)
Järjestys on tämä. Ja suomalaiselta vaaditaan ensin siivousalan tutkinto, mutta mamulta ei edes kielitaitoa.
Tyhjät kattilat kolisevat. Puhut silkkaa paskaa, kyllä se on niin, että työhön pääsevät myös kantasuomalaiset eikä tarvitse tutkintoa. Tämä on fakta.
Etkö muka ole nähnyt kantasuomalaista siivoojaa? Minä olen ja erittäin monta. On silti totta, että suurin osa heistä puhuu venäjää tai ovat tummaihoisia.
nuoret pojat/miehet juoksee paikat puhtaaksi.
suomalaisnaiset eivät pysty SOLin määrittelemään siivoustahtiin.
Tai sitten vaihtoehtoisesti muutaman euron päiväpalkalla? Samalla kun pitäisi sitten kustantaa liikkumiset paikasta A paikkaan B. + siihen sitten päälle ruoat, vuokrat ja muut normaalit menot asumiseen.
Siis tuollaisia summiahan he maksavat. Ja koska nykyään on halvempaa antaa kerralla vain pätkätöitä, ei se palkkakaan tuosta edes nouse.
Koskaan ei edes tiedä onko niitä töitä tulevaisuudessa.
Joten se on pakko käydä myös siellä sossun luukulla jos meinaa syödäkin.
Se on aivan turha huudella että töitä kyllä on ja että kyllä sillä rahalla pärjää, jos ei itsellä kunnolla edes ole kokemusta asiasta.
Ei teillä ole edes käsitystä siitä mitä tarkoittaa palkkojen alasajo.
Järjestys on tämä. Ja suomalaiselta vaaditaan ensin siivousalan tutkinto, mutta mamulta ei edes kielitaitoa.
Tyhjät kattilat kolisevat. Puhut silkkaa paskaa, kyllä se on niin, että työhön pääsevät myös kantasuomalaiset eikä tarvitse tutkintoa. Tämä on fakta.
Etkö muka ole nähnyt kantasuomalaista siivoojaa? Minä olen ja erittäin monta. On silti totta, että suurin osa heistä puhuu venäjää tai ovat tummaihoisia.
Eikö tummaihoset osaa muuta kuin siivota?
Jos kantasuomalaiselta ei vaadita koulutusta tuohon työhön, niin miksi meillä sitten on alan kouluja? Kuka hullu viitsii köydä koulua jos voi mennä suoraan samaan työhön kuin koulun penkiltä?
Googleta vaikkapa laitoshuoltaja :)
nuoret pojat/miehet juoksee paikat puhtaaksi.
suomalaisnaiset eivät pysty SOLin määrittelemään siivoustahtiin.
lisäksi pukkaa poissaoloja heti kun ovat saaneet vakituisen työpaikan, selkävika iskee ja pitää olla vuosi pois ja vielä kuntoutuksessa sen jälkeen.
Ei teillä ole edes käsitystä siitä mitä tarkoittaa palkkojen alasajo.
Missä työssä saa 5 € tunti. Skannaa palkkakuittisi tähän
Ja minä voin käydä iltaisin töitten jälkeen auttamassa siivouksessa, jos sillä tavalla saa loisivat mamut takaisin kotimaahansa!
Kiitos, kun erittelit minulle nämä kaksi, tosin jo entuudestaan tuttua, termiä. Tässä avauksessa ei kylläkään ollut painopiste maahanmuuttokriittisyyden tai maahanmuuttovastaisuuden määrittelemisessä.
ps: Kannattaisi kirjoittaa koko teksti vain toisella kotimaisella, kolmen kielen käyttäminen yhdessä kommentissa voi tietää ongelmia persulukijoille.
Tyhjät kattilat kolisevat. Puhut silkkaa paskaa, kyllä se on niin, että työhön pääsevät myös kantasuomalaiset eikä tarvitse tutkintoa. Tämä on fakta. Etkö muka ole nähnyt kantasuomalaista siivoojaa? Minä olen ja erittäin monta. On silti totta, että suurin osa heistä puhuu venäjää tai ovat tummaihoisia.
Tällainen koulutus on tietenkin olemassa. Sitä ei nyt vain vaadita jokaisessa siivoustyössä.
tarvisko niitä siivota ilman mamuja? vois olla astetta puhtaampia jo muutenkin...
oksentelut ja rikkomat pullot? Räkivät ja tumppaavat tupakoita miten sattuu, tölkkejä löytyy jo aikaisin aamulla penkkien välissä kolisemmassa. Sinäkö siellä roskaat?
Tyhjät kattilat kolisevat. Puhut silkkaa paskaa, kyllä se on niin, että työhön pääsevät myös kantasuomalaiset eikä tarvitse tutkintoa. Tämä on fakta. Etkö muka ole nähnyt kantasuomalaista siivoojaa? Minä olen ja erittäin monta. On silti totta, että suurin osa heistä puhuu venäjää tai ovat tummaihoisia.
Tällainen koulutus on tietenkin olemassa. Sitä ei nyt vain vaadita jokaisessa siivoustyössä.
Ja mieluiten se kokemuskin.
Ja mieluiten se kokemuskin.
Minä tiedän omasta työpaikastani sen, että näin ei ole. Olen jutellut useiden siivoojien kanssa asiasta. Eli olet väärässä.
Toisekseen joka alalle ei todellajaan vaadita koulutusta. On olemassa runsaasti töitä, joihin ei vaadita minkäänlaista koulutusta. Muutamia mainitakseni: siivous, myyntialalla useita paikkoja, varastotyö, osa teollisuudesta, toimittaja, kansanedustaja jne..
Maahanmuuttokriittisyys on eri asia kuin maahanmuuttovastaisuus. Comprende?
Kaksi eri asiaa, siis, ei sama asia.
Ja metroja siivoava tai siivoamaan tullut maahanmuuttaja on tullut duuniin, ei nostamaan avustuksia.
Huomaatko eron? Aattelepa ihan itse! Huomaatko?
Selvittele nyt ihminen edes perusteet itsellesi. Alkaa olla aika naurettavalla tasolla tuo itkupotkuraivoilu ja mustamaalaaminen.
Get a life already.