Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teillä mies viettää lomat?

Vierailija
20.04.2011 |

Ihan mielenkiinnosta kysyn, miten muilla?

Mä olen kahden lapsen kotiäiti ja meillä mies viettää lomansa lähinnä yksinään mökillä tai sitten rentoutuen kotona (nukkuen pitkään jne.)ja omissa puuhissaan, minä hoidan lapset yksin. Vapaaehtoisesti ei siis osallistu arjen pyörittämiseen edes lomalla.. Arkena tietysti ei osallistu lähes ollenkaan, kun on kerran päivät töissä..

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina lista niistä hommista mitä miehen pitää saada tehtyä ennen kun loma ohi. Eli just tällaisia vähän isompia, kuten remonttihommia.

Lopun aikaa mitä siltä jää niin saa sitten tehdä mitä tahtoo, mutta painostan kyllä viettämään erityisen paljon aikaa lasten ja minun kanssa.

Kotitöitä en pakota tekemään, koska minä olen ihan kotiäitinä ja yksinkertaisesti meillä arki toimii parhaiten kun minä teen peruskotityöt.

Vierailija
2/24 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se on halunnut perheen jos ei sen kanssa oleminen kiinnosta?

En voisi kuvitellakaan että mieheni ei osallistuisi perheen elämään oli arki tai loma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä isä viettää 6 viikon kesäloman perheen kanssa.

Arki-iltoina ja viikonloppuisin myös. Harrastuksiakin meillä molemmilla on, mutta ei niissä mene montaa tuntia/ viikko.

Mies tekee myös kaikkia kotitöitä, silloin kun on kotona.

Ja meillä on yhteiset rahat, yhteinen tili.

Tiedän, olen todella onnekas, kun olen löytänyt noin hyvän miehen. Ennen en pitänyt tällaista miestä harvinaisena, mutta av.ta lukiessa se on käynyt selväksi.

Vierailija
4/24 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin laittanut tuollaisen ruotuun tai sitten olisin kerännyt kamani.

Mitä jos kokeilisit samaa taktiikkaa? Mene itseksesi mökille, nuku pitkään jne ja pakoile vastuuta. Kokeile vaikka viikko ensin.

Vierailija
5/24 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina lista niistä hommista mitä miehen pitää saada tehtyä ennen kun loma ohi. Eli just tällaisia vähän isompia, kuten remonttihommia.

Lopun aikaa mitä siltä jää niin saa sitten tehdä mitä tahtoo, mutta painostan kyllä viettämään erityisen paljon aikaa lasten ja minun kanssa.

Kotitöitä en pakota tekemään, koska minä olen ihan kotiäitinä ja yksinkertaisesti meillä arki toimii parhaiten kun minä teen peruskotityöt.

ja muutenkin tarkat suunnitelmat ja aikataulutukset lomasta. Toki jätetään myös tilaa joustolle ja yllätyksille lomassa ja ihan olemiselle, mutta suunnitellaan kyllä loma aina etukäteen. Ja tämä on meillä ollut ihan sen takia kun aikaisemmin aina kun lomat loppui tuli viimoisella viikolla viimeistään kamalat kriisit, kun ei ole tehty kunnolla mitään ja koko loma on vaan mennyt hukkaan.

Vierailija
6/24 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies viettää lomat yleensä lapsia hoitaen.

Itse en pätkätyöläisenä pääse nauttimaan normaaleista lomista, vaan joudun olemaan töissä aina kun päiväkodit on kiinni lomien takia :/

Olishan se joskus kiva viettää lomaa perheenkin kanssa.

Vierailija
7/24 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö aikuiselle miehelle tulisi olla itsestäänselvyys, että loma vietetään perheen kanssa? Toki omia juttuja täytyy mahtua mukaan kuten muulloinkin.

Itse en hyväksyisi tuollaista Ap:n kuvailemaa lusmuilua. En vaan pystyisi kunnioittamaan ja rakastamaan miestä, joka tuolla tavoin ohittaa perheensä.

Vierailija
8/24 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan yhdessä mökillä kolme viikkoa, hän on lisäksi lasten kanssa siellä vielä kaksi viikkoa koska minulla on lyhyempi loma. Eli ihan normaalia elämää, uidaan, tehdään retkiä, tehdään remppaa jne.

Vierailija
9/24 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomat vietämme yhdessä usein mökillä, veneillen, marjoja poimien, urheillen jne. Kesällä käymme myös jonkun huvipuistoreissun ja ehkä autolla naapurimaiden kohteissa.

Jos on kesällä pakko ottaa joku viikko lomaa eri aikoihin, niin mies on lasten kanssa meidän tai vanhempiensa mökillä.

Vierailija
10/24 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vietetään 4 viikon lomat niin, että mies on ensin viikon lasten kanssa, sitten ollaan kolme viikkoa yhdessä, ja sitten minä vielä viikon lasten kanssa. Lisäksi meille tulee toiset isovanhemmat viikoksi ja toiset viikoksi, jotta lapset saavat lomaa.

Meillä kyllä vietetään muuten tuo yhteinen 3 viikon loma yhdessä, mutta muutamia päiviä mies käyttää pihanrakennushommiin. Aloitetaan kyllä nuo pihahommat heti toukokuussa iltaisin ja viikonloppuisin siksi, että myös kunnon yhteiseen lomailuun jäisi aikaa.

Käydään yleensä lomalla aina siskoni perheen luona ja jossain lapsiperhekohteessa. Kotona ulkoillaan, pyöräillään, käydään rannalla yms. yhdessä. Kutsutaan vieraita grillaamaan. Oletuksena siis on, että tehdään asioita perheenä. Tänä vuonna miehellä on ainakin yhdet polttarit, joihin menee yksin ja harrastamassa pari kertaa viikossa kuten arkisinkin. Ja toki voi mennä, jos vielä tulee joku juhlakutsu tai vastaava.

Vierailija
11/24 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei TODELLAKAAN tehty listoja mitä pitää tehdä tms vaan lomailtiin vaan. Eli mökille, jotain pikku huvipuistoreissuja tms ja nekin extempore. Nyt lomat menee niin että mies menee mökille lasten (4kpl) kanssa ja minä teen töitä (koska opiskelen ja loma-ajat on tienattava).

Vierailija
12/24 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa isä on 4-5 viikkoa lomalla ja on ehkä yhden yön "poikien reissuilla", muu aika menee perheen kanssa. Ollaan mökillä, puuhamaassa, linnanmäellä yms ja sitten poimitaan mansikat (mies ei halua ostaa valmiiksi poimittuina), pestään matot, käydään uimarannalla yms. Arki-illat ja viikonloput myös viettää kotona. Rahat on kans yhteisiä vaikka omat tilit onkin. Se maksaa, jolla on sillä hetkellä enempi rahaa. Kotitöitä tekee jonkin verran.

Musta on tosi outoa, että lapset tehdään yhdessä ja sitten miehet viettää omaa lomaa perheestä koko loman...

Vierailija
13/24 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ollaan mökillä, miehellä on yleensä joku projekti, joka työllistää koko loman. Toisinaan pitää puoli päivää "vapaata". Lomalla on toki enemmän aikaa lapsille, mutta n. klo 10-12 ja 13.30.-18 tekee hommia ja vielä yleensä poissa mökin pihapiiristä. Minä laitan ruuat, hoidan tiskit, lämmitän saunan jne.

Matkoilla ollaan yhdessä ja yhdessä vastuussa lapsista, joten arvatkaa mikä on sitä varsinaista lomaa minulle.

Vierailija
14/24 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mieheni haluaa viettää lomansa mieluummin yksin kun meidän kanssa.. Me ollaan vaan tiellä ja haitaksi, joten en edes yritä enää ehdottaa esim. mökille yhdessä menoa. ap.

Vierailija
15/24 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä miehellä peruslomat, 4 vkoa kesällä, 1 talvella. Viimeeksi piti talviloman joulun välipäivinä, silloin vietettiin aikaa sukuloimalla ja oltiin yhdessä kotona.

Viime kesänä olin miehen loman aikoihin raskaana (esikoinen) ja määrätty vuodelepoon, joten mies vietti lomansa käyden kaupassa, siivoten, tehden ruokaa, käymällä kanssani tutkimuksissa sairaalassa. Sen lisäksi kävi yksin pyöräilemässä, rannalla, lenkillä, jolloin oli poissa kotoa 1h-3h kerrallaan. Minusta ihan ok, että lomallaan myös vähän rentoutuu itsekseen.

Ensi kesänä lomalla ajattelimme lähteä yhdessä autolla kiertelemään Länsi-Suomea ja Ahvenanmaata vajaa 2 viikoksi, piipahdamme miehen vanhempien mökillä ja mahdollisesti käymme jossain euroopassa lentomatkan päässä lomalla, mikäli uskallamme vauvan kanssa lähteä. Muuten olemme kotona ja puuhailemme jotain mukavaa tässä lähiseudulla.

Vierailija
16/24 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme molemmat töissä ja lomitamme paljoan lomiamme lasten vuoksi. Mies viettää aina lomansa lasten kanssa, kuten minäkin. Ne harvat yhteiset lomat perheenä ollaan yleensä reissussa.

Loma-aikana mies tekee kotitöitä kyllä, mutta rennosti. Tekee kyllä lapsille ruokaa ja jopa vähän siivoaakin. Saattaa tehdä jotain pientä rakenteluakin, mutta lähinnä vain jos minä patistan tekemään.

Omia lomia yksin mies ei pidä, kuten en myöskään minä. Arkeen osallistuu myös.

Vierailija
17/24 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin oltiin yksi yö kylpylässä koko perhe.

Vierailija
18/24 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

, miksi joku on ottanut tuollaisen miehen.

Vierailija
19/24 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaan makaa ja syö koko loman. Joskus käy kävelyllä, ja väliin pyörähtää ympäri nuolemaan muniaan. Eikun, se olikin koira.

Vierailija
20/24 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kutsuisin moista ihmistä henkilöksi, joka asuu samassa talossa ja on minut siittänyt ja se siitä.

Ja mun vastaus: On meidän, perheensä kanssa. Tänään lähdetään yhdessä mökille pariksi yöksi ja myös arkena osallistuu lastenhotoon ja kaikkeen muuhunkin ihan täysillä heti kun tulee töistä kotiin.

t. KOlmen kotiäiti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan