Ensilusikallisia-kirjan jääkarhukakku?
Esikoisen aikaan sain neuvolasta Valion Ensilusikallisia-kirjan, ja siinä olevan ohjeen mukaan tein esikoisen 1v. synttäreille jääkarhukakun. Kakku oli tosi hyvä ja helppo, nyt vain en löydä kirjaa mistään ja kakkosen 1v. synttärit lähestyy.
Vieläkö kirjaa jaetaan joissain neuvoloissa? Jos sinulla on kirja, voisitko ystävällisesti kirjoittaa jääkarhukakun ohjeen minulle. Yritin etsiä reseptiä Valion nettisivuilta mutta sitä ei löytynyt.
Kiitos jo etukäteen.
Kommentit (5)
Minulla on sähköpostiosoite jossa paljastuu koko nimeni, joten en viitsi sitä tänne kirjoittaa.
Skannaa resepti itsellesi ja leikkaa-liimaa-askartele toiminnollahan saat sen tänne suoraan tekstiksi. Onnistuukohan?
en keksinyt miten saisin sen tekstin siitä. Toivottavasti joku muu on aktiivisempi kirjoittaja.
JÄÄKARHUKAKKU
Pohja
4 munaa
1dl sokeria
1dl vehnäjauhoja
1/2dl perunajauhoja
1tl leivinjauhetta
Kostutus
½-1dl maitoa
Täyte
1prk Tutteli persikkaa soseena tai mansikkahilloa
1prk (250g) maitorahkaa
2rkl sokeria
1tl vanilliinisokeria
1dl kuohukermaa
Päälle
3dl kuohukermaa
1tl vanilliinisokeria
makeisia, hedelmiä tai marjoja
Vaahdota munat ja sokeri kovaksi vaahdoksi. Yhdistä kuivat aineet ja sekoita vaahtoon. Levitä taikina uunipannulle leivinpaperin päälle. Paista 225 asteessa noin 10 min. Kumoa jäähtyneenä sokeroidulle leivinpaperille. Kostuta pohja. Valmista täyte. Vaahdota kerma. Yhdistä kaikki aineet varovaisesti. Levitä seos pohjalle. Leikkaa pohja noin 6cm levyisiksi suikaleiksi. Kääri ensimmäinen suikale rullalle. Laita se pystyyn tarjoiluvadille. Jatka kiertämällä rullan ympärille lisää suikaleita. Pienistä rullista voit tehdä jääkarhulle korvat ja kuonon. Vaahdota kerma ja mausta vanilliinisokerilla. Kuorruta kakku ja koristele haluamallasi tavalla.
Nyt saa pikkukakkonenkin hyväksi todettua kakkua, kiitti!
terv. Tanneli, ei mikään jauhopeukalo
Voin laitta skannatun tiedoston sulle sähköpostilla, jos laitat mulle osoitteesi. Olen laiska kirjoittamaan.