Olen niin väsynyt tähän kolmen uhmaikäisen kiukutteluun!!!
Että tekisi mieli muuttaa kokonaan pois...
Meillä 2-vuotiaat kolmoset ja uhma on järkyttävä. Koko ajan, nytkin, joku huutaa ja kiukuttelee.
Tahtoo,tahtoo,ei tahdo ja tahtoo... En kestä enää...
Ruuat lentää pitkin keittiötä kun ei maistu yhdelle, sitten toinen ottaa mallia ja kohta kolmas tekee saman perässä. MÄ olen niin väsynyt.
Ei paljon auta ajatella, että kohta ne kasvaa ja tämä loppuu, tätä on uhmaa on eletty nyt 2kk, ja mitta on täysi.
No tulihan purkaus, mutta josko tää vähän helpottas, että jaksais aloittaa ton lounaan annon ja sitten sen jälkien siivoamisen....
Kommentit (5)
että vielä rankempaa tulee. Vaikka ap uuvuttaa niin koita jaksaa ja kerätä voimia. Murkkuikä voi olla paljon pahempi!
Tiedän mistä puhut..
Minulla ei tokikaan ole kolmosia, mutta sille se usein tuntuu, sillä olen pph, ja aina on päivät pieniä taaperoita monta. Siihen päälle omat uhmailijat. Oma 3v uhmaa tietysti myös sitä, kun hoitotaaperot vaativat paljon huomiota.
Usein se on juuri tuota itkua, tappelua ja kiukuttelua, kun jokaisella on voimakas Minä vaihe, ja kaikki pitää saada heti. Ja varmasti se mitä toinenkin haluaa. Tai se kolmas.
Minä usein "kevennän" tunnelmaa esim. lastenlaulu cd:llä, lauletaan yhdessä samalla kun puuhastellaan, lapsilla kiinnittyy huomio herkästi musiikkiin.
Meillä 2 ja 4 vuotiaat pojat. Vanhempi poikakin vielä välillä kiukkuaa ja pienempi todella uhmakas, lyö ja raapii vanhempaa poika ja ruuat lentelee, juuri kuten teilläkin ! Mutta...niitä mukavia hetkiä joita lapsen kanssa saa, ne auttaa kestämään ! T: Isi
Niin ja olen itse 1 kolmosista ...:) T:Isi
EN enää tiedä mitä teen, kun koko ajan lyövät, nipistävät tai purevat toisiaan. Usein päiväni kuluu siihen että istun lattialla lasten välissä, niin etteivät pääse toisiinsa kosketuksiin. Näin touhuuminen onnistuu, mutta jos yritän jotain tehdä, niin sitten heti tartutaan toisiin...
Ja minä kun pelkäsin kolmen vauvan kanssa oloa. Se oli lasten leikkiä tähän verrattuna. Murrosikää, tai muuta en uskalla edes vielä ajatella, kun tässäkin on jo niin kamala kestäminen.
Onneksi nyt on lounas syöty ja yrittävät saada unen päästä kiinni, niin on minullakin aikaa hengähtää ja kerätä itseni kokoon...
Meillä 2 ja 4 vuotiaat pojat. Vanhempi poikakin vielä välillä kiukkuaa ja pienempi todella uhmakas, lyö ja raapii vanhempaa poika ja ruuat lentelee, juuri kuten teilläkin ! Mutta...niitä mukavia hetkiä joita lapsen kanssa saa, ne auttaa kestämään ! T: Isi