Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkäsairaudet ovat itse aiheutettuja (sinun mielestäsi)?

Vierailija
19.04.2011 |

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ne ovat usein tiedostamattomalla tasolla. Siinä mielessä ketään ei voi niistä syyttää. Ja jos syyttää, niin saa vihat päälle. Kaikki terapeutit tietää, että masennuksen syynä on padottu viha, eli näin ollen masennuskin on itse aiheutettua. Isä on voinut kyllä hakata, kun oli lapsi, mutta ihminen itse sen vihansa on padonnut, ei se isä.

Vierailija
2/16 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kakkostyypin diabetes usein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olennaista on se, että sairaus ja kärsimys vaivaavat koko ihmiskuntaa ja voivat osua kenen tahansa kohdalle. Siksi kaikkea kärsimystä ja sairautta pitää lievittää ja yrittää parantaa, olipa se itseaiheutettua tai ei. Jonain päivänä minä saatan tarvita apua itseaiheutetun ongelmani tai sairauteni kanssa. En ryyppää enkä tupakoi, enkä ole ylipainoinen, mutta stressaan jatkuvasti ja aiheutan ehkä itselleni sydänkohtauksen sen takia. En voi asialle mitään, vaikka yritän monin tavoin. Sama koskee ehkä monia liikalihavia, tupakoitsijoita ja alkoholisteja.

Vierailija
4/16 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. maksakirroosi ja alkoholipankreatiitti, metabolinen oireyhtymä...

Vierailija
5/16 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitaan geneettinen alttius ja sopivat ympäristötekijät. Siinä mielessä ei voi sanoa, että sairaudet olisivat itse aiheutettuja, mutta on tiedossa että tupakointi, alkoholin suurkulutus ja ylensyönti tai aliravitsemus kyllä lisäävät monien sairauksien mahdollisuutta.

Vierailija
6/16 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ne ovat usein tiedostamattomalla tasolla. Siinä mielessä ketään ei voi niistä syyttää. Ja jos syyttää, niin saa vihat päälle. Kaikki terapeutit tietää, että masennuksen syynä on padottu viha, eli näin ollen masennuskin on itse aiheutettua. Isä on voinut kyllä hakata, kun oli lapsi, mutta ihminen itse sen vihansa on padonnut, ei se isä.

vaan kun pikkulapsi, jota isä hakkaa, ei osaa ajatella noin analyyttisesti, että tunnen nyt vihaa mutta patoanpa sen sisimpääni. Se patoaminen tapahtuu automaattisesti ilman että sitä tajuaa.

Vierailija
7/16 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

(ellei ole raiskattu). Suomessa ei voi harrastaa seksiä tietämättä raskauden tai synnytyksen riskeistä.

Vierailija
8/16 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

(ellei ole raiskattu). Suomessa ei voi harrastaa seksiä tietämättä raskauden tai synnytyksen riskeistä.

Vierailija
9/16 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan kun pikkulapsi, jota isä hakkaa, ei osaa ajatella noin analyyttisesti, että tunnen nyt vihaa mutta patoanpa sen sisimpääni. Se patoaminen tapahtuu automaattisesti ilman että sitä tajuaa.

siksi onkin niin tärkeää opettaa lapsille tunnetaitoja.

Olen ihan satavarma siitä että tää ns. positiivisen ajattelun kulttuuri entisestään lisää suomalaisten vaikeuksia kun enää ei saisi edes tuntea normaaleja tunteita, muuten on ei-positiivinen luuuseri. Tämä yhdistettynä joidenkin ihmisten lapsuudessa sisäistettyyn "läheisriippuvuuteen" joka on pakottanut tukahduttamaan oman pahan olon ettei kuormittaisi perheen sairasta (sairaita) jäseniä, ja avot. Meillä jää joka päivä viisi nuorta ihmistä sairaseläkkeelle.

Ja omasta kokemuksesta voin vahvistaa että kyllä, masennus on padottua vihaa, jonka olemassaolosta on "autuaan" tietämätön.

Vierailija
10/16 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuta diagnoosia. Yksi on siis masennus.

Ollessani psykiatsisessa sairaalassa ja kuunnellessani niitä potilastovereideni kertomuksia, olen yhä vain enemmän sitä mieltä, että kukaan ei voi näille sairauksilleen mitään!

Lisäksi tunnen monia kaksisuuntaisia ja skitsofreenikoita. Ovat voimakkaasti perinnöllisiä. Mutta eivät mene automaattisesti sukupolvelta toiselle.

Masennusherkillä on luontaisesti aivojen serotoniiniaineenvaihdunnassa häiriöitä. Lisäksi joku trauma esim. lapsuudessa, jota ei edes itse vielä tiedosta.

Vierailija
11/16 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsemurhayrityksistä

Vierailija
12/16 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuta diagnoosia. Yksi on siis masennus. Ollessani psykiatsisessa sairaalassa ja kuunnellessani niitä potilastovereideni kertomuksia, olen yhä vain enemmän sitä mieltä, että kukaan ei voi näille sairauksilleen mitään! Lisäksi tunnen monia kaksisuuntaisia ja skitsofreenikoita. Ovat voimakkaasti perinnöllisiä. Mutta eivät mene automaattisesti sukupolvelta toiselle. Masennusherkillä on luontaisesti aivojen serotoniiniaineenvaihdunnassa häiriöitä. Lisäksi joku trauma esim. lapsuudessa, jota ei edes itse vielä tiedosta.

ja olet oppinut niin paljon, että harva sinun ikäisesi on. Tuo nöyryys on sellaista, mitä ei edes lääketieteellisessä tiedekunnassa opi.

Vierailija
13/16 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vammat, jotka ovat aiheutuneet itsemurhayrityksistä

tai muun tilapäisen mielenhäiriön takia on tilassa, jolloin hän ei täysin ymmärrä tekojensa seurauksia, ei mainitsemassasi tapauksessa voitane pitää henkilön omana syynä.

Vierailija
14/16 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavuus. Sellainen jenkkitasoinen.

on mielenterveysongelmia. Lievimmillään masennusta. Pahimmillaan pahempia mielenterveyden sairauksia. Sairaalloisen lihavilla henkilöillä saattaa olla lapsuudessaan tai nuoruudessaan traumattisia kokemuksia.

Kaikki eivät ponnista samalta viivalta. Ihmistä toki voidaan syyttää kaikesta, mutta se ei ole hedelmällinen lähtökohta. Viisainta olisi istua tuon "jenkkitasoisen lihavan" ihmisen viereen ja antaa hänen kertoa elämäntarinansa ja nöyrästi kuunnella.

Vierailija
15/16 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuolitaudit

joka on käynyt vieraissa.

Vierailija
16/16 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki terapeutit tietää, että masennuksen syynä on padottu viha, eli näin ollen masennuskin on itse aiheutettua.

"Kaikki terapeutit tietää, että masennuksen syynä on padottu viha"

mahdatko itsekään uskoa tuohon?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme