Mua huvittaa, kun suomessa kuvitellaan, että suomi olisi joku kultapaikka,
johon kaikki haluavat kiireellä rynniä ja hyödyntää kaikki mahdolliset tukipalvelut ja viedä kaikki kauniit naiset yms. yms.
Tunnen todella paljon suomessa asuvia ulkomaalaisia, ja monet heistä eivät viihdy täällä. Täällä on liian kylmä monen makuun.. ruoka ei maistu monellekaan.. ihmiset tuntuvat kylmiltä ja etäisiltä. Monet haluaisivat enemmän kuin mitään muuta palata omaan kotimaahansa mutta eivät syystä tai toisesta voi.
Kommentit (17)
Suomi ON kultapaikka. Täällä on rauhallista ja vakaata, rikollisuus jollain tasolla hallinnassa eikä mielivaltaisuutta, diktaattoreja, poliittisia vankeja, sotilasvaltaa jne.
Lisäksi meillä on ihana tukijärjestelmä, jota nyt on yhä useampi alkanut havitella. Täällä on oikeasti aika mukava elää - varsinkin sellaisen, joka ei pärjää omillaan.
Se, että joku kokee Suomen liian kylmäksi tai ihmiset täällä etäisiksi tai ruoan pahaksi , on ihan oma yksilöllinen kokemus. En minäkään varmaan nauttisi apinan aivojen syömisestä tai malariahyttysistä, liskoista, käärmeistä, myrkyllisistä hämähäkeistä mutta en koskaan valittaisi asiasta, jos tuo maa olisi antanut minulle turvapaikan, ruoan ja asumisen ilmaiseksi. Ei, päin vastoin yrittäisin näyttää, että he eivät tehneet sitä turhaan.
Niin, en tajua ap:n pointtia.
mutta mua taas ärsyttää se, että erityisesti ulkosuomalaistten mielestä Suomesta ei saisi tykätä. Pitäisi surkutella paskaa säätä ja itikoita ja tympeitä sulkeutuneita ihmisiä. Mutta kun minusta täällä on ihan mukavaa, tykkään näistä paskakeleistä ja rämesoista ja pajupuskista, tykkään siitä että on enemmän talitinttejä kuin ihmisiä. Ei ole hinku minnekään, anteeksi nyt vain olemassaoloni.
kukaan ole tulossa. Ei kukaan uskalla kun täällä vaan hakataan ruottalaiset ja muut.
mutta mua taas ärsyttää se, että erityisesti ulkosuomalaistten mielestä Suomesta ei saisi tykätä. Pitäisi surkutella paskaa säätä ja itikoita ja tympeitä sulkeutuneita ihmisiä. Mutta kun minusta täällä on ihan mukavaa, tykkään näistä paskakeleistä ja rämesoista ja pajupuskista, tykkään siitä että on enemmän talitinttejä kuin ihmisiä. Ei ole hinku minnekään, anteeksi nyt vain olemassaoloni.
Tänne kirjoittelevat ulkosuomalaiset kuulostaa ihan joltain teineiltä, joiden mielestä ziiz porukat on niin daijui ja siis kela hei niinq, hävetään kotimaata ja sen ihmisiä ja siinä ei ole mitään hyvää, kun taas siellä paratiisivaltiossa on niin ihanaa kun itse on expattina ja saa pitää orjapalvelijoita ruokapalkalla ja tilata ruokaa ravintolasta kotiin ja katella kun katulapset kuolee nälkään, ainoana argumenttina "sellaista se nyt vaan on täällä Ulko Mailla, teenpä itselleni gin tonicin".
Itse odotan innolla persujen vallankumousta. Eiköhän rikkaitten lapsilisät lähde yms. periaatejutut.
Muovi-ihmiset voivat kaikki muuttaa Amerikkaan ihan vapaasti, kun kaikki ruumiinosat ovat feikkiä!
Jätetään Suomi kokonaan junttilaksi= aidoille suomalaisille ihmisille!
Olen kurkkuani myöten täynnä sitä, että palstan ulkosuomalaiset ovat aina ensimmäisenä esittelemässä sitä kuuluisaa pessimismiä ja negatiivista asennetta ja valittamista, joista aina Suomessa asuvia suomalaisia syyttävät. Eivätkä tunnu edes itse tajuavan omaa paradoksaalisuuttaan : )
Olen asunut Suomessa ja olen asunut muualla. Jokaisessa asuinmaassani on ollut hyvät ja huonot puolensa, mutta tällä hetkellä viihdyn varsin hyvin Suomessa ja olen kaikin puolin aika tyytyväinen elämääni, vaikka se jotakuta kaihertaisikin.
Ap:n kysymykseen vielä vastaukseksi, että en kyllä usko kenenkään ajattelevan noin.
Ja ilomielin vielä!
Että ihan tuulesta temmattuja moiset väitteet...
Mitäs se tämä taas oli? Kohta taas mamupatjoitellaan vanhaan tyyliin.
Tänne kirjoittelevat ulkosuomalaiset kuulostaa ihan joltain teineiltä, joiden mielestä ziiz porukat on niin daijui ja siis kela hei niinq, hävetään kotimaata ja sen ihmisiä ja siinä ei ole mitään hyvää, kun taas siellä paratiisivaltiossa on niin ihanaa kun itse on expattina ja saa pitää orjapalvelijoita ruokapalkalla ja tilata ruokaa ravintolasta kotiin ja katella kun katulapset kuolee nälkään, ainoana argumenttina "sellaista se nyt vaan on täällä Ulko Mailla, teenpä itselleni gin tonicin".
Taidan olla ensimmainen ulkosuomalainen joka vastaa aloitukseen.
ap selvästi haluaisi olla ulkosuomalainen. Eikä siinä mitään, mutta kyllähän täältä pois pääsee, eli kannattaa tehdä asialle jotain eikä vain valittaa.
Olisi heillekin varmasti ollut mieluisampaa saada elinolosuhteet kuntoon omassa kotimaassa kun tulla tänne mutta elämä on.
Olen kuullut sellaista legendaa, että jotkut heistä osaavat käyttää skandejakin ;)
Pitäiskö meidän sitten räjäyttää Suomi Kuun kiertoradalle kun on niin paska paikka? Nimittäin ikäville säille emme voi mitään, ruokatottumuksia ei oikein ole järkeä muuttaa vain siksi, että muunmaalaiset eivät niistä pidä, jos meillä on tapana suhtautua toisiin ihmisiin asiallisen neutraalisti (italialaisen mielestä jäätävän kylmästi) niin se nyt vain on niin, kyllähän muakin ärsytti USA:ssa jatkuva tekohymyily (kun selän takana mielipiteet oli ihan toista) mutta en ajatellut, että heidän pitäisi mun mielipiteeni takia muuttaa koko kulttuurinsa..
En ole vielä keksinyt paikkaa joka olis Suomea parempi. Kertokaa te mulle!
Sain hyvät koulutusmahdollisuudet, vaikka vanhempani olivat köyhiä. Sain asumistuen, opintotuen ja opintolainan ja edullisen soluasunnon opiskeluaikoina.
Kivoja kavereita ja hyvän työpaikan. Helppo matkustella kun oli sen aika.
Nyt on perhe ja hyvät päivähoitosysteemit mahdollistavat töissä käynnin. Ihanat vuodenajat kun on oikea talvi ja pystyy hiihtämään. Kesällä taas mukavan lämmin. Pitkä kesäloma ja talvellekin jää hyvin lomapäiviä.
Minä en löydä valittamista. Pidän perusruoasta eli makaroonilaatikosta, lihakeitosta, karjalanpaistista, salaateista ja ruisleivästä. Kesällä ihana syödä tuoreita vihanneksia omasta kasvimaasta.
Omalla kohdalla sanon, että oli lottovoitto syntyä Suomeen.
usein asioista, jotka eivät oikeasti ole huvittavia? Mahdatko olla psykopaatti?